Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:08:20 GMT

ضرورت پیگیری و رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی در مجلس

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۷۹۰۷

ضرورت پیگیری و رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی در مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد کتابخانه های استان زنجان مرتضی خاتمی در دیدار با فعالین عرصه کتابخوانی، گقت: پرداختن به کتاب و کتاب‌خوانی امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی به شمار می‌رود؛ به همین جهت ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه در اقصی و نقاط کشور یکی از ملزومات اساسی به شمار می‌رفت که این امر مهم چند سالی است که بیش‌از پیش در کشور ما رونق گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: کتابخانه عمومی می‌تواند همسو با مسئولان فرهنگی با اعمال سیاست‌های برنامه‌ریزی‌شده، فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه نهادینه کند به‌شرط آنکه نگاه ویژه و جدی تری به کتابخانه‌ها شود. کتاب و کتابخوانی مظلوم واقع شده است و بیشتر باید به آن توجه کرد.

نماینده مردم شهرستان ماهنشان و ایجرود، بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی کتابداران تاکید و ابراز امیدواری کرد با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشکلات بودجه‌ای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اصلاح شود تا شاهد فعالیت بهتر کتابخانه های عمومی و ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باشیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان زنجان، گفت: در حال حاضر چهار باب کتابخانه در شهرستان ماهنشان و ۶ باب کتابخانه در شهرستان ایجرود وجود دارد که مشغول خدمات رسانی به شهروندان هستند.

امیر علی نیک بخش، با اشاره به برخی مشکلات بودجه‌ای نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: کتابخانه‌های عمومی در کشور ما مظلوم واقع شده‌اند؛ نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها جوابگوی نیاز آنها نیست و همین موضوع مانعی بر سر راه توسعه کتابخانه‌های ما شده است. تعداد کم کتابخانه در شهرستان‌های ماهنشان و ایجرود، کم بودن منابع کتابخانه، منابع مالی ضعیف، کمبود نیرو، فضای کم کتابخانه، عدم واریزی نیم درصد حق کتابخانه توسط شهرداری و نداشتن کتابخانه سیار از جمله مشکلات در حوزه کتابخانه های عمومی شهرستان است.

کد خبر 5001132

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کتابخانه ویروس کرونا روز خبرنگار محرم 99 شیراز بوشهر ماه محرم آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم شهرکرد گرگان کرمانشاه قزوین آزادگان جنگ تحمیلی کتابخانه های عمومی نهاد کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • شهرستان مهر میزبان شاعران