Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،احمد رستمی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دخل و خرج منطقه آزاد اروند در دو برهه سال های ۸۴ تا ۹۲ و ۹۲ تا ۹۸ گفت: با توجه به افزایش محدوده جغرافیایی این منطقه، هزینه‌های این سازمان هم افزایش یافته است.

او افزود: از ابتدای سال ۱۳۸۴ تا پایان سال گذشته درآمد سازمان منطقه آزاد اروند ۳۰ هزار میلیارد ریال است که به طور میانگین سالانه ۲ هزار میلیارد ریال درآمد این سازمان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۹ هزار میلیارد ریال از منابع درآمدی سازمان منطقه آزاد اروند از ابتدای سال ۱۳۸۴ تاکنون صرف هزینه‌های جاری و نگهداری، کمک‌ به نهادی حمایتی، فرهنگی و اجتماعی شهرهای آبادان و خرمشهر شده است.

رستمی افزود: این سازمان از سال ۱۳۸۴ تا پایان سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار صرف پروژه‌های عمرانی در منطقه آزاد اروند شد که میانگین سالانه آن یکهزار و ۲۶۰ میلیارد ریال است، البته این اعتبار به تنهایی توانایی ایجاد زیرساخت‌ها در آبادان و خرمشهر را ندارد.

او اظهار کرد: محدوده منطقه آزاد اروند تا قبل از سال ۹۲ حدود ۱۷ هزار و ۲۰۰ هکتار با جمعیت ۵۰ هزار نفری بود و درآمدهای این سازمان جوابگو بود، از سال ۹۲ منطقه آزاد اروند توسعه یافت ولی درآمدی اضاف نشد، ایجاد زیرساخت‌های صنعتی، شهری و تجاری نیز با همین درآمد باید ایجاد شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با درآمد سه هزار میلیارد ریالی در سال امکان پاسخگویی سریع به نیازمندی‌های شهر را نداریم و دولت باید در این راستا حمایت کند، خیلی از پروژه‌ها در منطقه آزاد اروند ماهیت سرمایه‌گذاری ندارند و بخش خصوصی انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری ندارد.

رستمی افزود: این سازمان از سال ۱۳۸۴ تا پایان سال گذشته یکهزار و ۱۹۰ میلیارد ریال در بخش فرهنگی، هنری، بهداشتی و اجتماعی هزینه کرده است که میانگین آن در طول هر سال ۱۷۰ میلیارد ریال است.

او ادامه داد: کل صادرات در سازمان منطقه آزاد اروند از ۱۳۸۴ تا پایان سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۱۳ میلیون دلار بوده است یعنی سالانه هزار و ۲۴۹ میلیون دلار این منطقه میزان صادرات را داشته است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مهمترین شاخص عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند در بخش سرمایه‌گذای است و در این منطقه و در سرمایه گذاری داخلی از سال ۸۴ تا پایان سال گذشته ۹۷ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال است که میانگین سالانه آن ۱۱ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال می‌باشد.

او افزود: کل سرمایه گذاری در بخش خارجی از سال ۱۳۸۴ تا پایان سال گذشته ۶۶۱ میلیون دلار است.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح عمرانی منطقه آزاد اروند سازمان منطقه آزاد اروند هزار میلیارد ریال میلیارد ریال سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناگر قشم در رقابت‌های شنای آزاد کشور خوش درخشید

رئیس اداره ورزش سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: یکی از دختران شناگر این جزیره در رقابت‌های شنای آزاد جنوب کشور موفق به کسب پنج مدال طلا و نقره شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، رضا ذاکری امروز ضمن تبریک این موفقیت به جامعه ورزشی قشم، اظهار داشت: رقابت‌های شنای آزاد جنوب کشور در رده سنی 11 تا 12 سال دختران با حضور بیش از 50 شناگر از استانهای هرمزگان، فارس، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی به میزبانی شهر زاهدان برگزار شد.

وی افزود: «آسنا صادقی»، شناگر منطقه آزاد قشم با مربیگری مریم دانش‌پرور و ارغوان پارسا، در پایان این رقابت‌ها در رشته‌های 100 متر انفرادی، 400 متر گروهی و تیمی موفق به کسب مدال طلا و در رشته‌های 50 متر و 200 متر انفرادی موفق به کسب مدال نقره شد.

رئیس اداره ورزش سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه اولین تیم شنای دختران منطقه آزاد قشم با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی و گردسگری این سازمان تشکیل شده و در این رقابت‌ها حضور یافته، گفت: در تلاشیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات ورزشکاران قشم در بخش تجهیزات و اماکن ورزشی و حضور مربیان برجسته کشوری را برطرف کنیم تا بتوانیم گامی موثر در جهت کمک به اعتلای ورزش این جزیره برداریم.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های چندکاربری؛ نیاز امروز شهرها
  • افتتاح آرش مال نقطه عطف توسعه تجاری فرهنگی منطقه آزاد انزلی
  • افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان سمنان
  • کاهش ۸۰۰ درصدی آسیب های اجتماعی با مناسب سازی زیرساخت ها | ۵۰ خودرو در خدمت گشت فوریت های اجتماعی
  • توسعه هر منطقه‌ مرهون بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های اجتماعی است
  • شناگر قشم در رقابت‌های شنای آزاد کشور خوش درخشید
  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی