Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی مبلغ جریمه فدراسیون فوتبال در پرونده سرمربی تیم ملی یک نکته شگفت آور را نشان می دهد.

یک بررسی ساده نشان می دهد هر بازی مارک ویلموتس روی نیمکت تیم ملی نزدیک به 38 میلیارد تومان برای فدراسیون فوتبال آب خورده است.

به گزارش طرفداری، امروز بالاخره انتظار فوتبال ایران به پایان رسید و رای مارک ویلموتس صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مربی ای که در مجموع در 4 بازی رسمی و 2 بازی دوستانه روی نیمکت تیم ملی نشست و توانست رای 6 میلیون و 443 هزار یورویی علیه فدراسیون فوتبال بگیرد. رقمی تاریخی که احتمالا سال های سال در مورد آن صحبت خواهد شد.

اما اگر این مبلغ را کنار بگذارید، با 2 میلیون یورویی که ویلموتس در ترکیه و قبل از بازی با عراق دریافت کرد، این اتفاق شگفت آورتر می شود و یک بار دیگر این سوال پیش می آید که چطور فدراسیون فوتبال به عقد چنین قرارداد عجیبی تن داده است.

با این حساب ویلموتس برای 6 بازی که روی نیمکت تیم ملی بوده، در مجموع 8 میلیون 443 هزار یورو دریافت خواهد کرد. یعنی هر بازی حضور او روی نیمکت تیم ملی برای فوتبال ایران یک میلیون و 407 هزار یورو آب خورده است که اگر قیمت یورو را 27 هزار تومان فرض کنیم، این مبلغ چیزی حدود 38 میلیارد تومان (دقیقا 37 میلیارد و 993 میلیون تومان) آب می خورد. رقمی که شاید با آن بشود برای یک فصل، یک تیم فوتبال با بودجه مناسب را اداره کرد.

نکته جالب ماجرا این است که بعد از جدایی کارلوس کی روش از فوتبال ایران، مسئولان وقت فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش صحبت از گزینه هایی مثل ژوزه مورینیو و زیدان انجام می دادند و حالا شاید این دو مربی با دیدن پولی که ویلموتس قرار است بابت 6 بازی به جیب بزند، راغب به پذیرفتن سرمربیگری تیم ملی شوند. انصافا اگر زیدان را هم به جای کی روش به ایران می آوردیم، برای 6 بازی توقعی بیشتر از چنین مبلغ سنگینی نداشت.

البته در این بین نباید فراموش کرد که قرار است فدراسیون فوتبال نسبت به این رای به دادگاه CAS اعتراض کند و شاید این رای در دادگاه عالی ورزش کاهش پیدا کند. هرچند چنین اتفاقی در تاریخ فوتبال ایران کم سابقه است اما وکلای ایرانی پرونده امیدوارند با توجه به این مساله که حکم کمیته تعیین وضعیت فیفا را فقط یک قاضی امضا کرده، رای در دادگاه حکمیت ورزش شکسته شود.

شکسته شدن رای هم چیزی از ارزش های آن نوابغی که چنین قراردادی با ویلموتس بستند کم نمی کند.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: روی نیمکت تیم ملی فدراسیون فوتبال فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، عدنان درجال، رییس فدراسیون فوتبال عراق، رستم امامعلی، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیای مرکزی و احمد ژانوف فورکاتوزف، دبیرکل فدراسیون فوتبال تاجیکستان در نامه‌های جداگانه به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران کسب مقام قهرمانی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ – تایلند و راهیابی تیم ملی فوتسال کشورمان را به جام جهانی فوتسال، ازبکستان ۲۰۲۴ تبریک گفتند و برای پیشرفت بیشتر فوتسال ایران آرزوی موفقیت کردند.

دیگر خبرها

  • ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دعوت شد
  • انتقاد شهردار از سرپیچی ستاره آرژانتینی: باید برگردی!
  • ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • سرمربی فولاد به کمیته انضباطی دعوت شد
  • ویسی به کمیته انضباطی احضار شد
  • کاپیتان سپاهان: فدراسیون فوتبال برای سپاهان سنگ اندازی می کند
  • ویسی:فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • محکومیت باشگاه تراکتور در آستانه بازی با استقلال