Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین-مهدی بیک؛ احسان ارکانی با اشاره به دلایلی که باعث شد تا طرح تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه در مجلس استارت بخورد گفت: همانطور که مستحضرید، سازمان برنامه و بودجه متولی اصلی تهیه، تنظیم، تدوین، تخصیص و توزیع بودجه سالانه و اعتبارات دستگاه‌های مختلف، اعم از اعتبارات جاری و عمرانی است؛ با توجه به مسئولیت خطیر این سازمان، متاسفانه طی سالهای اخیر، انتقادات بسیاری هم از سوی نمایندگان مجلس، هم از سوی مردم و حتی از سوی برخی ارگان‌های دولتی در خصوص عملکرد این سازمان مطرح شده که هنوز نه پاسخی به این ابهامات داده شده و نه روشنگری خاصی در این زمینه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ضمن اینکه کارشناسان اقتصادی هم نقدهایی را در خصوص عملکرد این سازمان مطرح می‌کنند که مجموعه این عوامل نشان‌دهنده ضرورت بررسی‌ دقیق عملکرد این سازمان است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در پاسخ به این پرسش که مهمترین محورهای تحقیق و تفحص شامل چه موضوعاتی خواهد شد، گفت:‌ از جمله انتقاداتی که مطرح می شود، این است که شاخص‌ها و استاندارهای تخصیص بودجه برای دستگاه‌ها، سازمان‌ها، استان‌ها و...بر اساس چه معیارهایی است و مبتنی بر چه شاخص‌هایی است که بودجه و اعتبارات عمرانی در مناطق مختلف افزایش یا کاهش پیدا می‌کند؟بر اساس این شبهات و ابهامات در مجلس یازدهم طرح تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه و همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق در بازه زمانی حدفاصل سالهای 93 تا به امروز در دستور کار قرار گرفته است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: به عنوان طراح این طرح این موضوع را در جلسه روز یکشنبه تقدیم هیات‌رئیسه مجلس کردم و تصور می کنم که به زودی تحقیقات از سازمان برنامه و بودجه آغاز شود. در طرح تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه 5محور کلی مشخص شده که نخستین موضوع، بحث نحوه تحصیل، تخصیص و توزیع بودجه بین دستگاه ها و استان هاست که قبلا اشاره کردم. محور دیگر نحوه تحصیل و توزیع منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها یا همان منابع برآمده از افزایش قیمت حامل‌های انرژی است؛محور دیگر بحث نحوه توزیع اسناد خزانه به پیمانکاران است؛ محور دیگر، علت عدم تشکیل جلسات کمیته تخصیص در سازمان برنامه ‌وبودجه است و نهایتا بحث مربوط به استخدام‌ها و وضعیت منابع نیروی انسانی است که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق انجام شده است.

ارکانی در تبیین مسیری که طرح تحقیق و تفحص طی خواهد کرد گفت: طرح تقدیم هیات رئیسه شده است و امیدواریم که بعد از عبور از مقدمات هرچه سریعتر استارت آغاز به کار تحقیقات زده شود و تیم تحقیقاتی مورد نظر مجلس در سازمان برنامه و بودجه مستقر شوند و کمیته تحقیق و تفحص موضوعات را در بخش های گوناگون پیگیری کند.  تاکید می کنم که جنبه اصلی موضوع بحث فنی ، تخصصی و رسیدگی به موضوعی مهم و ملی است که به نوعی دغدغه همگانی هم محسوب می شود. به هر حال هر ایرانی حق دارد بداند اعتبارات و بودجه کشور به چه شکلی تحصیل می شود، از چه طریقی تخصیص داده می‌شود و مبتنی بر کدام مکانیسم است که این بودجه توزیع می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در پایان تاکید کرد: گزارش نهایی تحقیقات و بررسی ها هم هرچه که باشد به استحضار نمایندگان مجلس و عموم مردم ایران و رسانه‌ها  می‌رسد تا اتمسفر شفافی در خصوص درآمدها و هزینه های کشور پیش روی مردم و رسانه‌ها گشوده شود.

پربیننده ترین آخرین جزییات واریز سود حاصل از فروش سهام عدالت/ چه تعداد از مشمولان، سود سهام عدالت را دریافت کرده‌اند؟ پرداخت تسهیلات کرونایی به بازنشستگان ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۵/۲۷ ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۵/۲۶ متوسط دریافتی کارکنان آموزش و‌ پرورش افزایش یافت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مهدی بیک اقتصاد ایران سازمان برنامه و بودجه هدفمندی یارانه ها یارانه نقدی حامل انرژی مهدی بیک قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سازمان برنامه و بودجه طرح تحقیق و تفحص دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس سازمان بهزیستی کشوردر شیراز گفت: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.
قادری افزود: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد.
در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری ، حق پرستاری ، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارایه طرح های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

دیگر خبرها

  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد