Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@14:58:32 GMT

قم|مؤسسات کنکوری از آب گِل‌آلود ماهی می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۰۲۰۲

قم|مؤسسات کنکوری از آب گِل‌آلود ماهی می‌گیرند

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- معاون وزیر آموزش و پرورش موضوع کنکور را به سایه سنگینی در بحث آموزش تعبیر کرد و گفت: تا سال ۱۴۰۳ حدود ۶۵ درصد منابع انسانی وارد فرآیند بازنشستگی می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، اللهیار ترکمن امروز در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان که در تالار آموزش خانه معلم یک برگزار شد اظهار داشت: صرف‌نظر از اقدامات خوبی که امروز توسط آموزش و پرورش در راستای کیفیت خدمات آموزشی انجام‌شده، اما کرونا تمام زیست‌بوم برنامه‌ریزی‌های آموزشی را دستخوش تغییر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با توجه به تعیین شیوه‌نامه‌های آموزشی در وضعیت‌های مختلف سفید، زرد و قرمز تصریح کرد: با جهشی که این ویروس به وجود آورده پیش‌بینی می‌شود آموزش امسال با درصد بالایی از آموزش مجازی شکل می‌دهد و قطعاً سال جدید تحصیلی را در شرایطی غیرقابل‌پیش‌بینی آغاز خواهیم کرد.

به گفته ترکمن برنامه‌ریزی مراکز آموزشی باید در راستای جلوگیری از آسیب به دانش آموزان و والدین آن‌ها صورت گیرد و در مسیر سپری فرآیند آموزشی یأس جایی ندارد چراکه در این زنجیره امید بالا در افراد جامعه سیستم ایمنی بدن آن‌ها را افزایش داده و درنتیجه جامعه سلامتی خواهیم داشت.

تعبیر کنکور به سایه سنگینی در بحث آموزش

معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش عملکرد استان قم را در مسیر تحقق رسالت‌های آموزشی چابک معرفی کرد و گفت: معلمان ما امروز همانند کادر درمان که در جبهه‌های سلامت فعالیت دارند و در خط مقدم آموزش نقش جهادی آموزشی ایفا می‌کنند تا پیامدها و رسالت آموزش و پرورش را به‌صورت بهینه مخابره کنند.

وی در بیان مسائل تشکیل‌دهنده گفتمان توسعه در آموزش و پرورش یادآور شد: سنگینی بار برنامه‌های درسی در 12 سال آموزشی با 12 هزار و 900 ساعت آموزش از مسائلی است که امکان پیشروی بسیاری از برنامه‌ها را و اجرای برخی سیاست‌های ابلاغی را از متولیان این امر سلب کرده است.

ترکمن موضوع کنکور را به سایه سنگینی در بحث آموزش تعبیر کرد و افزود: به بحث و فرآیند کنکور حتی بیشتر از رسیدن به حیات طیبه که از چشم‌اندازهای سند تحول بنیادین است پرداخته‌شده دراین‌بین فعالیت و تبلیغات مؤسسات کنکوری نیز در پرتو این سایه‌اندازی نقش بسیاری داشتند.

گزارش/ شروع متفاوت سال تحصیلی دانش‌آموزان؛ برای مشکلات چه چاره‌‌ای اندیشیده‌ایم؟!پروتکل بهداشتی بازگشایی مدارس آماده ابلاغ/ مشکلات آبخوری و سرویس بهداشتی مدارس باید رفع شود

وی کاربردی بودن محتوی درسی دانش آموزان را در تربیت انسانی آن‌ها مؤثر دانست و گفت: ساختار سنگین و متمرکز آموزش و پرورش نیز طی سال‌های اخیر حجم بزرگی از منابع و امکانات را به سمت خود کشیده و هزینه‌هایی در پی داشته که تاثیرچندانی در اصل بحث آموزش و پرورش نداشته‌اند.

ورود 65 درصد از منابع انسانی در فرآیند بازنشستگی

معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر برنامه‌ریزی کارآمد در مسیر توسعه ساختار آموزشی خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش حدود 2/13 درصد از منابع عمومی کشور را به خود اختصاص داده بااین‌وجود صرف منابع و امکانات مالی در مسیری درست بسیاری از مشکلات این ساختار را رفع خواهد کرد.

وی استفاده بهینه از ظرفیت‌های آموزشی را از سیاست‌ها راهبردی این حوزه معرفی کرد و گفت: در آموزش و پرورش باید به دنبال کیفیت موارد و منابع آموزشی بوده و با تحلیلی درست و مداخله‌ای به هنگام آمادگی برای جهش و تبلور ظرفیت‌های مختلف آموزشی و پرورشی را به دست آورد.

