Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@10:41:15 GMT

تالش بیش از ۴۳ هکتار بافت فرسوده شهری دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۲۴۶۳

تالش بیش از ۴۳ هکتار بافت فرسوده شهری دارد

شهردار تالش گفت: بافت فرسوده این شهر ۴۳۰ هزار و ۶۴۲ متر مربع است.

شهرام غنی زاده، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷، ۹ پروژه در قالب طرح بازآفرینی پایدار شهری در ستاد شهرستانی بازآفرینی تالش به تصویب رسیده است.

وی افزود: میدانگاه مسجد جامع، گذر پیاده نوحه کران، ساماندهی سیمای شهری خیابان امام خمینی (ره) حدفاصل خیابان سعدی و شهید افرازی، کانون خدمات محله‌ای گل سرخ، محور گردشگری کرگانرود (حاشیه جنوبی کرگانرود؛ خیابان سردار جنگل)، کانون بوم‌گردی کاروانسرا، مکان‌یابی پارکینگ‌های عمومی در تطابق با پروژه‌های بازآفرینی، خانه‌های امید (مکان یابی و تملّک تک پلاک و تخصیص کاربری فرهنگی جهت ایجاد شبکه فرهنگی اجتماعی)، مرکز چند منظوره فرهنگی خدماتی خیابان پاسداران ۹ طرح مصوب در ستاد شهرستانی بازآفرینی هستند و قرارگیری آنها در صف تعریف بودجه منوط به تصویب در ستاد استانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تالش عنوان کرد: با اجرایی شدن این طرح‌ها علاوه بر ارتقای سطح زندگی و امکانات رفاهی ساکنان مناطق واقع در بافت فرسوده و افراد ساکن در این مناطق که اقدام به بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خود کنند از تسهیلات بانکی نوسازی و بهسازی مسکن بهره مند می‌شوند.

غنی زاده یادآور شد: بافت فرسوده شهری تالش از ضلع شمالی خیابان سعدی آغاز می‌شود و تا کوچه شهید وظیفه ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۰ تن قیر برای آسفالت معابر بافت فرسوده و امسال نیز شش میلیارد ریال در قالب طرح بازآفرینی برای ساماندهی رودخانه نوحه کران تالش اعتبار اختصاص یافته است.

شهردار تالش عنوان کرد: در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در مجموع مبلغ ۱۵۱ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده اختصاص یافته است.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. مرکز آن شهر هشتپر و در حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 439473

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی شهرداری بافت فرسوده شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: طرح‌های بازآفرینی شهری در سه سال گذشته در مقایسه با ده سال قبل ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

مهدی هدایت گفت: با تشکیل قرارگاه جهادی مسکن، در سه سال اخیر بیش از ۳۷ تفاهم نامه برای ساخت حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در تعامل با سازمان ها، ارگان‌های دولتی و دانشگاه‌ها منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود:ساخت ۲۰۰ هزار واحد در قالب ۵۴ طرح با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در تامین مسکن استطاعت پذیر برای اقشار کم درآمد هم برنامه ریزی شده است.

مهدی هدایت درباره اقدامات سازمان نوسازی در زمینه مسکن گفت: ساخت یا مشارکت در حوزه مسکن در سه سال گذشته در مقایسه با ده سال قبل ۵ برابرشده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: نوسازی بافت فرسوده در سه سال گذشته با رشد متوسط ۵۰ درصدی سالیانه در حال انجام است.

مهدی هدایت همچنین با بیان این موضوع که اصلاح معابر در سه سال گذشته در مقایسه ده سال قبل دارای رشد ۱۵ برابری بوده است، افزود: رشد طرح‌های موضعی هم در سه سال گذشته در مقایسه با ۱۰ سال قبل ۵۴ برابر شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان