Web Analytics Made Easy - Statcounter

غضنفری رئیس مجمع ایثارگران اردبیل با بیان اینکه بازخوانی زندگی آزادگان در دوران اسارت بهترین الگو و شیوه برای زندگی در شرایط کرونایی است، گفت: تجربیات آزادگان در شرایط فعلی، بهترین روش مدیریت و کشوداری است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غضنفر محبی مسئول ستاد آزادگان استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به بیان خاطراتی از دوران اسارت پرداخت و گفت: آزادگان در واقع سفیران مقاومت جمهوری اسالمی بودند که در دوران اسارت با عمل به تکلیف دوم خود علاوه بر افتخارآفرینی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم ولایتمدار کشور نیز عزت آفرین شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به استقبال با شکوه مردم از آزادگان هنگام ورود به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: این استقبال باشکوه مردم از فرزندان خود یکی از کم نظیرترین استقبال های مردمی است که تاریخ در حافظه خود ثبت و ضبط کرده است.

مجبی در ادامه سخنان خود به سختی ها و مشقات آزادگان در دوران اسارت اشاره کرد و گفت: آزادگان جوانی خود را در بدترین شرایط ممکن آن  هم در بند و اسارت سپری کردند تا لطمه ای به استقلال، آزادی و امنیت مردم و میهن اسلامی ما وارد نشود بطوریکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از آزادگان به عنوان الماس های درخشان نام بردند.

زندگی در اسارت، جهاد و مبارزه فرهنگی بود

رئیس مجمع ایثارگران اردبیل با بیان اینکه آزادگان لحظه ای به دشمنان اجازه سوء استفاده از وضعیت آنها را ندادند خاطرنشان کرد، این عزیزان زیر شدیدترین شکنجه و فشارهای جسمی و روحی به دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی پرداختند و حتی خبرنگاران خارجی را وادار به رعایت حجاب جهت اخذ مصاحبه نیز کردند که این به نوبه خود در طول تاریخ جنگ بی سابقه است و نوعی جهاد فرهنگی در اسارت نیز می توان نام برد.

لزوم بازخوانی زندگی آزادگان در دوران اسارت برای مقابله با شرایط کرونایی

محبی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان درس های اسارت  پرداخت و گفت: بازخوانی و بازگویی درس های دوران اسارت که بارها از زبان آزادگان و ایثارگران در رسانه ها بیان شده است در شرایط و وضعیت کنونی جامعه که کشور با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند بهترین الگو و شیوه برای مردم جهت مقابله با شرایط فعلی کرونا است.

وی از مردم خواست تا با مرور سختی های آزادگان در دوران اسارت که بدون داشتن کمترین امکانات سالها زیر سخت ترین شکنجه ها قرار داشتند، با روی پا گذاشتن روی نفسیات و تمایلات زودگذر خود، چندماه شرایط قرنطینه خانگی را تحمل کنند تا این ویروس از جامعه ریشه کن شده و شادی و نشاط اجتماعی به زندکی مردم بازگردد.

این آزاده اردبیلی سبک زندگی ایرانی و اسلامی را بهترین روش زندگی عنوان کرد و گفت: بحران کرونا از لحاظ اینکه مردم  دوباره به آغوش سبک زندگی ایرانی و اسلامی خود بازگردند فرصت است.

وی به مراسمات عروسی در دوران کرونا نیز اشاره کرد و گفت: می توان با برگزاری مراسمات ساده عروسی  علاوه بر صرفه جویی در هزینه های سرسام آور عروسی های فعلی، زندگی سالم و شاد را برای جوانان به ارمغان اورد.

رئیس مجمع ایثارگران اردبیل در ادامه با انتقاد از مراسمات پرهزینه در شرایط فعلی گفت: مردم باید خودشان مراعات کنند  و اجازه ندهند شادی چند ساعته خویشاوندان خودشان به غم و اندوه چندین ساله تبدیل شود.

وی به تفرجگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: در خانه ماندن و سیر و سفر مجازی  بهتر از بیماری و یک عمر پشیمانی است.

رئیس مجمع ایثارگران اردبیل از زندگی سرلشگر شهید حسین لشگری بزرگ آزاده کشور، به عنوان بهترین الگو برای مردم نام برد و گفت: بهتر است مردم با مرور زندگی چنین مردانی که 18 سال از بهترین روزهای عمر خود را در اسارتی به سر بردند که بیش از نصف آن در سلول انفرادی  و بدون نور  و هوای کافی سپری شد، بدون آنکه خستگی و رنج بر آنها غلبه کند  نمونه و الگوی زندگی در  شرایط کرونایی برای مردمانی است که احساس می کنند نمی توانند در خانه های خود بمانند.

وی از مسئولان نیز انتقاد کرد و گفت: در شرایط فعلی مسئولان نیز باید بیشتر همت کنند و با فراهم کردن زمینه های لازم مردم را به ماندن در خانه ها ترغیب کنند.

درب های دانشگاه عاشورا هنوز هم باز است

محبی در بخش دیگری از سخنان خود به عزاداری های ماه محرم نیز اشاره کرد و گفت: درب های دانشگاه عاشورا با گذشت صدها سال از آن واقعه هنوز هم باز است و همه مردم با هر دیدگاه و سلیقه می توانند دانش افزایی کرده و به مراتب معنوی بالاتر دست پیدا کنند.

وی از مداحان نیز خواست تا در ایام خاص با استفاده از بسترهای مجازی  به تبیین اهداف و فلسفه قیام عاشورا بپردازند تا شعور حسینی در جامعه بیشتر از از گذشته ساری و جاری شود.

تجربیات آزادگان در شرایط فعلی، بهترین روش مدیریت و کشوداری است

این آزاده اردبیلی با بیان اینکه آزادگان  ولایتمدارند و سرباز انقلاب و مردم هستند، خاطرنشان کرد؛ آزادگان کوله باری از تجربیات ارزنده ای هستند که مسئولان باید با مشورت از آنها امورات کشور را به بهترین وجه ممکن پیش ببرند.

وی با بیان اینکه آزادگان هنوز هم جوان هستند و توانایی انجام سخت ترین کارهای اجرایی و مدیریتی را دارند از مسئولان رده بالای کشوری خواست تا به آنها اجازه خدمت رسانی به مردم را بدهند چراکه در شرایط فعلی تجربیات آزادگان بهترین روش برای کشورداری است.

رئیس مجمع ایثارگران اردبیل در پایان سخنان خود به خدمات مجمع ایثارگران استان اردبیل در دوران کرونایی نیز اشاره کرد و گفت: مجمع ایثارگران هم پای  سایر ارگان ها و نهادها با استفاده از کمک های خیّری نیکوکاران علاوه بر اهدای بسته های معیشتی به آسیب دیدگان کرونا به اوامر رهبر انقلاب در زمینه محرومیت زدایی نیز لبیک گفته  و عملا وارد میدان جهاد و خدمت به مردم شدند.

وی خطاب به دولتمردان نیز گفت: الان زمان وعده و وعید و شعارهای تبلیغاتی نیست و هرکس به اندازه بضاعت خود باید وارد میدان شده و به مردم خدمت رسانی کند چراکه خدمت به مردم به خصوص مستضعفان از مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی است که ایثارگران لحظه ای انجام آن غافل نشده اند.

محبی خواستار کاهش تشریفات در دستگاه های اجرایی شد و گفت: در شرایطی تورم، گرانی و بیکاری که در دوران کرونایی بیداد می کند عملکرد مسئولین و کمک به مستععفین می تواند تا حدودی از الام مردم بکاهد.

مشکلات کشور برامده از ناکارآمدی مدیران است/ کشور بیش از 40 سال است که در تحریم است

رئیس مجمع ایثارگران اردبیل با بیان اینکه دیدن دردهای مردم در شرایط فعلی از تحمل سختی های دوران اسارت سخت تر است، گفت: ما به خاطر آرامش و امنیت مردم جوانی خود را فدای کشور کردیم  و الان هم با تمام وجود در کنار مردم هستیم  و از انها حمایت خواهیم کرد.

وی بخش عمده ای از مشکلات مردم را کج اندیشی و ناکارآمدی مسئولان دانست و گفت: بیش از 40 سال است که تحریم و فشار دشمنان در کشور است ولی مشکلات در دولت های مختلف متفاوت بوده است که این خود تایید کننده ناکارآمدی مسئولان فعلی است و دولتمردان باید فکری به حال این وضعیت بکنند.

