Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@16:50:04 GMT

مشاوره خانواده تضميني براي سلامت خانواده ها

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۹۲۹۵

مشاوره خانواده تضميني براي سلامت خانواده ها

خبرگزاری آریا-مشاوره خانواده نوعی مشاوره روانشناسی است که به اعضاء خانواده کمک می کند تا مشکلات را حل کنند و تعامل بین اعضاء را بهبود بخشند. مشاوره خانواده توسط روانشناس یا مشاور خانواده ای صورت می گیرد که دارای تحصیلات دکتری و مجوز باشد. مشاوره خانواده معمولا کوتاه مدت است و ترجیحا همه اعضاء خانواده را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه ریزی جلسات مشاوره طوری انجام می شود که در حداقل زمان ممکن نتایج بهینه ای حاصل شود.

شما ممکن است مسائل خاص مانند مشکلات زناشویی یا مالی، درگیری بین والدین و فرزندان یا تأثیر سوء مصرف مواد یا یک مشکل روانشناختی در یکی از اعضاء خانواده داشته باشید. مشاوره خانواده می تواند به شما در بهبود روابط آشفته با شریک زندگی، فرزندان یا سایر اعضای خانواده کمک کند.

مشاوره خانواده به مشکلات فردی اعضاء خانواده نیز مک می کند

خانواده شما ممکن است مشاوره خانواده را به همراه سایر انواع درمان های روانشناسی دنبال کند، به خصوص اگر یکی از شما دارای یک مشکل روانشناختی یا اعتیاد باشد که به درمان اضافی یا درمان توان بخشی نیز نیاز داشته باشد.

مشاوره خانواده می تواند در هر موقعیت خانوادگی که باعث استرس، اندوه، عصبانیت یا درگیری شود مفید باشد. مشاوره خانواده به شما و اعضای خانواده کمک کند تا یکدیگر را بهتر درک کنید و مهارت های کنار آمدن را یاد بگیرید و در نتیجه شما را به هم نزدیک تر می کند.

جلسات مشاوره خانواده چگونه برگزار می شود؟

مشاوره حانواده به طور معمول چندین عضو خانواده را برای جلسات مشاوره شامل می شود. با این حال، ممکن است یک عضو خانواده به طور جداگانه جلسات انفرادی را با مشاور خانواده داشته باشد.

جلسات مشاوره خانواده به طور معمول حدود 50 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. خانواده درمانی اغلب کوتاه مدت است - به طور کلی حدود 12 جلسه طول می کشد. با این وجود، هر چند وقت یک بار ملاقات و تعداد جلسات مورد نیاز شما بستگی به وضعیت خاص خانواده شما و توصیه مشاور دارد.

در طول مشاوره خانواده شما می توانید:

توانایی خانواده خود را در حل مشکلات و بیان افکار و احساسات به روشی مولد بررسی کنیدنقش های اعضاء خانواده، قوانین و الگوهای رفتاری را که منجر به مشکل می شوند را شناسایی کنید و به بهبود این موارد بپردازیدنقاط قوت خانواده خود، مانند مراقبت از یکدیگر و نقاط ضعف، مانند دشواری در زندگی در کنار یکدیگر را مشخص کنید

از مشاوره خانواده چه انتظاری باید داشت

مشاوره خانواده به طور خودکار تعارضات خانوادگی یا شرایط ناخوشایند را برطرف نمی کند. اما می تواند به شما و اعضای خانواده کمک کند که یکدیگر را بهتر درک کنید و می تواند مهارت هایی را برای مقابله با شرایط چالش برانگیز به روشی مؤثرتر فراهم کند. همچنین به خانواده کمک می کند تا احساس یکپارچگی پیدا کند. گاهی اوقات ممکن است به دلائلی نتوانید به مراکز مشاوره مراجعه کنید بهتر در این شرایط از مشاوره آنلاین استفاده کنید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مشاوره خانواده مشاوره خانواده اعضاء خانواده جلسات مشاوره خانواده کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: طرح ثبت اعضاء در سامانه بچه‌های مسجد از جمله مهمترین برنامه‌های سال گذشته ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز بود که طی آن بیش از ۷ هزار عضو جدید در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شد.

وی تصریح کرد: به همین منظور، محمدتقی محمدیان، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در تقدیرنامه‌ای به همین منظور آورده است: به شکرانه این توفیق و به پاسداشت همت مضاعف شما نظر به بررسی‌های صورت گرفته در معاونت ساماندهی و شبکه سازی؛ ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در رویداد ساماندهی باشگاه بچه‌های مسجد ممتاز شناخته شده است.

براساس این گزارش، استان البرز با اهتمام مدیریت و مجموعه کارشناسان ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان موفق شد در جایگاه نخست ثبت اعضاء در سامانه بچه‌های مسجد کشور قرار گیرد.

مدیرستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود، ساماندهی و شبکه سازی نیرو‌ها و ظرفیت‌های نوجوان و جوان جذب شده مسجدی گامی در مسیر رشد و بالندگی مساجد و تحقق مسجد تراز اسلامی باشد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد