Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@04:37:28 GMT

بخشش قاتل محکوم به قصاص در کاشان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۹۸۷۸

بخشش قاتل محکوم به قصاص در کاشان

رییس ندامتگاه کاشان از بخشیده شدن سومین فرد محکوم به قصاص در این زندان قبل از اجرای حکم توسط اولیای دم خبر داد.

به گزارش جماران، محسن محبوبی اظهار کرد: فرد محکوم، در سال ۱۳۸۱ هنگام درگیری، مرد ۲۶ ساله ای را به قتل رسانده بود که پس از هشت سال دستگیر و به زندان کاشان معرفی شد.

وی افزود: صبح امروز (دوشنبه-۲۷ مرداد) تلاش های خیرخواهانه مجموعه دادستانی و زندان کاشان و مشارکت نیکوکاران این شهر برای دعوت دو طرف دعوا به مصالحه و اصلاح ذات البین به نتیجه رسید و فرد محکوم به آغوش خانواده برگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ندامتگاه کاشان تصریح کرد: اقدام فداکارانه خانواده مقتول شایسته تقدیر است زیرا هر کس جان انسانی را نجات دهد، به مانند آن است که یک جامعه را نجات داده است.

محبوبی تاکید کرد: جامعه شتابان امروز، نیازمند فرهنگ صلح و سازش است تا آثار اجتماعی اختلاف ها به ویژه در گروه جوانان و نوجوانان در جامعه کم شود. شهروندان باید بیش از پیش با آموزه های بخشش، سازش و گذشت به عنوان اصل های اساسی فرهنگ و اخلاق دینی آشنا شده و بر این اساس رفتار کنند.

وی افزود: پیش از این در روزهای هشتم و یازدهم ماه جاری نیز دو نفر از زندانیان کاشان قبل از اجرای حکم قصاص، با اعلام گذشت اولیای دم از اعدام نجات یافتند.

اخبار مرتبط رهایی از قصاص در شهرستان رستم اعدام، پایان پرونده عجیبی که پدر خواستار قصاص فرزندش بود بخشش قاتل محکوم به قصاص در آستانه عید غدیر طرفین دعوی در 2 پرونده قتل به صلح و سازش رسیدند پسر قاتل به دو بار قصاص محکوم شد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا قصاص بخشش قاتل رهایی از قصاص بخشش قصاص سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تأکید کرد و گفت: دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام محمد امیر ابراهیمی در همایش رؤسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار کرد: ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح و سازش مختومه شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شوراهای حل اختلاف در شرق استان ۲۱ هزار و۵۷۴ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه کرده‌اند، افزود: شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی کرده و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شوراهای حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان با تأکید بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در پنج حوزه قضائی شرق استان کرمان وارد و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

وی با اشاره به فعالیت شعبه شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم بیان کرد: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شوراها وارد و ۱۱۴ پرونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی یادآور شد: طی سال گذشته تعداد ۱۶ زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

کد خبر 749712

دیگر خبرها

  • این زن بخاطر نوع لباسش به ۱۱سال زندان محکوم شد
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی تایید شد
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال