Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@10:12:50 GMT

تاکید مسکو بر پیشنهاد خود درباره ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۱۶۸۵

تاکید مسکو بر پیشنهاد خود درباره ایران

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه بار دیگر بر پیشنهاد پوتین برای کاهش تنش‌های کشور‌های غربی با ایران تاکید کرد.

بر این اساس، ریابکوف گفت: ما هنوز بر پیشنهاد پوتین مبنی بر برگزاری جلسه ۵ عضو دائم شورای امنیت بعلاوه ایران و آلمان درباره موضوعات مورد اختلاف تاکید داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشنهاد کرده بود نشست فوق‌العاده پنج کشور عضو دائم شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان برای بررسی تحریم‌های تسلیحاتی تهران برگزار شود.

پوتین افزود: ما به طور کلی به توافقنامه هسته‌ای ایران پای‌بندیم و خواستار حفظ برجام هستیم. ما خواستار بحث و تبادل نظر درباره مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران هستیم.

گفتنی است، در رای گیری بامداد شنبه شورای امنیت بر سر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، آمریکا تنها توانست حداقل رای موافق را جلب کند، آنهم تنها از سوی یک کشور ناشناخته به نام جمهوری دومینیکن. ۱۱ عضو دیگر شورای امنیت از جمله متحدان دیرینه اروپایی واشنگتن نیز حاضر به همراهی با قطعنامه این کشور نشدند. چین و روسیه مخالفان قاطع تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ۱۳ ساله تهران بودند. مخالفت‌ها با قطعنامه ضد ایرانی آمریکا در نشست بامداد شنبه به حدی بالا بود که این دو کشور نیازی به استفاده از حق وتو خود ندیدند.

تحریم‌های تسلیحاتی ایران بر اساس توافقنامه سال ۲۰۱۵ میان ایران و گروه ۱+۵ در اکتبر امسال منقضی می‌شود و در نتیجه تحریم‌های مانع بر سر راه مبادلات تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود. پیش‌تر آمریکا تهدید کرده بود که در صورت عدم همراهی شورای امنیت، با توسل به مفاد برجام همه تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران را از سر می‌گیرد؛ اقدامی که البته فاقد وجهات قانونی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرگئی ریابکوف ولادیمیر پوتین شورای امنیت تحریم های تسلیحاتی تسلیحاتی ایران شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم