Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپا و آمریکا در آینده نمی توانند تاثیرگذاری ایران بر جریان انرژی را نادیده بگیرند و در نتیجه اقدامات توام با فشاری که امروز وارد می کنند در درازمدت، خودشان متضرر خواهند شد.

«عباس مقتدایی خوراسگانی»، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با «شکست آمریکا در شورای امنیت به واسطه برجام نیمه جان» گفت: وضعیت پس از طرح موضوع ایران در شورای امنیت ملل متحد نشان داد، شکاف و اختلافات میان اروپا و آمریکا قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه غرب یک سناریوی واحد برای تضعیف ایران دارد اما در عین حال، داعیه اروپا و سه کشور اروپایی، همزمان تضعیف آمریکا را دنبال می‌کنند و اختلافات درونی غرب بر سر موضوعات مختلف از جمله تامین انرژی کاملا در عرصه های مختلف دیپلماتیک و دیپلماسی بین المللی، خودنمایی می کند.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی یکی از تولیدکنندگان مهم نفت در خاورمیانه و جهان است که آینده انرژی بدون در نظر گرفتن ایران، برای هیچ کشوری امکان‌پذیر نیست. ایران دست بالاتر در تامین انرژی جهانی دارد به همین جهت، کشورهایی که امروز نامهربانی و یا خلف وعده کنند در آینده در مناسبات اقتصادی ایران با سایر کشورها جایگاهی نخواهند داشت. کسانی که در مواقع سخت با جمهوری اسلامی همراهی کرده باشند هیچ گاه باکسانی که در سختی ها به ایران فشار وارد کردند، یکسان نخواهند بود. گسترش تجارت ایران به سمت آسیا به عنوان یک راهبرد طولانی مدت در آینده بر اقتصاد اروپایی‌ها تاثیرگذار خواهد بود و اقتصاد آمریکا از این روند، متاثر خواهد شد و هر چه فشار اروپا و آمریکا به ایران بیشتر شود انگیزه ایران برای تجارت با آسیا افزایش می یابد.

مقتدایی بیان کرد: با 15 کشور همسایه هستیم و در یک شاه راه ارتباطی هم در زمینه خشکی و هم دریایی قرار داریم و کریدورهای هوایی از جمهوری اسلامی ایران عبور می‌کنند، به همین دلیل ایران به سرعت جای خالی اروپا و آمریکا را پر می‌کند. اروپا و آمریکا در آینده نمی‌توانند تاثیرگذاری ایران بر جریان انرژی را نادیده بگیرند و در نتیجه اقدامات توام با فشاری که امروز وارد می‌کنند در درازمدت، خودشان متضرر خواهند شد. به همین جهت جمهوری اسلامی در موضع دیپلماسی قوی قرار دارد و آمریکا در آغاز افول دیپلماسی قرار گرفته و این روند با سیاست‌های ترامپ، تشدید می‌شود و دولتمردان بعدی هم در آمریکا، اگر همین روند را ادامه دهند شکست آمریکا در عرصه‌های مختلف را تسریع خواهند کرد. اگر آمریکا در رفتارهای بین‌المللی خود بازنگری نکند، به سرعت دچار افولی بیشتر از آنچه تاکنون شده، خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در رابطه با توافق امارات و رژیم صهیونیستی بیان کرد: امارات متحده عربی یک کشور کوچک حاشیه جنوبی خلیج فارس است که در تقسیم کارهای بین‌المللی و نظام‌های سلطه برخی از موضوعات به او دیکته می‌شود البته آنها به جهت عدم استقلال سیاسی و وابستگی‌های متعدد اقتصادی سیاسی و بین‌المللی به نظام سلطه نمی‌توانند، خارج از آنچه برای آنها تعریف می‌شود کاری انجام دهند. نظام درون امارات مردم سالارانه نیست و عملا متکی به رویکردهای آمریکایی‌ها و بخش دیگری از نظام سلطه است. امارات نباید حسن روابط همجواری را فدای منافع یا فشارهای کوتاه مدت غرب و آمریکا کند. امارات مانند یک خانه شیشه‌ای است باید مراقبت کند و به همسایگان، سنگی پرتاب نکند مسئولان اماراتی باید افکار عمومی و جهان اسلام را در نظر بگیرند.

مقتدایی در پایان گفت: امارات در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، نفتی و نظایر آن بسیار حساس و آسیب‌پذیر است لذا باید به گونه‌ای عمل کند که در درازمدت منافعش را تامین کند نه اینکه در کوتاه مدت، خودش را با کشورهای بزرگ، تاثیرگذار و قدرتمند و مستقل منطقه از جمله ایران وارد یک جدالی کند که نهایت آن، پیداست. کشورهای بزرگ کمتر آسیب می‌بینند و کشورهای کوچک به سرعت دچار مشکلات خواهند شد. 2/5 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مقتدایی اروپا و آمریکا جمهوری اسلامی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، رضا افلاطونی در نشست با فرمانده و کارکنان یگان حفاظت اراضی کشاورزی افزود: تلاش داریم در طرح حفاظت از اراضی کشاورزی مردم و سایر دستگاه‌ها ونهاد‌ها با سازمان امور اراضی کشور همکاری و برای انجام این کار مردم باید اعتماد کنند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهارداشت: همچنین باید به نیاز‌های مردم در حوزه گردشگری توجه و مناطقی تحت عنوان شهرک‌های گردشگری در خارج از اراضی کشاورزی فراهم شود تا خسارتی به اراضی کشاورزی وارد نشود.

وی تصریح کرد: برون‌سپاری فعالیت‌ها در حوزه اجرای احکام تبصره دو، نظارت دقیق بر فعالیت یگان حفاظت استان‌ها، اجرای گشت مشترک یگان حفاظت با سایر دستگاه‌های متولی زمین، هوشمندسازی نظارت و پایش هوشمند اراضی کشاورزی از مهمترین برنامه‌های یگان حفاظت برای سال جدید است.

فرمانده یگان حفاظت در ۳۴ شهرستان جدید استقرار می‌یابد

سرهنگ اکبر امینی فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی گفت: در سال جدید در ۳۴ شهرستان بحرانی کشور از بابت ساخت‌وساز‌های غیرمجاز، فرمانده یگان حفاظت اراضی منصوب خواهد شد.

وی افزود: تاکنون سامانه رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی در ۳۱ استان راه‌اندازی شده و در سال جاری در استان سیستان و بلوچستان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد