Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@20:48:25 GMT

دولت به دنبال مالیات خریدارن سکه در سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۲۰۹۴

ساعت 24 -معاون سازمان امور مالیاتی خطاب به کسانی که در سال ۱۳۹۷ سکه خریده‌اند اما مالیات آن را نپرداخته‌اند، گفت: این افراد در صورتی که بیشتر از ۲۰۰ سکه خریده باشند، می‌توانند امسال اظهارنامه پر کنند و کسانی که کمتر از ۲۰۰ سکه خریداری کرده باشند نیز می‌توانند طبق دستورالعمل سال ۱۳۹۷ مالیات خود را بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سازمان امور مالیاتی به تازگی دستورالعمل اخذ مالیات از خریداران سکه در سال ۱۳۹۸ را منتشر کرده که بر اساس آن تمامی اشخاص حقیقی که در سال گذشته به خرید حداکثر ۱۸۵ قطعه سکه اقدام کرده‌اند، مشمول مالیات می‌شوند و میزان مالیات مقطوع قابل پرداخت آن‌ها براساس تعداد سکه تحویلی طی سال ۱۳۹۸ بدین گونه است که تا ۱۰ قطعه سکه مشمول مالیات نمی‌شوند و نسبت به مازاد ۱۰ تا ۳۰ سکه به ازای هر سکه ۴۰۰ هزار تومان و نسبت به مازاد ۳۰ تا ۵۰ سکه به ازای هر قطعه سکه ۵۲۰ هزار تومان مشمول پرداخت مالیات می‌شوند. علاوه بر این، نسبت به مازاد ۵۰ تا ۱۸۵ عدد سکه به ازای هر قطعه سکه معادل ۶۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع برای آن‌ها محاسبه می‌شود.

این در حالی است که خریداران سکه در سال ۱۳۹۷ تا ۲۰ سکه از پرداخت مالیات معاف بوده و نسبت به مازاد ۲۰ تا ۶۰ سکه به ازای هر سکه معادل ۱۵۰ هزار تومان و به مازاد ۶۰ تا ۱۰۰ سکه به ازای هر سکه باید ۲۰۰ هزار تومان مالیات بپردازند. همچنین نسبت به مازاد ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه، به ازای هر سکه مکلف به پرداخت ۲۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع هستند. بنابراین، این ارقام نشان می‌دهد که نحوه و نرخ مالیات از خریداران سکه در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ سخت‌گیرانه‌تر شده و با افزایش قابل ملاحظه‌ای مواجه شده است.

در همین رابطه محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی به ایسنا توضیح داد: برای دریافت کنندگان سکه در سال١٣٩٧ دستورالعمل پرداخت مالیات مقطوع تا تعداد ٢٠٠ سکه صادر شده است و برای خریداران امسال سکه نیز در سال ١٤٠٠ اقدام خواهد شد. همچنین، خریداران سکه بالاتر از ٢٠٠ عدد در سالهای ١٣٩٧ و ١٣٩٨ هم مکلف به تسلیم اظهارنامه هستند.به گفته وی دلیل اینکه خریداران سکه در سال ۱۳۹۸ مشمول این مالیات شده‌اند، این است که تا پایان مرداد ١٣٩٩ مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی یا پرداخت مالیات مقطوع برای عملکرد سال ١٣٩٨ وجود دارد.

مسیحی تاکید کرد که بر مبنای مفاد قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه اشخاصی که به خرید و فروش سکه فعالیت دارند، مشمول مالیات بر درآمد و مکلف به پرداخت مالیات متعلق هستند.معاون سازمان مالیاتی در پاسخ به اینکه خریداران سکه در سال ۱۳۹۷ که مالیات خود را نپرداخته‌اند، چه باید کنند؟ گفت: افرادی که در سال ۱۳۹۷ بیشتر از ۲۰۰ سکه خریده‌اند، امسال می‌توانند اظهارنامه پر کنند و کسانی که کمتر از ۲۰۰ سکه خریداری کرده‌اند طبق دستورالعمل سال ۱۳۹۷ می‌توانند مالیات خود را پرداخت کنند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: خریداران سکه در سال سال ۱۳۹۷ ازای هر سکه پرداخت مالیات سکه به ازای نسبت به مازاد مالیات مقطوع ۲۰۰ سکه سال ۱۳۹۸ قطعه سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۲۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست

یکی از رهبران حماس گفت که این جنبش با جدیت در حال تعامل با آتش بس است و این رژیم اسرائیل است که به دنبال آتش بس نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ حسام بدران، یکی از رهبران حماس در گفتگو با «الجزیره مباشر» تاکید کرد که با قضیه مذاکرات آتش‌بس با جدیت تعامل می‎کنیم و مصمم به دست‌یابی به توافقی هستیم که به پایان رنج و دردهای ملت فلسطین منجر شود.

حسام بدران اظهار داشت که نتانیاهو و دولت تندرو او به عمد مانع رسیدن به توافق آتش‌بس می‌شوند و محاسبات نتانیاهو مرتبط با شخص او و آینده سیاسی‌اش است و او قصد دست‌یابی به توافق را ندارد.

بدران گفت: آنچه در این دور از مذاکرات در قاهره به ما ارائه شد، بهتر از پیشنهادات قبلی است. عضو دفتر سیاسی حماس بیان کرد که ما از طریق واسطه‌ها با دولت آمریکا در ارتباط هستیم نه به طور مستقیم.

عضو جنبش حماس همچنین گفت: «ما خواستار آن شدیم تا ترکیه و روسیه نیز به عنوان ضامن هر گونه توافق با رژیم اشغالگر باشند.»

حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشدنتانیاهو: در زمان حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به‌نظر می‌رسد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • دلیل اعتراض طلافروشان به پرداخت مالیات/ طلافروشان عامل تورم اند؟
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • مآخذ مالیات برعایدی سرمایه در ایران برعکس دنیاست
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم