Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:12:55 GMT

آب قنات روستای برکوییه بافق افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۲۱۱۲

آب قنات روستای برکوییه بافق افزایش یافت

داوود پورامینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قنات روستای برکوییه از توابع دهستان سبزدشت بافق با هزینه‌ ۱۱۰ میلیون ریال مرمت و بازسازی شد.

به گفته وی، فرمانداری، جهاد کشاورزی و مالکان در تامین بودجه ترمیم قنات روستای یاد شده همکاری کردند و این افزایش میزان آبدهی در منطقه خشک و بیابانی روستای برکوییه بسیار مفید و تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی طول مسیر این قنات را یک هزار و ۷۵۰  متر و سرچشمه آن را از روستاهای شیطور، دولت آباد، دهنو و رضویه اعلام کرد و گفت: با بررسی‌های انجام شده متوجه وجود ۱۳۰ متر سنگ در قنات شدیم که باعث هدر رفت آب می‌شد.

این مسوول تصریح کرد: با سنگ شکنی و تراشه برداری این قنات، از خسارت سه میلیارد ریالی به کشاورزان این روستا جلوگیری شد.

پورامینی افزود: روستای برکوییه ۵۰ هکتار سطح زیر کشت دارد و برای کشت زمین‌های کشاورزی بیشتر به بیش از ۲.۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 روستای برکوییه در ۹۵ کیلومتری شهر بافق واقع شده و عمده محصولات آن پسته ، جو و گندم است و زعفران هم در برخی باغ‌ها و مزارع کشت می‌شود.

وسعت زمین‌های زیرکشت محصولات زراعی و باغی مناطق زیرپوشش بخش مرکزی بافق، ۶ هزار و ۲۹۰ هکتار است که با ۱۱۷ حلقه چاه عمیق ، نیمه عمیق و ۱۲۰ رشته قنات، آبیاری می‌شود.

از مجموع ۸۵۰ هزار هکتار مساحت بافق، ۲۴۰ هزار و ۲۳۷ هکتار آن بیابان، ۳۰۰ هزار هکتار مرتع ، ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار جنگل طبیعی و ۷۰۰ هکتار نیز جنگل دست کاشت است.

شهرستان بافق دارای یک بخش مرکزی، سه دهستان( مبارکه، کوشک و سبزدشت) بیش از ۱۰۰ پارچه آبادی، ۲۸ شورای اسلامی و ۲۲ دهیاری مصوب است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها آبیاری مرمت اراضی کشاورزی بافق قنات ایرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آبیاری مرمت اراضی کشاورزی بافق قنات ایرانی آبیاری مرمت اراضی کشاورزی بافق قنات ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، در راستای اجرای طرح تناوب زراعی و استفاده بهینه از زمین‌های آیش، ۱۰۰ هکتار از مزارع این شرکت به کشت کلزا اختصاص یافته بود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر با اشاره به میانگین برداشت ۱.۸ تن کلزا در هکتار، این رقم را نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و تلاش بی‌وقفه کارشناسان و کارکنان زراعت، شاهد عملکرد مناسبی در کشت کلزا بوده‌ایم.
کشت کلزا علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک و کنترل علف‌های هرز، نقش مهمی در تأمین روغن خوراکی و کاهش وابستگی به واردات دارد.
به گفته منصور همدان نژاد: برنامه‌ریزی برای افزایش سطح زیر کشت کلزا در سال‌های آینده در دستور کار شرکت قرار دارد.
"آیش" به زمینی گفته می‌شود که برای مدتی به حال خود رها شده و در آن زراعت انجام نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق (فیلم)
  • نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق | ویدئو
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق
  • بارش بی سابقه باران در روستای قطرم بافق
  • بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا