Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:25:49 GMT

پادشاه سابق اسپانیا در امارات سکونت دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۱۰۷۷

پادشاه سابق اسپانیا در امارات سکونت دارد

کاخ سلطنتی اسپانیا فاش کرد که خوان کارلوس، پادشاه سابق اسپانیا که در اوایل ماه اوت از کشور خارج شده است، اکنون در امارات عربی متحده سکونت دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، سخنگوی کاخ سلطنتی اسپانیا گفته است که پادشاه ۸۲ ساله سابق اسپانیا «سوم اوت به امارات رفته و آنجا می‌ماند.»

خوان کارلوس ممکن است با اتهامات مالی، فساد و سوء استفاده از جایگاهش روبرو شود با این حال هنوز تحقیقات شخص او را هدف قرار نداده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در تاریخ سوم اوت اعلام کرده بود که برای «سهولت در انجام وظایف» پسرش فیلیپه ششم، پادشاه کنونی اسپانیا تصمیم گرفته است که از کشورش دور باشد.

اقامت خوان کارلوس در امارات که از آن به‌عنوان تبعید خودخواسته نام برده شده است در حالی صورت می گیرد که دادگاه‌های سوئیس و اسپانیا در حال بررسی حساب‌های بانکی وی هستند.

خوان کارلوس از طریق وکیل خود اعلام کرده است که در صورت لزوم او خود را در اختیار دستگاه قضایی خواهد گذاشت.

پادشاه سابق اسپانیا روابط نزدیکی با پادشاهان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دارد و بر اساس برخی گزارش ها در سال ۲۰۰۸ مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو از عربستان سعودی دریافت کرده است.

دادستان‌های دیوان عالی اسپانیا در حال تحقیق درباره قرارداد ساخت قطار سریع‌السیر در عربستان سعودی هستند تا مشخص کنند که آیا در این قرارداد مبالغ غیرقانونی پرداخت شده است و آیا خوان کارلوس، پادشاه سابق همانطور که کورینا لارسون، دوست دختر سابق وی ادعا کرده است، از این قرارداد سود برده است یا خیر.

خوان کارلوس در سال ۲۰۱۴ سمت پادشاهی را به فرزند خود منتقل کرده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسپانيا سابق اسپانیا پادشاه سابق خوان کارلوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کاخ باکینگهام با ادعای پیشرفت روند درمان سرطان چارلز سوم، پادشاه انگلیس، اعلام کرد که او بخشی از وظایفش که به ملاقات‌های عمومی اختصاص دارد را سر خواهد گرفت.

سخنگوی کاخ باکینگهام مدعی شد: تیم پزشکی پادشاه از پیشرفتی که در روند درمان حاصل شده، رضایت دارد و نسبت به تداوم بهبود وی خوش‌بین است. برنامه درمانی ادامه خواهد یافت اما رضایت پزشکان از روند درمان به اندازه‌ای است که پادشاه حالا می‌تواند بخشی از دیدارهای عمومی خود را از سر بگیرد.

براساس اعلام باکینگهام، چارلز در ماه ژوئن از امپراطور ژاپن میزبانی خواهد کرد. همچنین ششم مه (۱۷ اردیبهشت) نخستین سالروز تاجگذاری چارلز خواهد بود.

چارلز سوم از اوایل فوریه به‌دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان قرار دارد. رسانه‌های انگلیسی در روزهای اخیر در گزارش‌هایی ضدونقیض از وخامت حال چارلز خبر داده بودند. این اخبار تاجایی پیش رفته است که برخی رسانه‌ها، اعلام کردند که تیم «برنامه‌ریزی مراسم خاکسپاری» چارلز سوم که مدت زیادی از تاجگذاری‌اش نمی‌گذرد، در شرایط آماده‌باش قرار دارد!

کد خبر 6089690

دیگر خبرها

  • مدافع استون ویلا نمک به زخم چلسی پاشید!
  • 5 گل برتر اینتر مقابل تورینو؛ از روبرتو کارلوس تا ایکاردی / فیلم
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • گارد افتخار رئالی‌ها برای ستاره سابق اسپانیا (عکس)
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض
  • نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • افشا شد: قول‌های بارسا به ژاوی چه بود!‏
  • بازگشت آخرین پادشاه مصر به مصر