Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:11:43 GMT

پاک‌سازی اشتغال اتباع غیرمجاز از مرکز استان یزد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۲۳۲۸

پاک‌سازی اشتغال اتباع غیرمجاز از مرکز استان یزد

ایسنا/یزد فرماندار یزد با اشاره به جدیت فرمانداری مرکز استان در موضوع ساماندهی اتباع بیگانه، اظهار کرد: با توجه به مشکلات ناشی از حضور اتباع در بخش‌های اشتغال و سکونت، در حال اجرای دستورالعمل‌هایی همچون پاک‌سازی اشتغال اتباع غیرمجاز هستیم.

«سیدمحمد رستگاری» در جریان بازدید از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، خود را از مجموعه منابع طبیعی و کشاورزی دانست و افزود: از زمان شکل‌گیری این سازمان تاکنون، فعالیت‌های موثری در مجموعه صورت گرفته و با توجه به نوپا بودن، ارتباط‌های خوبی با دستگاه‌های دولتی برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهمیت ساماندهی گلخانه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: دغدغه فعلی مسئولان شهرستان و بخش مرکزی و حتی مردم، وضعیت فعلی گلخانه‌هاست به نحوی که هرچند با توجه به مزایایی که کشت گلخانه‌ای دارد از روند توسعه و رشد آن خرسندیم اما از طرفی ساماندهی گلخانه‌ها مهمتر از شکل‌گیری آنهاست.

رستگاری با بیان این که استان در رابطه با حضور اتباع در گلخانه‌ها و فراتر از آن در بخش‌های دیگر اعم از اشتغال و سکونت دچار مشکل شده است، اظهار کرد: با توجه به سوابق سال گذشته، امسال فرمانداری محوریت کار را در دست گرفته و به طور جدی‌تری در ساماندهی اتباع ورود کرده است و در حال اجرا شدن دستورالعمل‌هایی همچون پاک‌سازی اشتغال اتباع غیرمجاز هستیم. 

وی در عین حال تاکید کرد: البته اتباع مجاز را باید به رسمیت شناخت و به آنها در زمینه‌های مختلف شغلی‌شان آموزش داد.

«محمدرضا خلف باغی» رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان نیز در ابتدای این نشست تصریح کرد: این نهاد، یک سازمان عضومحور و همچنین بهره‌بردار محور است که هم‌اکنون دارای چهار هزار عضو حقیقی و حقوقی است که به ۵۰۰ نفر از آنها به طور مستقیم، کار ارجاع می‌شود.

وی آغاز عمده فعالیت سازمان را از سال ۸۹ با تصویب قانون افزایش بهره‌وری و قانون جامع دامپروری اعلام کرد و افزود: با واگذاری برخی امور و ارائه خدمات به نظام مهندسی، این سازمان شکل جدیدی به خود گرفته است.

وی گفت: کلیه تعرفه‌های که در حوزه اعضاست توسط شورای مرکزی مصوب و تعرفه‌های خدمات به بهره برداران نیز توسط وزیرجهادکشاورزی به صورت سالیانه ابلاغ می‌شود.

خلف‌باغی سامانه‌های الکترونیکی را بستری مناسب برای ارایه خدمات به اعضا و بهره برداران عنوان و اظهار کرد: در سال جاری با وجود شیوع بیماری کرونا، هیچ وقفه‌ای در وظایف این سازمان ایجاد نشد و همه امور و خدمات به وسیله سامانه‌های الکترونیکی  صورت گرفت به نحوی که حتی درصد رو به رشدی در صدور پروانه داشته و طی چهار ماهه نخست امسال قریب به ۶۴۱ پروانه صادر شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد از راه‌اندازی نخستین سامانه امور اراضی کشور در هفته دولت نیز خبر داد و افزود:  در این سامانه، فرآیند واگذاری‌ها، مجوزها و تغییرکاربری امور اراضی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی در ادامه از رشد ۲۲۷ درصد تعداد صدور پروانه گلخانه‌ها و رشد ۲۳۳ درصد به لحاظ وسعت پروانه‌های بهره‌برداری در سال ۹۹ خبر داد و گفت: در بخش دامپروری نیز با تسهیل امور شاهد رشد ۱۳۸ درصد هستیم.

خلف‌باغی به ایجاد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: براساس دستورالعملی که توسط وزیر در سال ۹۶ ابلاغ شد، مراکز خدمات غیردولتی به عنوان نماینده سازمان نظام مهندسی در شهرستان به مردم ارایه خدمت می‌دهند. 

خلف‌باغی یکی از دغدغه‌های این سازمان را ساماندهی نیروهای اتباع در گلخانه‌ها دانست و گفت: اگر زیرساخت‌های مناسب برای کار در محیط‌های گلخانه‌ای مهیا شود، دانش آموختگان و بانوان نیز می‌توانند در این محیط‌ها فعالیت کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد، ایراد سخن مدیر جهادکشاورزی شهرستان، بخشدار و معاون برنامه‌ریزی فرماندار و ارائه نظرات و پیشنهادات در زمینه‌های مختلف اعم از ساماندهی اتباع در گلخانه‌ها و همچنین گلخانه‌های بدون پروانه ساخت و تجلیل از «سیدعلی حسینی منش» معاون برنامه ریزی فرماندار به مناسبت روز آزادگان و همچنین اهدای تابلویی به « محمدرضاخلف باغی» رییس سازمان نظام مهندسی به پاس خدماتش، از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان نظام مهندسی کشاورزی فرماندار يزد اتباع غيرمجاز اشتغال گلخانه ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی گلخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۲۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی گفت: تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده‌‎گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در استان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محسن صفایی اظهار داشت: سپرده‌گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی تنها طرح قانونی و حمایتی اتباع در کشور است که به ابتکار سازمان ملی مهاجرت و با همکاری شرکت زنجیره تأمین دانش و بانک ملی اجرایی شده و با استقبال اتباع، فرآیند اجرایی آن در استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در استان می‌توانند با مراجعه به دفاتر اقامت و اشتغال نسبت به مشارکت در این طرح اقدام کنند، تصریح کرد: متقاضیان با افتتاح حساب نزد شعب بانک ملی و در چارچوب همین طرح می‌توانند از مزایای آن از جمله اقامت، اشتغال، بیمه و سایر موارد بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: طی مراسمی امروز دفترچه‌های اقامت در اختیار اولین گروه از اتباع مشارکت‌کننده در این طرح قرار گرفت.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان