Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:08:38 GMT

کرونا عامل کاهش ظرفیت برخی واحدهای تولیدی گیلان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۸۱۰۲

کرونا عامل کاهش ظرفیت برخی واحدهای تولیدی گیلان

ایسنا/گیلان رئیس سازمان صمت گیلان گفت: کرونا موجب کاهش ظرفیت برخی واحدهای تولیدی و مشکلات فروش شد.

فرهاد دلق پوش در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری گیلان گفت: اولویت در برنامه های کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید؛ حمایت برای تکمیل واحدهای تولیدی نیمه تمام مشکل دار و ایجاد واحدهای جدید در گام بعدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لازم است سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه به واحدهایی که نیاز مبرم دارند تا در صف تولید باقی بمانند و در روند تولید دچار بحران نشوند وظیفه ماست تا با پشتیبانی همه مدیران اجرایی دست اندرکار آنها را در جهت جهش تولید پایدار و چرخه تولید پویاتر از گذشته حمایت کنیم.

رئیس سازمان صمت گیلان از کسب رتبه سوم کشوری در تعداد پرداخت تسهیلات در قالب رونق تولید به واحدهای تولیدی سخن گفت و ادامه داد: تاکنون به هزار 703 واحد بر اساس مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان، تسهیلات پرداخت شده است.

دلق پوش با اشاره به مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی در جریان ویروس کرونا و همچنین تحریم های ظالمانه که باعث بروز مشکلات اقتصادی بر واحدهای صنعتی شده تصریح کرد: با توجه به کاهش ظرفیت برخی واحدهای تولیدی و مشکلات فروش و تامین مواد اولیه در این برهه حساس اقتصادی جامعه، در خصوص دریافت مالیات از واحدهای صنعتی تقاضای مساعدت و همکاری دو سویه از امور مالیاتی را داریم.

وی افزود: در این جلسه از مشکلات 4 واحد صنعتی که اغلب مشکلات زیرساختی داشتند، مورد بررسی اعضای کارگروه قرار گرفت و راهکارهای مناسب ارائه شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس صنعت واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۸۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان