Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@21:58:42 GMT

اعزام مُبلّغان دینی به شهرهای مازندران در ماه محرم

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۹۴۴۸

اعزام مُبلّغان دینی به شهرهای مازندران در ماه محرم

ناصر شکریان‌امیری ضمن اعلام ضوابط برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم، از اعزام مبلغان به شهرهای مازندران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه با موضوع عملیات محرم از تصویب کارگروه مراسم عزاداری ماه محرم و صفر با مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی استان خبر داد و اظهار کرد: وظایف هر یک از ادارات استان برای برگزاری مراسم‌های سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه تاکنون جلسات متعدد شهرستانی و بخشی برای توجیه دستورالعمل و ایجاد هماهنگی بیشتر برگزار شده است، تصریح کرد: کارگروه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر دارای ساختار و شرح وظایف و دستورالعمل‌ها درباره هماهنگی و اقناع سازی برای متولیان برگزاری مراسم عزاداری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری گردهمایی منطقه‌ای برای مبلغان، مداحان و متولیان مساجد و  هیأت‌های مذهبی برای هرچه بهتر برگزاری مراسم ایام محرم و صفر خبر داد و افزود: نظرات کارشناسان مذهبی، مراجع و علما در مورد نحوه توزیع ندورات در ایام محرم جمع آوری شده است.

این مسئول ادامه داد: اولویت نخست برگزاری مراسم‌های ایام محرم در فضای باز طراحی شده که هیئت‌های مذهبی و تکایا در صورت امکان نسبت به تحقق این خواسته اقدام کنند.

شکریان امیری به مهم ترین ضوابط برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز با رعایت دستورالعمل بهداشتی است و در صورت ضرورت، برگزاری مراسم عزاداری در فضای سرپوشیده بنا بر تشخیص کارگروه شهرستان که دارای شرایط بهداشتی و مدیریتی باشد.

وی با اشاره به اینکه در فضای سرپوشیده با نصب تهویه مناسب و با یک چهارم ظرفیت فقط سخنرانی و روضه خوانی کوتاه حداکثر یک ساعت انجام شود، بیان کرد: مراسم سینه زنی و زنجیرزنی با زنجیر شخصی فقط در فضای باز صورت می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از ممنوعیت دسته روی و حرکت از یک هیئت به هیئت دیگر خبر داد و اظهار کرد: الزام استفاده مستمر عزاداران از ماسک، ضدعفونی قبل و بعد محل برگزاری مراسم، علامت‌گذاری مکان استقرار عزاداران از هر طرف دو متر، نظافت و ضدعفونی سرویس های بهداشتی و فراهم سازی مایع دستشویی و ممنوعیت پذیرایی در مراسم عزاداری از دیگر ضوابط برگزاری مراسم عزاداری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نذورات، در قالب مواد خام و نذورات خاص مطابق دستورالعمل بهداشتی طبخ و در ظروف یکبار مصرف به صورت برون بر و یا درب منازل توزیع شود.

شکریان امیری با اشاره به ممنوعیت ایستگاه صلواتی و برپایی ایستگاه سلامت، ادامه داد: برگزاری مراسم شیرخوارگان و عزاداری در خیمه و زیرزمین ممنوع است و توصیه می شود افراد مسن و دارای بیماری مزمن در منازل عزاداری کنند.

وی اظهار کرد: پویش هر خانه یک پرچم، هر خانه یک حسینیه و پویش ما ملت پیرو امام حسین (ع) هستیم راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران درباره پیشنهاد تعطیلی سواحل در دهه اول محرم گفت: استاندار در این زمینه  موافقت کرد که سواحل در این ایام تعطیل شود و درباره باز بودن جاده‌ها و یا بسته بودن آن با توجه به تعطیلات و سیل مسافران پیشنهاد ممنوعیت سفر به مسئولان ستاد ملی کرونا داده شده است.

شکریان امیری راه‌اندازی حسینیه و هیات مجازی را از دیگر اقدامات مهم در ایام محرم اعلام کرد و افزود: همانند سال گذشته در ایام محرم مبلغان به شهرهای استان اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برگزاری مراسم عزاداری تبلیغات اسلامی ایام محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام صفاجوئیان روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم با حضور فرمانده سپاه و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: شهید مطهری از عالمان و صاحبان بزرگ اندیشه بود که خداباوری و ایمان خالصانه از مهمترین دلایل ماندگاری و اثرگذاری اندیشه‌های این شهید بزرگوار است.

وی با اشاره به شخصیت کم‌نظیر شهید مطهری و تأثیرات عمیق‌اندیشه‌ ایشان در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی، گفت: جامعه ما هنوز به درس گرفتن از سیره عملی و‌ اندیشه‌های زلال آن شهید مطهر و آن فیلسوف متفکر نیاز مبرم دارد.

صفاجوئیان با بیان اینکه شهید مطهری عالمی مجاهد و احیاگر ارزش‌ها و فضیلت‌های دینی و انقلابی بودند، افزود: استاد شهید مطهری، دانشمند و عالم کم نظیر جهان اسلام بود که با کتاب‌ها و سخنرانی‌های اثرگذارش در مقابل انحرافات و کجروی‌ها ایستاد و در همین راه مقدس هم به شهادت رسید.

وی با تاکید بر اینکه باید در آموزش‌های عقیدتی ترویج دهنده سبک زندگی اهل بیت و ارزش‌های دینی و قرآنی باشیم، تصریح کرد: با ترویج هر چه بیشتر فرهنگ دینی و اسلامی می‌توانیم نقشه‌های شوم دشمنان که هویت مردم را مورد هدف قرار دادند، نقش برآب کنیم.

در پایان این مراسم از مربیان برتر عقیدتی و هادیان سیاسی با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز ملی شوراها/ ۱۰ درصد شهرهای استان اصفهان بدون شهردار اداره می‌شوند
  • پلیس «پدرخوانده» را در یکی از شهرهای شمالی دستگیر کرد + جزئیات
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود