Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون زیارتی و گردشگری استانداری فارس گفت: کشف اسکلت‌هایی در کانال‌های انتقال آب مجموعه جهانی تخت‌جمشید به حتم کسب اطلاعات جدید از تمدن ایرانی را به دنبال خواهد داشت.

سید تقی لقمانی در حاشیه بازدید از تخت جمشید افزود: طی روزهای اخیر و در حین انجام فصل چهارم کاووش‌های باستانشناسی در محدوده آبراهه و کانال‌های انتقال آب مجموعه تخت جمشید، بقایای بیش از ۱۰ اسکلت انسانی کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او این کشف را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و یادآور شد: بقایای اسکلت‌های کشف شده قطعا اطلاعات جدیدی را پیرامون زندگی نیاکان ما در بر خواهد داشت و پاسخ‌های را برای پرسش‌هایمان در بر دارد.

لقمانی با اشاره به اینکه اسکلت‌های کشف شده، متعلق به اجسادیست که تدفین نشده بودند، گفت: نتایج تحقیقات بر روی این اسکلت‌ها بر دانسته‌هایمان از تمدن ایرانی خواهد افزود.

معاون استانداری فارس در خصوص ساماندهی تخت‌جمشید نیز گفت: ساماندهی این اثرجهانی از اولویت‌ها به شمار می‌رود، البته بخشی از آن انجام شده و بخش دیگری نیز در دستور کار قرار دارد.

او با بیان اینکه بخشی از ورودی تخت جمشید ساماندهی شده است، گفت: بحث مجموعه چاه و جنگل اطراف، آبیاری درختان موجود، ساماندهی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، جابه جایی پارکینگ کنونی و استقرار آن در میدان ملل و ... از موارد در دستور کار قرار دارد.

لقمانی خاطرنشان کرد: با جابه جایی پارکینگ، این امکان برای گردشگران فراهم می‌شود که در مسیر ۴ کیلومتری میدان ملل تا محوطه تاریخی تخت جمشید، بهره مناسب‌تری از فضای گردشگری ببرند.

معاون استانداری فارس با اشاره به موضوع اقدامات مرتبط با حریم مرودشت، گفت: بحث ساماندهی حد فاصل میدان تمدن تا میدان ملل، مد نظر بوده و مقرر شد شهرداری مرودشت نیز اقداماتی را انجام دهد که بخشی از مجوزهای کار در سطح استان صادر شده و بخشی از مجوزها هم در سطح ملی در حال انجام است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تخت جمشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج

سیدانور رشیدی ظهر امروز در نشست مدیران و معاونین شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج به مناسبت روز شورا‌ها، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۵ اردبیهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد.

شهردار سنندج، عنوان کرد: تمام توان خود را در راستای اجرای کامل ساماندهی دستفروشان انجام خواهیم داد و در این راستا نیازمند همراهی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف است.

وی بیان کرد: در اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش هرگز دنبال بریدن نان و منبع درآمد هیچ شهروندی نیستیم، بلکه هدف ما اجرای طرح‌های کارشناسی شده برای مدیریت و ساماندهی وضعیت وانت‌بار‌ها و دست‌فروشان است.

به گفته شهردار سنندج، در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلا در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته است.

پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شد

رشیدی ادامه داد: برخی اقدامات زیرساختی شهرداری مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری برای هوشمندسازی و احداث سوله برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، افزود: تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی، کاهش فساد اداری و …خواهد بود.

رشیدی گفت: در راستا رفع مشکلات ترافیکی به عنوان یکی از دغدغه‌ها و مطالبات اصلی مردم، پروژه تعریض پل قشلاق، تکمیل بلوار سنجرخان و تکمیل بلوار ننله، انجام شده و پروژه تقاطع غیر همسطح محمدی، بلوار ۲۴ متری توس نوذر امسال اجرا خواهد شد.

شهردار سنندج بیان کرد: کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر با عرصه ۳ هزار مترمربع نیز انجام می‌شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این دیدار گفت: امروز جامعه ما نیاز به کار و تلاش دارد هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد، باید توان و تلاش خود را در مسیر انجام وظایف بکار گیرد و از ناملایمات و سنگ‌اندازی‌ها نهراسد.

وی خطاب به معاونین، روسای سازمان‌ها و شهرداران حاضر در جلسه گفت: از تخریب‌ها نترسید؛ زدن برخی تیتر‌های زرد در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها دلسوزی برای شهر نیست، اگر چه مجموعه شورا و شهرداری از انتقاد‌های سازنده استقبال می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • پاکسازی گلسنگ‌ها از چهره تخت جمشید + فیلم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه شناسه‌ملی دریافت کردند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود