Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:20:26 GMT

یک سفر و خبرهای امید بخش برای استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۲۲۲۶

یک سفر و خبرهای امید بخش برای استان اردبیل

دکتر نوبخت در بدو ورود به استان از اختصاص بودجه ای ۳۰ هزار میلیاردی برای این استان خبر داد که با صرف آن  پروژه های نیمه تمام استان به سرانجام رسیده و با بهره بردای از آنها برای  ۱۱ هزار و ۲۳۲ نفر شغل مستقیم و برای تعداد زیادی نیز شغل غیر مستقبم فراهم می‌شود.

این میزان اشتغال با اجرا و بهره برداری ۵۲ پروژه تولیدی و اشتغال زا در استان اردبیل که تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسند ایجاد می‌شود، ضمن اینکه ۱۲ پروژه عمرانی نیز که در تامین رفاه و آسایش شهروندان استان تاثیرگذار خواهد بود  تا پایان همین سال افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهوری روز دوشنبه همچنین از پروژه‌ای بازدید کرد که حدود ۱۵ سال از شروع عملیات اجرایی آن گذشته و  دولت‌های مختلف در سال‌های گذشته وعده تحقق و اتمام آن را داده  اما به هر دلیل در تحقق آن ناکام ماندند و وظیفه هدیه آن به مردم استان اردبیل بعنوان سند افتخار گویا نصیب دولت دوزادهم شده است.

محمد باقر نوبخت که در  اجرایی شدن و سرعت گرفتن پروژه سابقه‌دار راه آهن اردبیل - میانه نقش مهمی بر عهده داشته است در بازدید از عملیات ریل‌گذاری این پروژه  از اتمام عملیات اجرایی این پروژه مهم  تا پایان دولت دوزادهم خبر داد.

وی که اجرای خطوط ریلی مختلف در کشور و به ثمر رساندن چندین خط راه آهن در دولت تدبیر و امید را تجربه و مدیریت کرده گفت که با تامین اعتبار مالی طرح راه اهن اردبیل دلیلی برای به پایان نرسیدن آن وجود ندارد و این ابر پروژه می‌بایست در این دولت به نقطه پایان برسد.

توجه دولت دوازدهم به طرح راه آهن اردبیل که مهمترین بخش عملیاتی آن در این دولت تحقق یافت مورد تحسین نمایندگان استان در  مجلس یازدهم قرار گرفته و تمامی نمایندگان استان بر تکمیل آن بعنوان سند افتخار دولت دکتر روحانی در سال ۱۴۰۰ تاکید دارند.

راه آهن اردبیل طرحی نیست  که در مرکز استان متوقف شود، دولت دوازدهم طرح مطالعاتی امتداد آن تا شهرستان پارس آباد مغان و اتصال به خط راه آهن سراسری جمهوری آذربایجان را به سرانجام رسانده است .

دکتر نوبخت در سفر به اردبیل وعده داد تا در قالب لایحه‌ای این طرح گنجانده شده و برای اجرایی شدن به مجلس ارایه شود.

عملیات زیر سازی طرح راه آهن اردبیل هم اکنون بیش از ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۲۳ کیلومتر از مسیر نیز ریل گذاری شده که این مقدار تا پایان سال به ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

معاون رئیس جمهوری همچنین در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل از تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات برای طرح‌هایی خبر داد که در جریان سفر زمستان سال گذشته رئیس جمهوری به استان  مصوب  شده بود.

به گفته نوبخت، پروژه‌های مصوب این سفر مشکل تامین مالی نداشته و امسال به مرحله بهره‌برداری خواهند رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین به یکی از طرح‌های بزرگ آب و خاک اجرایی در منطقه مغان اشاره کرد و گفت: برای پیشرفت کار در اجرای پایاب سد خداآفرین قرار است بیش از  ۲۵۰ میلیارد تومان به پروژه  تزریق شود.

طرح پایاب سد خداافرین قرار است بیش از ۶۲ هزار هکتار از اراضی زراعی پایاب سد خداافرین در استان های اردبیل و آذربایجان شرقی را تحت پوشش آبیاری نوین  قرار دهد.