ترکمن با بیان بزرگ‌ترین پاسداشت‌ها در موضوع رفع تبعیض دریافتی فرهنگیان افزود: با پیگیری و اقدامات صورت گرفته در مرحله پرداختی همکاران با کارکنان دیگر دولت تفاوتی نیست به‌گونه‌ای که در خردادماه سال 99 حدود 5 هزار و 150 میلیارد تومان حقوق فرهنگیان رسمی و پیمانی واریز شد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سیاست‌هایی که درگذشته در استخدام کارکنان فرهنگی شکل گرفت گفت: تا سال 1403 حدود 65 درصد منابع انسانی وارد فرآیند بازنشستگی می‌شوند با مدیریتی کارآمد و استناد به مفاد آموزشی می‌توان این فرایند را به تأخیر انداخت اما در این زمینه باید تصمیمات اصولی اتخاذ شود.

انتهای پیام/454/ ع

R7854/P1494/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... استانداردسازی تجهیزات گرمایشی مدارس وارد فاز جدید شده است پیشنهاد مدیرکل آموزش‌و‌پرورش اصفهان برای سرانه پایین مدارس دولتی؛ مانند مدارس شبانه‌روزی عمل شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استانداردسازی تجهیزات گرمایشی مدارس وارد فاز جدید شده است پیشنهاد مدیرکل آموزش‌و‌پرورش اصفهان برای سرانه پایین مدارس دولتی؛ مانند مدارس شبانه‌روزی عمل شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ ۲ گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد ۳ توسعه مهندسی در بهشت گمشده ایران/ ایجاد ‌‌یک بندر بزرگ اقیانوسی جدید در سواحل مکران‌ ۴ سرمایه‌گذاری ۷۰میلیون‌دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌ ۵ برپایی مجالس عزاداری بدون همکاری هیئات و دستگاه‌ها ممکن نیست / دسته‌روی و ایستگاه صلواتی ممنوع ۶ آیت‌الله مکارم شیرازی: ‌عزاداری ماه محرم با رعایت شروط ابلاغی ‌مانعی ندارد/ حضور مبتلایان به کرونا در مراسم مسئولیت شرعی دارد ۷ سفر یک روزه معاون رئیس‌جمهور به اردبیل/از افتتاح مسکن محرومین تا بهره‌برداری پروژه‌های نیمه‌تمام ۸ بازداشت ۲۳ اخلالگر ارز در شیراز / متهمان گردش مالی ۳ هزار میلیارد تومانی داشتند مهمترین اخبار استانها سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ واکنش جامعه مدرسین به ‌عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل / امارات باید هزینه این خوش‌رقصی ‌را بپردازد‌ وعده نوبخت برای رفع مشکلات خبرنگاران/ اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان دولت/ ‌توسعه روابط ‌ایران و آذربایجان ‌‌+ فیلم ‌گزارش ویدئویی| آتش کوره‌داران بر ‌کشاورزی روستای قشلاق فردیس‌ / محصولات ‌از عطش بی‌آبی خشک شدند مهمترین اخبار تسنیم سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ تحلیلی بر یادداشت اخیر حجاریان/ تغییر راهبرد اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ و اقرار به انسداد رادیکالیسم؟ گزارش| اعلام آمادگی عجیب آخوندی برای ۱۴۰۰؛ لودریسم هم به انتخابات آمد! روحانی: کرونا بی‌اعتباری رسانه‌های بیگانه را روشن کرد مصاحبه| ناتالی توچی: رای شورای امنیت شکستی ویرانگر برای دیپلماسی دولت ترامپ بود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون برنامه ریزی آموزش و پرورش بحث آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، گفت: یک هزار معلم استان سمنان به مناسبت گرامی‌داشت هفته معلم تجلیل می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید جمال وزیری محبوب در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این تعداد معلم در یک هزار مدرسه استان سمنان قدردانی خواهند شد.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان سمنان، افزود: 60 برنامه محوری به مناسبت هفته گرامی‌داشت مقام معلم در استان سمنان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، تصریح کرد: برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در هشت شهرستان و سه منطقه آموزش و پرورش استان سمنان برگزار شده و همچنین یک برنامه استانی به این مناسبت با حضور معلمان نمونه و برگزیده استان سمنان پیش‌بینی شده است.

وزیری محبوب اضافه کرد: 33 معلم نمونه منطقه‌ای در این مراسم‌ها تجلیل خواهند شد و از این تعداد سه معلم تیر به عنوان معلم نمونه استانی مورد قدردانی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: امسال استان سمنان سهمیه‌ای در این معلمان نمونه کشوری نخواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به مصوبه شورای آموزش و پرورش این استان در خصوص تجلیل از مقام شامخ معلم گفت: در این جلسه که به ریاست استاندار سمنان برگزار شد، مصوب شده است که مراسم‌های روز معلم در شأن معلمان استان سمنان بوده و همکاری دستگاه‌های اجرایی در این خصوص مطلوب باشد.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است