محبی با بیان اینکه مطالبه گری از جمله توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم است، گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا با مطالبه اصولی از مسئولان کشور ، از مدیران ناکارامدی را که از ده ها سال بر سر پست مدیریتی تکیه داده و از حقوق و مزایای ان بهره مند شدند بیلان و تراز کاری بخواهیم تا میزان عملکرد آنان در نزد افکار عمومی چهره واقعی خود را نشان دهد.

وی تنها راهکار پیش روی کشور را استفاده از ظرفیت و توان نیروهای جوان  و مومن انقلابی عنوان کرد و گفت: اعتماد به جوانان می تواند کشور را از این گذرگاه نیز به سلامتی عبور دهد چراکه دوران پرالتهاب چنگ را نیز جوانان مدیریت کردند و در دوران اسارت نیز نوجوانان و جوانان با رسیدن به مرز کمال، با دستان خالی حماسه سازی کردند.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: آزادگان در دوران اسارت نیز اشاره کرد و گفت انقلاب اسلامی شرایط فعلی سخنان خود شرایط کرونا بهترین الگو بهترین روش برای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (16 اردیبهشت)

من ترک عشق شاهد و ساغر نمی‌کنم
صد بار توبه کردم و دیگر نمی‌کنم

باغ بهشت و سایه طوبی و قصر و حور
با خاک کوی دوست برابر نمی‌کنم

تلقین و درس اهل نظر یک اشارت است
گفتم کنایتی و مکرر نمی‌کنم

هرگز نمی‌شود ز سر خود خبر مرا
تا در میان میکده سر بر نمی‌کنم

ناصح به طعن گفت که رو ترک عشق کن
محتاج جنگ نیست برادر نمی‌کنم

این تقویم تمام که با شاهدان شهر
ناز و کرشمه بر سر منبر نمی‌کنم

حافظ جناب پیر مغان جای دولت است
من ترک خاک بوسی این در نمی‌کنم

تفسیر :

انسان قابل اعتمادی هستید و وفای به عهد از خصلت های نیکوی شما است. به خاطر صداقت و دل پاکی که دارید هرگز سراغ نیرنگ بازی و فریبکاری نمی روید، همین ها باعث شده بین مردم محبوب باشید.

افراد حسود به دنبال آسیب زدن به شما هستند، مراقب آن ها باشید و به خداوند توکل داشته باشید که پیروزی حتمی است.

زندگی نامه حافظ

حافظ، شاعر فارسی زبان قرن هشتم هجری بوده که در سال ۷۲۷ هجری قمری در شهر شیراز متولد شد. پدر او بهاءالدین محمد نام داشت که در دوران کودکی حافظ، از دنیا رفت. حافظ در دوران نوجوانی شاگرد نانوا بود و به‌همراه مادرش زندگی سختی را سپری می‌کرد. گفته می‌شود او در اوقات فراغت خود به مکتب‌خانه‌ای که نزدیک نانوایی بود می‌رفت و خواندن و نوشتن را از همان جا فراگرفته است. او در مجالس درس علما و بزرگان زمان خود شرکت می‌کرد و نیز‌زمان برای کسب درآمد به کارهای سخت و طاقت فرسا می‌پرداخت. خانه حافظ در محله شیادان شیراز بود.

این شاعر بزرگ در دوران جوانی بر تمام علوم مذهبی و ادبی مسلط شد و در دهه بیست زندگی خود به یکی از مشاهیر علم و ادب سرزمین خود تبدیل شد. جالب است بدانید که او قرآن را به‌طور کامل حفظ بود و به همین خاطر تخلص حافظ را برای او انتخاب کردند. شمس الدین محمدبن بهاءالدین محمد حافظ شیرازی حدود چهل سال در حوزه درس استادان آن زمان از قبیل قوام الدين عبدالله، مولانا بهاء الدين عبدالصمد بحرآبادی، مير سيد شريف علامه گرگانی، مولانا شمس الدين عبدالله و قاضی عضدالدين عيجی  شرکت می‌کرد و به همین خاطر به اکثر دانش‌های زمان خود مسلط بود.

حافظ در دوران شاه شیخ ابواسحاق به دربار راه پیدا کرد و شغل دیوانی را برای خود انتخاب کرد. او علاوه بر شاه ابواسحاق، در دربار شاهان دیگری همانند شاه شیخ مبارزالدین، شاه شجاع، شاه منصور و شاه یحیی نیز حضور پیدا کرده بود. حافظ از طریق دیوانی امرار معاش می‌کرد و شاعری شغل اصلی او نبود. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین گناه از نظر حافظ، ریاکاری و مردم‌فریبی بود. حافظ در دوران زندگی خود اشعار به‌ویژه غزلیات بسیار زیبا و معنی‌داری سروده است که نیز‌اکنون پس از گذشت قرن‌ها از آن، بوی تازگی داده و خواندنش آرامش‌بخش است. دیوان اشعار حافظ شامل غزلیات، قصیده، مثنوی، قطعات و رباعیات می‌شود.

حافظ در دوران جوانی عاشق دختری به نام شاخه نبات شد؛ البته برخی بر این عقیده‌اند که نام همسر حافظ نسرین بود و او این نام را به‌دلیل شیرین زبانی معشوقه‌اش به او اختصاص داده است. او برای رسیدن به معشوقه‌اش، ۴۰ شبانه روز را به‌طور مستمر در آرامگاه باباکوی شب زنده‌داری کرده و به دعا پرداخت. سپس، با شاخه نبات ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک فرزند پسر بود. حافظ تنها یک بار ازدواج کرد و پس از مرگ همسرش مجرد ماند. به همین خاطر بسیاری از عارفان و عاشقان، عشق مقدس و واقعی را در حافظ جستجو می‌کنند. پسر این شاعر بزرگ نیز در دوران جوانی در راه سفر نیمه‌کاره به هند همراه پدرش از دنیا رفت.

در تقویم رسمی ایران، ۲۰ مهر روز بزرگداشت حافظ است و هر ساله در این روز مراسم بزرگداشت حافظ با حضور پژوهشگرانی در سراسر دنیا روی آرامگاهش در شهر شیراز برگزار می‌شود.

 

آثار حافظ

دیوان حافظ شامل ۵۰۰ غزل، ۴۲ رباعی و چند قصیده است که آن را در در ۵۰ سال از زندگی خود سروده است؛ یعنی به‌طور متوسط در هر سال تنها ۱۰ غزل سروده است؛ زیرا او در لحظاتی خاص به سرودن اشعار خود می‌پرداخت و تمرکز خود را روی خلق آثاری ناب گذاشته بود که شایسته مقام معشوق باشد. این نکته بسیار قابل‌توجه و تامل‌برانگیز بوده و به همین خاطر دیوان او را به یک کتاب خاص و خواندنی تبدیل کرده است. دیوان حافظ بیش از ۴۰۰ بار به زبان فارسی و زبان‌های دیگر دنیا به چاپ رسیده است. حافظ لقب ماهرترین غزل‌سرای زبان فارسی را نیز با اقتدار از آن خود کرده و تک بیت‌های او بسیار درخشان و تماشایی است.

شاید تعبیر کردن یا قدرت تاویل پذیری را بتوان از مهم‌ترین خصوصیات اشعار حافظ به حساب آورد؛ زیرا هر کس که دیوان حافظ را باز کرده و غزلی از آن می‌خواند، با توجه به شرایط روحی خود برداشت متفاوتی از آن می‌کند؛ به‌گونه‌ای که حافظ آن شعر را فقط برای حال آن لحظه او سروده است. در اشعار حافظ، تناسبات هنری به شکلی ظریف و دقیق رعایت شده‌اند و ایهام و ابهام را به جا و درست به کار برده است. در برخی از اشعار حافظ، زبان طنز نیز به کار گرفته شده تا ناگفته‌ها به کمک زبان طنز بیان شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (15 اردیبهشت)

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (17 اردیبهشت)
  • بررسی ویژگی های انواع گیت کنترل تردد
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • اوهام حشاشین مصری از خیام
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (16 اردیبهشت)
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند
  • چگونه می‌توان راه و روش امام صادق (ع) را الگو قرار داد؟
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