بر اساس اعلام استاندار اردبیل، ییشرفت فیزیکی عملیات اجرایی پروژه پایاب سد خداآفرین که در دولت یازدهم آغاز شده از ۱۸ درصد به ۹۳ درصد در حال حاضر رسیده است.

به گفته وی،  اجرای این پروژه به اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم حدود ۱۶ هزار نفر منجر می‌شود و با تکمیل آن  میزان محصولات کشاورزی در استان اردبیل ۶۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

اکبر بهنامجو با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این پروژه انجام گرفته است، گفت که  برای بهره برداری از این پروژه به حدود هزار میلیارد تومان نیاز است.

معاون رئیس جمهوری در سفر یک روزه خود همچنین به روستای محروم آقبلاغ رستم‌خان شهرستان اردبیل استان  رفته و به صورت نمادین ۵۶ هزارمین واحد بهسازی شده مسکن روستایی استان اردبیل  را افتتاح کرد.

عملیات احداث سه هزار واحد سهمیه مسکن محرومان استان اردبیل هم با حضور معاون رئیس ‌جمهوری آغاز شد.

محمدباقر نوبخت با تاکید بر اتمام ساخت این سه هزار واحد مسکون محرومان در استان اردبیل تا نیمه فصل بهار سال آینده گفت: اقدامات خوبی در زمینه مسکن محرومان بویژه در مناطق روستایی در حال انجام است.

واجدان شرایط این واحدهای مسکونی از میان افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و روستاییان دارای واحد مسکونی کم‌دوام انتخاب شده‌اند.

این واحدها با اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه با پنج درصد سود و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات از سوی سازمان برنامه و بودجه، در سریع‌ترین زمان ممکن با نظارت بنیاد مسکن احداث شده و در اختیار محرومان ساکن در ۱۱ شهرستان استان اردبیل قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا ،  دکتر نوبخت  همچنین در سفر خود به اردبیل از ساختمان درحال احداث موزه دفاع مقدس بازدید کرده و بر تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این مجموعه فرهنگی قول مساعد داد.

 وی همچنین  از کمک بلاعوض  ۳۵۰ میلیارد ریالی به پروژه پل غیر همسطح قدس اردبیل برای گشودن گره ترافیک در یکی از تقاطع پر تردد مرکز استان خبر داد.

این چندمین سفر معاون رئیس جمهوری به استان اردبیل می باشد، در هریک از این سفرها نوبخت تلاش کرد تا به اجرای امور توسعه ای استان کمک کند و در روز دوشنبه  با اخبار و وعده‌های  خوشی سفر یک روزه خود را به پایان رساند.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی استان اردبیل محمدباقر نوبخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی استان اردبیل محمدباقر نوبخت توسعه اقتصادی استان اردبیل محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری راه آهن اردبیل استان اردبیل بهره برداری تا پایان پایاب سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اعتماد اعجازی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با کادر مراکز بهداشت اردبیل اظهار کرد: با توجه به سرانه پایین فضاهای درمانی و بهداشتی در اردبیل توسعه آن‌ها در اولویت برنتمه‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه چندین پروژه در این راستا در دست اجرا است، گفت: بیمارستان نجف‌زاده یکی از این پروژه‌ها است که در حال حاضر پیشرفت خوبی را در این پروژه شاهد هستیم.

فرماندار شهرستان اردبیل ادامه داد: با راه اندازی این پروژه گام بزرگی در توسعه فضاهای بهداشتی در شهرستان اردبیل برداشته می‌شود.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: در حال حاضر خیلی از حوزه‌ها به مساُئل اقتصادی گره خورده است و این امر با ورود بخش خصوصی و توسعه اشتغال در حال اجرا است.

وی با اشاره به حمایت از سرمایه‌کذاران برای توسعه و عمران اردبیل خاطرنشان کرد: در این راستا روند سرمایه‌گذاری در شهرستان تسهیل شده است.

کد خبر 6088396

دیگر خبرها

  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • امید تازه در پروژه ۱۰ساله لرستان/ برج‌های دوقلو احیا می‌شود؟
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید