Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جعفر قادری در نشست صمیمانه با هیئت رئیسه هیأت دوچرخه سواری استان، بیان کرد: در دور جدید فعالیت مجلس شورای اسلامی، تلاشمان بر این است تا چارچوب‌ها، بستر‌های کلی و زیر ساختی در استان ایجاد شود.

او با بیان اینکه در بخش زیر ساخت‌های فرهنگی و ورزشی مشکلات جدی در فارس وجود دارد، دلیل این چالش زیر ساختی را نبود زیر ساخت‌های صنعتی و عدم توسعه آن‌ها در استان ذکر و خاطرنشان کرد: امروز بخش عمده‌ای از اقدامات مالی بخش‌های فرهنگی و ورزشی از بستر‌های سرمایه گذاری‌های صنعتی امکان پذیر است، در حالی‌که ما در فارس واحد‌های بزرگ صنعتی نداریم که بتوان از طریق آن‌ها بخشی از هزینه‌ها را به فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی اختصاص داد و این امر موجب شده تا نتوانیم در حوزه‌های مختلف، با جدیت فعالیت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توان و وقت خود را بر شکل گیری چند واحد بزرگ صنعتی در استان گذاشته‌ایم تا الزامی ایجاد شود که هر کدام از واحد‌ها اسپانسر یکی از مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی شوند.

قادری اضافه کرد: در بخش‌های مختلف نیز الزامات قانونی در قالب یک طرح دیده شده که از جمله آن طرح اشتغال ورزشکاران و بیمه آنهاست که در مرحله نهایی شدن قرار دارد.

او همچنین با تاکید بر اینکه در توزیع اعتبارات باید ورزش بانوان ویژه دیده شود، گفت: در این حوزه باید اعتبارات مازاد بر سهم پیش‌بینی شده، تخصیص داده شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با وزارت نفت نیز رایزنی‌هایی انجام شده تا از ظرفیت آن‌ها با توجه به اینکه در طول چهار سال گذشته شهرستانی‌ها استفاده کرده‌اند، در شیراز و فارس نیز بکار گرفته شود.

محمدجواد کشاورز، رئیس هیأت دوچرخه سواری فارس نیز در ادامه این نشست بیان کرد: دوچرخه سواری از رشته‌های پرمخاطب استان فارس است، اما با شرایط ایجاد شده، مطالبات اجتماعی زیادی را به دنبال داشته است.

او با تصریح بر این نکته که متاسفانه زیرساخت‌های دوچرخه سواری در فارس و شیراز مناسب این رشته نیست، افزود: گویای این مدعا، پیست ورزشی میانرود است که قرار بود با بودجه دولتی به پیست دوچرخه سواری تبدیل شود و اعتباراتی هم از سال ٨٩ برای عملیات اجرایی آن تزریق شد، اما معلوم نشد صرف چه کاری جز اجرای این پروژه شد.

کشاورز بیان کرد: همزمان با شیراز، پیست دوچرخه سواری مشهد، تبریز، اهواز و کرمان آغاز شد و در حالی‌که این پیست‌ها افتتاح و بهره برداری شده، اما متاسفانه پیست شیراز در حد چند آهن در ورزشگاه میانرود باقی مانده و علی‌رغم تلاش‌ها هنوز اقدامی انجام نشده است ورو به فرسایش می‌باشد.

او با بیان اینکه ٢١ مدال المپیکی در این رشته داریم، اما زیرساخت نداریم، تاکید کرد: اگر زیرساخت‌ها ایجاد شود علاوه بر جنوب کشور، کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز تحت پوشش زیرساخت‌های شیراز و استان فارس قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تقویت زیر ساخت ها ظرفیت بخش خصوصی دوچرخه سواری زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، عضو شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های ورزشی باغ جنت شیراز و سایر ظرفیت‌های ورزشی شهرداری منطقه ۴ شیراز گفت: در این بازدید از طرح‌های ورزشی در دست اجرا از جمله زمین فوتبال و والیبال ساحلی به همراه سایر فضاهای ورزشی همانند ورزش‌های توپی، راکتی و پیست دوچرخه سواری و اسکیت، مسیر پیاده‌روی و همچنین ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی باغ بوستان بزرگ جنت بازدید شد.
مصطفی کیانی رحیمی افزود: این بوستان به عنوان یک ظرفیت زیست کیفی منطقه چهار شهرداری باید حفظ و صیانت شود و توسعه‌های متناسب با کارکرد آن صورت گیرد.
عضو شورای شهر شیراز افزود: در شورای ششم اسلامی مصوبه‌های خوبی را در توسعه ورزش و سلامت عمومی داشتیم که از جمله آن در منطقه ۴ می‌توان به ساخت۲ زورخانه در بوستان نوید محمدی و در  باغ جنت با عنوان زورخانه مرکزی شیراز اشاره کرد.
او گفت : اعتبار لازم برای ساخت این زورخانه‌ها از جمله زورخانه مرکزی پیش‌بینی و به تصویب شورا رسیده است که امیدواریم بتوانیم پیمانکار را مشخص و این طرح تا پایان دوره شورای شهر به اتمام برسد.
شهردار منطقه ۴ شیراز هم با اشاره به بازدید رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از باغ بزرگ جنت گفت: امیدوارم در آینده به یک پارک بزرگ با امکانات مجهز ورزشی تبدیل شود.
حسام‌الدین اسدزاده افزود: این بوستان پارک، با زیرساخت خوب ورزشی خواستگاه بسیاری از جوانان و ساکنان شیراز است که شهرداری در آن عملیات احداث و توسعه زمین‌های ورزشی از جمله زمین فوتسال و والیبال را در برنامه قرار داده است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در کمترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

دیگر خبرها

  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت