Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس پژوهش ملی در مورد مرگ‌های خشن در خانواده که وزارت کشور فرانسه دوشنبه ۱۷ اوت، آن را منتشر کرد، ۱۴۶ زن در سال ۲۰۱۹ توسط شریک فعلی یا سابق خود در فرانسه کشته شده‌اند.


طبق این پژوهش آماری، مشخص شده است که ۲۷ مرد نیز توسط شریک فعلی یا سابقشان کشته شده‌اند؛ بنابراین ۱۷۳ زن و مرد در سال ۲۰۱۹ کشته شده‌اند که این تعداد از رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این پژوهش به طور متوسط هر دو روز یک مرگ ثبت شده است.

این پژوهش ملی همچنین نشان می‌دهد که ۸۴ درصد قربانیان را زنان تشکیل می‌دهند که در اکثر مواقع ملیت فرانسوی و بین ۳۰ تا ۴۹ سال یا ۷۰ سال به بالا سن داشته‌اند.

اما در مقابل ۸۸ درصد قاتلان، مردان هستند که در بیشتر مواقع متاهل، دارای ملیت فرانسه و بین ۳۰ تا ۴۹ سال سن داشته‌اند.

اگر چه در بیشتر مواقع مریضی یا پیری محرک این قتل‌ها عنوان شده‌اند، اما یک سوم آن در بین زوج‌هایی رخ داده که در بینشان اختلاف وجود داشته و ۲۰ درصد بین افرادی بوده که موضوع جدایی آن‌ها مورد قبول واقع نشده است. همچنین یک سوم قتل‌ها تحت تأثیر الکل یا مواد مخدر انجام شده‌اند. استفاده از سلاح سرد برای قتل ۳۶ درصد و استفاده از سلاح گرم برای قتل ۲۴ درصد گزارش شده است.

قاتلانی که خودکشی کردند   نکته دیگر در این پژوهش آن است که یک چهارم قاتلان یعنی ۴۸ نفر پس از ارتکاب قتل خودکشی کرده‌اند.

این پژوهش ملی نشان می‌دهد که ۴۱ درصد از زنان کشته شده قبلاً قربانی خشونت جسمی یا روانی در دوران زندگی خود بوده، اما تنها ۲۶ درصد از آن‌ها شکایت کرده‌اند. از سوی دیگر یک پنجم زن‌هایی که خودشان قتل انجام داده‌اند، قربانی خشونت بوده‌اند.

این در حالی است که فقط دو تن از قاتلان تحت نظر قضایی بوده‌اند. همچنین یک چهارم قاتلان برای اعمال خشونت عمومی و ۱۷ درصد برای اعمال خشونت خانگی برای پلیس و ژاندارمری شناخته شده بودند.

قتل ۲۵ کودک در جریان خشونت‌های خانگی   جدای از این قتل‌ها ۲۵ کودک خردسال نیز در جریان خشونت‌های پدر، مادر، پدر خوانده یا مادر خوانده شان کشته شده‌اند. از این تعداد سه نفر هم‌زمان با پدر یا مادری که خودش کشته شده، به قتل رسیده‌اند و ۲۲ نفر هم بدون آنکه پدر یا مادرشان کشته شوند، به قتل رسیده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خشونت خانگی فرانسه قتل پارسی خبر کشته شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند

جواد حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، از افزایش درصدی تردد مسافر در پایانه مرزی سرو طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: طی یکسال گذشته مجموع ورود و خروج مسافر از پایانه مرزی سرو به ۷۳۶ هزار و ۱۲۰ مسافر رسید که عمده دلیل افزایش تردد مسافر نسبت به سال گذشته خود را می‌توان افزایش چشمگیر امکانات و دسترسی آسان به پایانه مرزی سرو دانست.

وی با اشاره به تفکیک مسافران ایرانی و خارجی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۰۱ هزار و ۳۳۳ مسافر ایرانی و ۳۳۸ هزار و ۸۱۷ مسافر خارجی در طول یکسال گذشته از پایانه مرزی سرو تردد کرده‌اند.

حیدری اظهار کرد: همچنین در این مدت, ۱۳۸۱ دستگاه ناوگان مسافربری از پایانه مرزی سرو تردد کرده‌اند که شامل ۶۸۶ دستگاه اتوبوس ورودی و ۶۹۵ دستگاه اتوبوس خروجی بوده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل خود رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6097068

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