Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@00:16:18 GMT

معاون سازمان بورس: مردم از این شرایط نگران نباشند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۲۱۸۵

معاون سازمان بورس اوراق بهادار گفت: شاخص بورس از ابتدای سال ۹۹ تاکنون حدود ۳۰۰ درصد افزایش داشته است و طی این دو تا سه روز حدود ۱۳ درصد کاهش را تجربه کرده که این میزان طبیعی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای محمدحسن ابراهیمی با حضور در استودیو پخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما افزود: مردم از این شرایط نگران نباشند و افت و خیز، ذات بازار سرمایه است و در همه دنیا این اتفاقات پیش می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: اخبار، تاثیر گذار در بازار سرمایه است، ولی خبر نگران کننده اقتصادی طی این چند روز نداشته ایم.

عضو هیات مدیره و معاون سازمان بورس اوراق بهادار افزود: کسانی که در این بازار، سرمایه گذاری می‌کنند باید بپذیرند که بازار، افت و خیز دارد و سرمایه گذاری در این بازار با ریسک همراه است و هیچ کدام از بازار‌های سرمایه در دنیا، سودی را تضمین نمی‌کنند.

آقای ابراهیمی گفت: زمانی که سرعت رشد با این شرایط باشد انتظار کاهش، دور از ذهن نیست.

وی افزود: در حال حاضر با اصلاح شاخص روبرو هستیم و این اصلاح موقتی است.

عضو هیات مدیره و معاون سازمان بورس اوراق بهادار گفت: هسته معاملات بورس از کشوری خریداری شده که در حال حاضر به واسطه تحریم امکان بروز رسانی آن وجود ندارد و از تعدادی تیم برجسته دانشجویی درخواست اصلاح این هسته را کردیم.

آقای ابراهیمی افزود: این هسته توانایی انجام معاملات زیاد را ندارد و مجبور به انجام معاملات صنایع در شیفت صبح و بعد از ظهر شدیم که این شرایط به صورت موقتی است.

وی گفت: در صورت اصلاح هسته معاملات، شرایط به حالت قبل باز می‌گردد و این مسئله موجب نگرانی سرمایه گذاران نباشد.

عضو هیات مدیره و معاون سازمان بورس اوراق بهادار افزود: افرادی که با نگاه سود تضمینی وارد بازار سرمایه شدند حتما نگاه خود را اصلاح کنند و مردم هرگز دارایی‌های ضروری خود را وارد این بازار نکنند و همچنین افراد باید با حداقل دانش مالی وارد بازار سرمایه شوند.

آقای ابراهیمی افزود: یکسری از گروه‌های مجازی در بازار سرمایه، صف خرید و فروش درست کرده که موجب گمراهی مردم می‌شوند.

این عضو هیئت مدیره بورس به هموطنان توصیه کرد: افرادی که از دانش کافی در بازار سرمایه برخوردار نیستند از صندوق‌های سرمایه گذاری، شرکت‌های مشاورین سرمایه گذاری و سبدگردان‌ها استفاده کنند. برچسب ها: بورس ، اوراق بهادار ، سرمایه گذاری ، افت و خیز

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار سرمایه گذاری افت و خیز معاون سازمان بورس اوراق بهادار سرمایه گذاری بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند

کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: بارش‌های استان تا امشب و فردا صبح ادامه خواهد داشت و روز دوشنبه هفته آینده موج جدیدی وارد استان خواهد شد.

روح الله زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در همدان اظهار کرد: بارش‌های استان امروز تداوم داشته و فردا به تدریج کمتر خواهد شد اما همچنان در مناطق غربی استان بارش‌ها به‌صورت خفیف ادامه‌دار خواهد بود.

وی افزود: با دور شدن سامانه بارشی فعلی از غرب کشور، بارش‌ها پایان یافته و این وضعیت آب و هوایی تا دوشنبه و سه شنبه ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان همدان ادامه داد: روز دوشنبه هفته آینده موج دیگری وارد کشور خواهد شد و استان همدان را نیز تحت پوشش قرار داده و دوشنبه آینده، شاهد موج جدید بارش‌ها خواهیم بود.

زاهدی اضافه کرد: از فردا، دمای صبحگاهی استان کاهش پیدا کرده و می‌تواند به صفر درجه نیز نزدیک شود.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش سطح استان را در سوباشی با میانگین بارش ۲۸ میلی متر شاهد بودیم و در شهرستان نیز شورین با ۱۳ میلی متر میانگین بارش بیشترین میزان بارش در سطح شهرستان را داشتند.

کارشناس هواشناسی استان تصریح کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش در استان از آن منطقه خاکو با ۳۲ میلی متر بارش بوده و تا صبح امروز نیز میانگین بارش شهرستان همدان ۲۱ میلی متر گزارش شده است.

وی در پایان یادآور شد: بارش باران در جاده‌ها مشکلی برای مسافران عزیز ایجاد نخواهد کرد و میزان بارش‌ها در حدی نیست که جاده‌ها مسدود شوند؛ اما با این حال بارش‌ها موجب لغزندگی سطوح و کاهش دید به واسطه مه در جاده‌ها خواهند بود.

کد خبر 750284

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی