Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@23:50:32 GMT

خاجی: ایران همواره در کنار ملت سوریه خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۹۹۹۶

خاجی: ایران همواره در کنار ملت سوریه خواهد بود

به گزارش افکارنیوز،

علی اصغر خاجی دستیار سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که امروز (دوشنبه) به دمشق سفر کرده، بعد از دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه سوریه اظهار کرد: به صورت دوره‌ای، مشاوره و رایزنی‌های مستمری میان ما و مقامات سوریه برقرار است. آخرین سفر نیز، سفر چند ماه گذشته آقای ظریف به سوریه بود و ملاقات با بشار اسد، ولید معلم و سایر مقامات این کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- روی ادامه داد: در ادامه آن رایزنی‌ها امروز من به سوریه سفر کردم. از فاصله ملاقات قبلی ما در سوریه تا ملاقات فعلی تحولات مهمی در صحنه سوریه اتفاق افتاده است. ما تحولا ادلب را داشتیم، بعد از آن بحث انتخابات مجلس شعب سوریه را داشتیم که با موفقیت برگزار شد و بحث اعمال ناعادلانه تحریم‌ها علیه ملت سوریه توسط آمریکا تحت عنوان قانون قیصر را داشتیم.

دستیار سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: راجع به این مسائل من صبح خدمت رئیس جمهور سوریه رسیدم و با وی صحبت کردم. خوشبختانه ملت سوریه با مقاومتی که داشتند، در حال گذراندن این مرحله از تحریم‌های ناعادلانه علیه خودشان هستند.

خاجی افزود: ما در کنار ملت سوریه بوده و خواهیم بود و آمریکایی‌ها مطمئن باشند آن چیزی که در میدان نبرد از طریق تروریست‌ها نتوانستند به مردم سوریه تحمیل کنند، از طریق فشار اقتصادی نیز نمی‌توانند تحمیل کنند.

وی عنوان کرد: هفته آینده ما نشست کمیسیون قانون اساسی را در ژنو داریم و در کنار آن نشست آستانه را خواهیم داشت؛ بنابراین در این گفتگو‌ها با مقامات سوریه راجع به آخرین وضعیت و نشست هفته آینده رایزنی‌های بسیار مثبت و سازنده‌ای را به عمل آوردیم و توافقات خوبی کردیم.

دستیار سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عادی سازی روابط میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی اضافه کرد: ما مواضع خودمان را راجع به حرکت‌های ناصحیح اتخاذ کرده و اعلام کردیم که این موضوع در جهت مصالح ملت عرب و مسلمان و نه مردم منطقه هست.

خاجی با اشاره به موضوع ادلب تصریح کرد: ما با هرگونه اشغالگری توسط هر کشوری را در خاک سوریه مخالف هستیم. ما با حضور هر تروریستی در خاک سوریه مخالف هستیم و با آن مقابله می‌کنیم و حضورمان برای همین موضوع هست. ما همواره دعوت کرده‌ایم که در چارچوب توافقاتی که تاکنون پیرامون ادلب حاصل شده، مسائل این منطقه حل و فصل شود و از این وضعیت عبور کنیم و حاکمیت سوریه باید بر تمامی اراضی این کشور اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته قانون اساسی سوریه برای اهدافی تشکیل شده است و باید این اهداف دنبال شود. هیچ کشور خارجی حق دخالت در کار کمیته قانون اساسی را ندارد و هیچ کسی نمی‌تواند هیچ زمانبندی غیرواقعی را تحمیل کند. نشست هم‌زمان ما در ژنو و برگزاری نشست کمیته قانون اساسی سوریه به معنای حضور ما در این کمیته نیست و نشست کمیته قانون اساسی یک نشست سوری-سوری است و بنابراین هیچ مداخله خارجی را نخواهد پذیرفت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه خاجی ایران بشار اسد سوریه علی اصغر خاجی کمیته قانون اساسی ملت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، نشست ویدئو کنفرانسی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین احمدی رئیس این کمیته و مسئولان کمیته فرهنگی در استان ها امروز سه شنبه(11 اردیبهشت) در تهران برگزار شد.

در این نشست که با محوریت سیاست ها و برنامه های فرهنگی اربعین 1403 و آخرین تحولات در خصوص مراسم پیاده روی اربعین برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین نواب در سخنانی بر لزوم تثبیت معارف دین در اربعین تاکید کرد و بهره گیری از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را در برنامه ریزی های آینده ضروری خواند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت شور و شوق مردم برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی را گسنرده و وصف ناشدنی توصیف و تصریح کرد: این شور و هیجان باید با معنویت و معارف دینی کامل گردد تا نشاط و لذت همراهی در این مراسم عظیم همچنان در میان مشتاقان حفظ و تقویت شود.

وی در ادامه به تشریح دلایل حضور افراد با دیدگاههای مختلف در مراسم اربعین پرداخت و درعین حال تصریح کرد: این همایش عظیم بایستی درجهت خالص سازی انگیزه ها پیش برود و کلاس درسی برای اربعینی ها باشد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: شماری از افرادی که در اربعین حضور می یابند در طول سال به این اندازه وقت برای شرکت در اجتماعات دینی نمی گذارند و این بهترین فرصت است که آنها با معارف و مسایل دینی آشنا شوند و در راستای اهداف آمام حسین(ع) محتواهایی که برای اربعین و اربعینیان مفید است به آنها منتقل شود. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و برخی از آنها از جمله اخلاق و معنویت ، عدالت و مبارزه با فساد ، استقلال و آزادی ، عزت ملی و سبک زندگی را از محورهایی دانست که می تواند در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های آینده اربعین مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: بعنوان خادم فرهنگی اربعین پیشنهاد می کنیم هر یک از این محورها در یک سال در اولویت فعالیت های ستاد مرکزی اربعین قرار گیرد و برجسته شود.

وی خطاب به حاضران گفت: شما بعنوان پرچمدار فعالیت های فرهنگی اربعین در سراسر کشور خدمت و فعالانه در این عرصه ها تلاش نمایید ، امام حسین(ع) هم افرادی را که دراین مسیر گام بر می دارند در دنیا دستشان را می گیرد و در آخرت هم مورد توجه سیدالشهداء و فرزندانش خواهد بود.

بر پایه این گزارش، دراین جلسه، حجت السلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین گزارشی از برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین 1403 ارائه کرد و افزود: پیشنهادها و توصیه های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در برنامه ریزی ها مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت.

درپایان این جلسه ، آخرین اقدامات ، برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین پیش رو ارائه و بحث و بررسی شد و حاضران نقطه نظرات و دیدگاه خود را در خصوص نکات مطرح شده بیان کردند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • سازمان لیگ سد راه کسر امتیاز از یک تیم!