Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماریا زاخارووا روز دوشنبه در مطلبی فیس بوکی با اشاره به اخبار رسانه ها نوشت: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه معتقد است که اتحادیه اروپا باید بطور گسترده به حمایت از شرکت کنندگان در اعتراضات مسالمت آمیز در بلاروس ادامه دهد.

وی افزود: مکرون بیانیه مربوطه را عصر یکشنبه در شبکه توییتر منتشر کرده و خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا باید به انسجام بخشی اعتراضات در بلاروس به همراه صدها هزار نفر در این کشور که در اعتراضات مسالمت آمیز برای احترام به حقوق و آزادیها و حق حاکمیت بلاروس تلاش می کنند، ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  اوضاع بلاروس در روزهای اخیر پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در روز یکشنبه هفته گذشته که اعلام شد لوکاشنکو با کسب بیش از ۸۰ درصد آرا به پیروزی رسیده ناآرام شده است چرا که جمعیت زیادی در این کشور معتقدند که در انتخابات تقلب شده است.

زاخارووا در ادامه مطلب خود نوشت: مکرون چه زمانی از اتحادیه اروپا خواهد خواست تا به انسجام بخشی اعتراضات در فرانسه به همراه صدها هزار جلیقه زرد ادامه دهد که در اعتراضات مسالمت آمیز در فرانسه برای احترام به حقوق و آزادیهای آنان تلاش می کنند. 

وی افزود: چه زمانی خواسته های روسای جمهور کشورهای عضو اتحادیه اروپا (برای حمایت از اعتراضات در برخی کشورهای خارج از اروپا) متوقف می شود و اتحادیه اروپا بجای آن به متمرکز کردن تلاش های خود در حمایت از اقدامات اعتراضی در کشورهای عضو این اتحادیه خواهد پرداخت. 

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه این سیاست اروپایی را ریاکارانه خواند.

جنبش جلیقه‌زردها از ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸(۲۶ آبان ۹۷) در اعتراض به افزایش بهای سوخت شکل گرفت و بعدها به قیامی علیه دولت مکرون تبدیل شد.

زاخارووا  پیشتر با انتقاد از تلاش ها برای مداخله خارجی در بلاروس ازجمله ازطرف اتحادیه اروپا انتقاد کرد و گفته بود: ما شاهد فشار بی سابقه شرکای خارجی بر بلاروس برای بی ثبات کردن اوضاع این کشور هستیم. 

وی در همین حال تلاش ها برای یافتن آثار روسی در رویدادهای بلاروس را بی اساس خواند که برای ایجاد اختلاف میان روسیه و بلاروس مطرح شده است. 

 زاخارووا با رد اتهامات به روسیه در مورد ناآرامی ها در بلاروس گفت: روسیه به دقت رویدادهای بلاروس را پیگیری می کند و علاقه مند به تثبیت اوضاع این کشور است.

زاخارووا گفت: به نوبه خود از همه طرف ها دعوت به خویشتنداری و رفتار عاقلانه و منطقی می‌کنیم .

برچسب‌ها روسیه امانوئل مکرون بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه امانوئل مکرون بلاروس روسیه امانوئل مکرون بلاروس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن یا کشور‌هایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته (پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن است، اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشور‌ها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشور‌های همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشور‌های سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکار‌های این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشور‌های مستقل مخالف است.

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه