Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در نشست مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی شهرستان خواف گفت: اگرچه ایجاد شغل خوب است، اما باید به دنبال افزایش درآمد سرانه روستایی باشیم چرا که اشتغال کم، مردم را قانع نمی‌کند.

او با اشاره به اجرایی شدن مدل اقتصادی قلعه گنج کرمان در شهرستان خواف، افزود: خوشبختانه در استان خراسان رضوی رقابت خوبی میان معین‌های اقتصادی شهرستان‌ها به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی‌اکبر لبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز از حضور ۳ معین اقتصادی در شهرستان خواف یاد کرد و گفت: سنگ آهن، سپاه امام رضا (ع) و شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، معین‌های خواف هستند و تفاهم‌نامه‌های مختلفی با دانشگاه تهران به امضا رسانده‌اند.   اشتغال برای ۳ هزار نفر
او به ۲۲ فعالیت قرارگاه سپاه با سرمایه بالغ بر ۵ میلیارد و پیش بینی اشتغال برای ۳ هزار نفر اشاره کرد و افزود: فولاد سنگان نیز ۷ پروژه تأیید شده دارد که برای ۴۴ نفر اشتغال صورت گرفته است.

 دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی به ۱۴۹ فعالیت فرهنگی معین‌های اقتصادی در شهرستان خواف اشاره کرد و ادامه داد: حساب‌های سپرده خرد روستایی نیز در حال ثبت هستند و فرآیند اجرایی آن‌ها طی می‌شود.   امضای ۳۰ تفاهم‌نامه همکاری   حسین سنجرانی فرماندار خواف نیز از بهره‌برداری ۵ مدرسه با سرمایه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ تفاهم‌نامه همکاری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان برای سال جاری به امضا رسیده است و بخشی از آن‌ها آماده بهره‌برداری است.

او از همکاری میان پست بانک و معین اقتصادی شهرستان برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشاره کرد و افزود: بنا است شرکت‌ها و خیرین نیز بالغ بر ۵ میلیارد تومان به صندوق پس‌انداز شهرستان کمک کنند و از محل ودیعه ۳۵ میلیارد تومانی با نرخ کمتر از ۴ درصد تسهیلاتی در اختیار ۲۵۰ پرونده آماده دریافت اعطا شود. بیشتر بخوانید: هدف مدل مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی ایجاد توازن توسعه در مناطق مورد تعهد
فرماندار خواف ادامه داد ۸۰ جلسه کارگروه رفع موانع تولید در  شهرستان برگزار شد و  تاکنون ۳ مرحله رزمایش طرح مواسات نیز در خواف برگزار شده است.

دکتر مهدی قربانی استاد دانشگاه تهران و مجری طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی شهرستان خواف نیز از راه‌اندازی حساب‌های خرد روستایی با تکیه بر مدل اعتماد محور خبر داد و گفت: ما با تاکید بر آیه شریفه ۱۱ در سوره رعد بدنبال آن هستیم تا تغییر برای آبادانی خواف با دستان مردم خواف و با استفاده از ظرفیت‌سازی و توان افزایی مردم مخصوصا جامعه محلی محقق گردد.

او مجری طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی خواف بر راهبرد‌های اصلی طرح شامل تقویت اقتصاد محلی همپیوند با اقتصاد ملی و منطقه‌ای و تقویت هماهنگی‌های فرابخشی در شهرستان تأکید کرد و افزود: به اوج رساندن مشارکت مردم در تمامی بخش‌های آبادانی و پیشرفت و ایجاد موازنه بین خدمات اکوسیستم در راستای ارتقاء تاب‌آوری و ارتقاء تعالی و کرامت انسانی هدف ما در شهرستان خواف است.

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشاغل روستایی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی اعطای تسهیلات قرض الحسنه مثلث توسعه اقتصادی شهرستان خواف خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی امدادگران هلال احمر خواف به ۳۰ خودرو گرفتار در سیلاب

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خواف گفت: سرنشینان این خودرو‌های سواری در سیلاب شهرستان واقع در مناطق تنگل خرگرد، مهرآباد و پارک جنگلی ورودی شهر خواف گرفتار شده بودند.   محمد افشار مقدم افزود: با توجه به تعطیلی روز شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، تعدادی از خانواده‌ها به تفرجگاه‌های شهرستان خواف عزیمت کرده بودند که به دنبال بارش شدید باران و بروز سیلاب، با مشکلاتی مواجه شدند.   وی ادامه داد: پنج تیم امدادی متشکل از ۳۰ امدادگر و نجاتگر با استفاده از پنج دستگاه خودرو کمک دار، یک دستگاه کامیون سنگین و یک دستگاه موتورسیکلت امدادی به این مناطق اعزام شدند و به خودرو‌های گرفتار در سیلاب امدادرسانی کردند.   رییس جمعیت هلال احمر خواف گفت: به دنبال فراخوان جمعیت هلال احمر خواف، ۵۰ نفر از امدادگران این شهرستان برای ارایه خدمات امدادی روز شنبه در حالت آماده باش قرار گرفتند.  

دیگر خبرها

  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • ۵ مصدوم در سانحه رانندگی در خواف
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • امدادرسانی امدادگران هلال احمر خواف به ۳۰ خودرو گرفتار در سیلاب