Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این طرح در مساحت ۴۰۰ متر مربع طی مدت ۶ ماه راه‌اندازی شده است. ظرفیت این نیروگاه روزانه ۲۰۰ کیلووات ساعت است که در صورت تکمیل طرح و اجرای فاز دوم ظرفیت آن به نیم مگاوات برق هم رسیده و برق تولید شده به شبکه سراسری متصل می‌شود.

۸۰ درصد امکانات این نیروگاه بومی شده است، در این طرح صفحه‌های خورشیدی روی استخر ذخیره آب‌های سطحی تعبیه شده که در کنار جلوگیری از تبخیر آب، کارآیی نیروگاه با خنک‌کاری در سطح آب‌های سطحی را تا ۱۵ درصد افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با راه‌اندازی فاز دوم این طرح، برق مورد نیاز ۴۰۰ خانوار روستایی تامین خواهد شد، برای اجرای این طرح ۸.۵ میلیارد ریال هزینه شده و زمان بازگشت سرمایه آن با حمایت دولت کمتر از پنج سال است.

یکی دیگر از مزیت‌های مهم این طرح جلوگیری از تبخیر آب و استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها برای مناطقی است که از شبکه سراسری برق دور بوده و از نظر زیرساخت‌های انرژی و نیرو دچار مشکل هستند.

مجتمع پتروشیمی مهاباد در قالب طرح ساخت خط انتقال اتیلن از عسلویه به غرب کشور به طول هزار و ‎ ۶۰۰ کیلومتر ساخته شده و سالانه حدود ۳۲۴ هزار تن اتیلن به عنوان مواد اولیه از عسلویه به این مجتمع تزریق می‌شود.

۶ واحد پتروشیمی در مسیر این خط انتقال و در مناطقی چون خرم‌آباد، کرمانشاه، مهاباد، میاندوآب و سنندج ساخته شده و اتیلن مورد نیاز همه این واحدها از طریق این خط لوله تامین می‌شود.

مجتمع پتروشیمی مهاباد سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین (ظرفیت اسمی) و ۳۰ هزار تن «بوتن یک» را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کند.

این طرح که فعالیت‌های مقدماتی و مطالعاتی آن از سال ۱۳۸۳ و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۸ در زمینی به مساحت ۱۸۵ هکتار و در کیلومتر ۱۵ جاده مهاباد ـ ارومیه آغاز شد، در بهمن ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

شهرستان مهاباد با حدود ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی واقع است.

کد خبر 541195 برچسب‌ها استان آذربایجان غربی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از انجام نخستین ام‌.آر.آی توسط دستگاه نسل جدید در مجتمع آموزشی درمانی امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _به خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه ، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه‌اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم است که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: امید است با بهره‌برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان عزیز به همراه داشته باشد.

محمدی همچنین خبر داد: با پیگیری‌های بی وقفه مسئولان دانشگاه، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام‌آباد غرب راه‌اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام‌آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: با راه اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان جهت ارائه خدمات لازم به بیماران به ۵ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 748051

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن