Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@06:44:53 GMT

فرهاد نمی‌خواهد به سرنوشت امیر دچار شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۱۱۱۹

    به گزارش جام نیوز، در میان خاطرات تلخ و شیرین استقلالی‌ها از سال‌های گذشته، لیگ سیزدهم یکی از تلخ‌ترین‌هاست. استقلال که به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی، مسابقات را آغاز کرده بود تا پایان هفته بیست‌و‌ششم با 50 امتیاز صدرنشین بود و هواداران برای جشن چهارمین قهرمانی در لیگ برتر آماده می‌شدند اما لغزش آبی‌ها از انزلی شروع شد؛ شکست 4 بر 2 در برابر ملوانِ اسکوچیچ، گروه تعقیب‌کننده متشکل از فولاد، سپاهان، نفت تهران و کمی عقب‌تر پرسپولیس را به استقلال نزدیکتر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بلافاصله بعد از این شکست، روزهای فیفا و بازی‌های ملی، لیگ را برای حدود 40 روز تعطیل کرد.  استقلالی‌ها امیدوار بودند در 3 هفته پایانی موقعیت خودشان در صدر جدول را حفظ کنند و فقط کافی بود در یک بازی بالای جدولی، نفت را مغلوب کنند اما زردهای تهران که آن روزها بیرانوند، وریا، پورعلی‌گنجی، کامیابی‌نیا و وحید امیری را در اختیار داشتند، با گل دقیقه 92 رضا نوروزی شکست تلخ دیگری را به تیم امیر قلعه‌نویی تحمیل کردند. هفته‌ها صدرنشینی در لیگ به‌سادگی از دست رفته بود و رویای در دسترس قهرمانی به «اما و اگر» رسیده بود.

 

در یکی از عجیب‌ترین ادوار لیگ، در هفته پایانی وضعیت به گونه‌ای شده بود که 4 تیم استقلال، پرسپولیس، فولاد و نفت شانس قهرمانی داشتند و سپاهان هم می‌توانست با کمی خوش‌شانسی، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد. در هفته آخر، استقلال میزبان تراکتوری بود که در بهترین حالت می‌توانست ششم شود.

 

در آن بازی نه‌تنها رویای قهرمانی مسجل نشد بلکه فروردین کابوس‌وار آبی‌ها در سال 93 با شکست 3 بر یک در ورزشگاه آزادی تکمیل شد. تیمی که تا روزهای پایانی بخت اول فتح جام بود به رده پنجم سقوط کرد. سهمیه آسیایی از دست رفت و تا مدت‌ها طعن و کنایه‌های هواداران رقیب را می‌شنید که می‌گفتند «استقلال بین چهار تیم، پنجم شد!» 76 ماه بعد از آن اتفاق، استقلال در موقعیتی مشابه قرار گرفته که البته این‌بار خبری از قهرمانی نیست اما یک لغزش می‌تواند کمترین دستاورد آبی‌ها در این فصل یعنی نایب‌قهرمانی را هم به مخاطره بیندازد.

 

استقلال در این فصل پرحادثه و پرحاشیه، در شرایطی می‌توانست شانس مسلم قهرمانی باشد اما مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم داد تا فقط نایب‌قهرمانی و کسب سهمیه آسیا به‌عنوان یک «موفقیت کوچک» برای این تیم باقی بماند. در هفته پایانی لیگ، رویارویی مستقیم فولاد و تراکتور عاملی است که استقلال را در هیچ حالتی پایین‌تر از مقام چهارم قرار نمی‌دهد اما لغزش دوباره استقلال می‌تواند یکی از دو تیم تراکتور یا فولاد و همچنین سپاهان را بالاتر از این تیم قرار دهد.

 

فرهاد مجیدی که برای تثبیت جایگاه خود بشدت به نایب‌قهرمانی نیاز دارد، فرصت طلایی شنبه‌شب را مقابل پیکان از دست داد و حالا برای تثبیت بی‌حرف و حدیث استقلال در جدول، به 3 امتیاز بازی بوشهر نیاز دارد. او که در نیمه‌های همان لیگ سیزدهم با فوتبال خداحافظی کرد، اصلا دوست ندارد سرنوشت قلعه‌نویی در آن دوره برای خودش تکرار شود.

 

شاهین بعد از وقفه کرونایی، ضعیف‌ترین تیم لیگ بوده و در 8 بازی اخیر فقط یک‌بار مقابل پارس جم برنده شده. در نگاه اول به نظر می‌رسد بازی پنجشنبه برای شاهینِ سقوط‌کرده، یک بازی تشریفاتی باشد اما تجربه نشان داده بازی‌های «پخش زنده» برای هیچ تیمی تشریفاتی نیست و علاوه بر آن مهدی پاشازاده هم انگیزه‌های شخصی برای موفقیت در این دیدار دارد.

 

از منظری دیگر استقلال با نایب‌قهرمانی در لیگ، با اعتماد به نفس بیشتری در دربی هفته آینده حاضر خواهد شد و ناکامی احتمالی در بوشهر می‌تواند در وضعیت روحی-روانی آبی‌ها تأثیر منفی داشته باشد چراکه از دست رفتن جایگاه فعلی، قطعاً انتقادهای تند و تیز هواداران را به‌دنبال خواهد داشت.

ایران ورزشی 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مجیدی نیوز بازیکن جام گزارش استقلال فوتبال جام نیوز فرهاد مجیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصرتی: با استقلال خیلی راحت‌تر بازی می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، دیدار این هفته تراکتور مقابل استقلال تاثیر زیادی در صدر جدول خواهد داشت و به نوعی مسیر قهرمانی را تعیین می‌کند. خصوصا اینکه در پایتخت نیز پرسپولیس به مصاف سپاهان خواهد رفت.

با این حال نکته مهم این است که باتوجه به پیروزی تراکتور در جام حذفی و نزدیکی این تیم به مراحل نهایی، شاید دو تیم پرسپولیس و سپاهان به عنوان مدعیان قهرمانی نگران بازی این تیم برابر استقلال باشند چرا که تراکتور دیگر امید چندانی برای قهرمانی لیگ ندارد و مسیر سهمیه خود را از جام حذفی دنبال می‌کند.

اما محمد نصرتی مربی تراکتور در این مورد نظر متفاوتی دارد: من به شما می‌توانم این را بگویم که قطعا بازی با استقلال ما بسیار راحت‌تر بازی خواهیم کرد. چون آن فشار شکسته شد.

وی افزود: درست است که بازی با استقلال خیلی مهم است و می‌تواند در تعیین رتبه‌ی ما برای حضور در آسیا موثر باشد. آن بازی هم مهم است و ما برای شاد کردن هواداران‌مان قطعا با انرژی و انگیزه کافی تمرینات را پیگیری خواهیم کرد و با حمایت هواداران، پر قدرت به میدان خواهیم آمد تا یک نتیجه قابل قبول کسب کنیم.

دیگر خبرها

  • استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند
  • خداداد: سرنوشت قهرمانی دست استقلال است | پرسپولیس بهتر است اما این حرف‌ها در مورد تیم نکونام خنده‌دار است
  • پرش شش‌گام؛ آخرین قدم‌های استقلال برای قهرمانی، زیر ذره‌بین
  • خداداد: سرنوشت دست استقلال است
  • نصرتی: با استقلال خیلی راحت‌تر بازی می‌کنیم
  • پرسپولیس به سرنوشت استقلال دچار شد/ شمسایی، ناپلئونی به فینال رفت!
  • هفته‌ جذاب در انتظار لژیونرها؛ ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز طارمی و آزمون
  • وقتی ب ام و به سرنوشت پراید و آر دی دچار بوده! (عکس)
  • در ماجرای مجیدی و سعادتمند در گود نبودم
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی