Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@20:02:27 GMT

مرمت پل‌های تاریخی خداآفرین

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۰۶۸۶

مرمت پل‌های تاریخی خداآفرین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمد حمزه زاده در دیدار با مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که مرمت اضطراری پل‌های تاریخی خداآفرین به‌صورت مشترک در دستور کار این دو مجموعه قرار گرفته است، افزود: با توجه به تفاهم‌نامه‌ مشترک دوجانبه، در آینده‌ای نزدیک شاهد اتمام مطالعات فنی و مرمتی پل‌ها توسط کارشناسان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از اتمام مطالعات، نحوه انحراف آب رودخانه و نحوه تخصصی مرمت پل‌ها به منظور آغاز عملیات اجرایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حمزه‌زاده در خصوص ایجاد موزه آب در تبریز اظهار کرد: با توجه به وجود اشیای واجد ارزش مربوط به حوزه آب و آب‌رسانی در استان، اداره کل میراث‌فرهنگی و آب منطقه‌ای استان، مکان‌یابی و راه‌اندازی موزه آب را در برنامه اقدامات خود قرار داده اند.

وی با اشاره به اهمیت آیین‌های سنتی مربوط به آب و بهره‌برداری از آن در آذربایجان شرقی گفت: با توجه به قدمت اجرای آیین‌های سنتی مربوط به آب و نحوه بهره‌برداری از آن در استان، این اداره کل با همکاری آب منطقه‌ای، ثبت معنوی آیین‌های سنتی مربوط به آب، مالکیت و نحوه بهره‌برداری از آن به عنوان میراث ناملموس را در دستور کار قرار داده است.

پل‌های خداآفرین به تعداد ۲ فقره و با فاصله ۸۰۰ متر از یکدیگر در نقطه باریک این رودخانه ساخته شده‌اند؛ این ۲ پل از نظر مهندسی و معماری با یکدیگر تفاوت دارند؛ یکی از آن‌ها با سنگ سفید ساخته شده و ۱۱ دهانه دارد، بلندیش ۱۲ متر و طول آن ۱۳۰ متر است.

 پل دیگر با آجر پخته ساخته شده است که ۲۰۰ متر طول، ۵/۴ متر عرض و ۱۵ دهانه دارد و اندازه آجرها و معماری این پل، تاریخ احداث آن را به سده ۱۳ شمسی مربوط می‌کند.

کد خبر 541193 برچسب‌ها استان آذربایجان شرقی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد

سی‌ویکمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت آغاز بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه با هزینه ۱۰۳ میلیارد تومان «به احترام مردم اصفهان» امروز (دوشنبه) با حضور مدیران شهری اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه با هزینه ۱۰۳ میلیارد تومان امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در قالب سی‌ویکمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با حضور مدیران شهری اصفهان آغاز شد.

بخشی از این پروژه‌ها شامل بازسازی و به‌روزرسانی بولینگ، راه‌اندازی مجموعه‌های غذایی جدید، توسعه پارکینگ‌ها و زیرساخت‌های خدماتی و احداث و نصب پنل‌های خورشیدی است.

شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان به‌دنبال پیگیری اقدامات ویژه حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت ارزنده با بخش خصوصی و معرفی پروژه‌های قابل توجه و نوین تفریحی و گردشگری به مدیریت شهری اقدامات ویژه‌ای را طی دو سال اخیر در این حوزه رقم زده است.

کد خبر 749151

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود