Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ دباباته آقای گل فعلی فوتبال باشگاهی ایران با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه سه به سوالات مختلف از زندگی خصوصی اش در ایران تا احتمال رفتن و همچنین تیم رقیب یعنی پرسپولیس در این برنامه پاسخ داد.

به گزارش تابناک ورزشی، دیاباته در خصوص روند حضورش در استقلال اظهار داشت: از تمام ایرانیان به خاطر احترامی که به من می‌گذارند ممنون هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که به ایران رسیدم فقط میل به بازی کردن داشتم. امروز خوشحالم، چون لیگ ایران بسیار جذاب است. واقعا تحت تاثیر هواداران قرار گرفتم، نه فقط هواداران استقلال بلکه تمام تیم ها. تمام این مسائل باعث ایجاد انگیزه شد تا بجنگم و مردم را خوشحال کنم.

پرسپولیسی‌ها من را دوست دارند

وی در خصوص اینکه ظاهرا پرسپولیسی‌ها هم او را دوست دارند گفت: بله، این موضوع حقیقت دارد، چون آن‌ها نیت من را متوجه شدند. چیزی که برای من در اولویت قرار دارد بشر و انسانیت است. انسان‌ها برای من بیشتر از فوتبال اهمیت دارند. فارغ از اینکه شما طرفدار چه تیمی هستید، من مجبورم به شما احترام بگذارم. من یک انسان هستم و سایر انسان‌ها جزو اعضای خانواده من هستند.

از حضور در ایران اصلا پشیمان نیستم

مهاجم استقلال در خصوص اینکه بعد از پیشنهاد استقلال چه مشورتی کرد و چه شد که به این تیم پیوست عنوان کرد: من فوتبال ایران را خوب نمی‌شناختم، ابتدا کمی فکر کردم و با خود گفتم باید آنجا را از نزدیک ببینم. تصمیم گرفتم تا با استراماچونی کار کنم، چون قبلا در ایتالیا بازی کرده بودم این مربی را می‌شناختم. با خود گفتم خیلی خوب است که با مربی کار کنم که من را می‌شناسد. پذیرفتم که به ایران بیایم و از این موضوع اصلا پشیمان نیستم.

رفتن استراماچونی مشت محکمی برای من بود

دیاباته تاکید کرد: حالا که استراماچونی رفته و مجیدی آمده، او با احترام و عشق با من رفتار می‌کند. دوست دارم از او و تمام همبازیانم تشکر کنم، هم تیمی‌های من همیشه می‌گویند شیخ نگران نباش، ما اینجا هستیم که به تو کمک کنیم.

او در خصوص تغییر استراماچونی و حضور مجیدی گفت: زمانی که استراماچونی رفت یک مشت محکمی برای من بود. این موضوع ساده نبود. او فردی بود که از نظر شخصیتی و مربیگری دوستش داشتم. از خود سوال می‌کردم که حالا که او رفته چه کسی مربی می‌شود. من نگران تیم و استقلال بودم، ولی خدا را شکر می‌کنم مربی آمد که هم فرد خوب و هم مربی خوبی است. حتی تماشاگران و ایرانی‌ها هم نگران من بودند و از من مراقبت می‌کردند. من فراموش نکرده ام که انسان هستم و قراردادی برای فوتبال بازی کردن امضا کردم.

مجیدی کار راحتی را قبول نکرد

مهاجم تیم استقلال در خصوص اینکه با رفتن استراماچونی کار مجیدی برای هدایت استقلال سخت بود گفت:همیشه سخت است که جایگزین یک مربی خوب شوی. جایگزین یک بازیکن خوب شدن هم سخت است. هواداران استراماچونی را دوست داشتند و کار کردن بعد او سخت بود. از مجیدی تشکر می‌کنم با وجود اینکه می‌دانست کار راحت نیست، اما سرمربیگری استقلال را قبول کرد. مجیدی لایق تشکر و تبریک است.

پرسپولیس لیاقت قهرمانی را داشت

دیاباته در پاسخ به این سوال که استقلال چه چیزی برای قهرمانی لیگ کم داشت؟ عنوان کرد: استقلال تمام تلاش خود را کرد. پرسپولیس تیم بسیار خوبی دارد. آن‌ها لیاقت جایگاهشان را دارند. این فصل استقلال خیلی بد نبود، چون ما تغییر مربی داشتیم و این روی تیم تاثیر گذاشت. اگر استقلال با عنوان دوم کارش را تمام کند اتفاق خوبی خواهد بود. حتی اگر ما دوست داشتیم قهرمان شویم، ولی معتقدم پرسپولیس بسیار خوب بود و لیاقت جایگاهی که به دست آورده را دارد. تیم‌های خوبی در ایران وجود دارد. هر بار که جلوی تیمی بازی می‌کنیم واقعا خوب هستند. لیگ ایران واقعا تیم‌های خوبی دارد و بازیکنان خوبی در آن حضور دارند.

هر زمان اراده کنم گل می‌زنم

مهاجم تیم استقلال در خصوص ینکه برای استقلال کم بازی کرده، اما بیشترین گل را زده گفت: از این بابت خیلی خوشحالم. من مهاجم هستم، گل زدن قسمتی از شغل من است. هر بار که در زمین گل می‌زنم خوشحال می‌شوم و می‌دانم تماشاگران خیلی شاد می‌شوند. من همیشه می‌گویم هر زمانی که بخواهم گل بزنم این کار را انجام می‌دهم.

وی با اشاره به مدل خاص پنالتی زدنش خاطرنشان کرد: قبل از زدن ضربه محل شوت زدن را انتخاب می‌کنم. اگر گلر خیلی سریع حرکت کند من توانایی را دارم محل ضربه را تغییر بدهم. حتی اگر گلر تا لحظه آخر سر جای خود بماند دردسر بزرگی برایش ایجاد می‌شود. مثلا اگر او در جای خود بماند به گوشه دروازه ضربه می‌زنم.

خدا به من فرزندان زیادی داده است

دیاباته با اشاره به اینکه خدا به وی فرزندان زیادی داده است گفت: تمام ایرانی‌ها فرزندان من هستند. خدا به من لطف داد. من برادر بزرگم را از دست دادم و بچه‌های برادرم من را پدر صدا می‌کنند. در فرهنگ ما اگر بگویم من ۶ فرزند دارم بقیه می‌گویند شیخ ما دیگر بچه تو نیستیم؟ خدا به من فرزندان زیادی داده است. زمانی که فرزند آخر من به دنیا آمد استقلال در شرایط سختی بود، ولی به من اجازه دادند که بروم.

بعد از پایان فوتبالم به ایران بر می‌گردم

وی تاکید کرد: قبل از رفتن به مجیدی گفتم من وقتی بروم صد در صد با تمام توان برای تیم می‌جنگم. بعد از بازنشستگی در فوتبال یکی از تفریحات من این است که به ایران بیایم و به مردم سلام کنم. من کسی هستم که نمی‌توانم فقط در یک کشور باشم. باید دوستان جدیدی داشته باشم. من ایرانیان را دوست دارم، نگران نباشید هر اتفاقی هم بیفتد من به شما سر خواهم زد. مطمئنا بعد از بازنشستگی دل شما برای من تنگ خواهد شد.

هواداران، بهترین بازیکنان فوتبال ایران هستند

مهاجم تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه تحت تاثیر بازی کدام بازیکن قرار گرفته است گفت: من بازیکنانی را می‌شناسم که خیلی خوب هستند. آن‌ها هواداران هستند! تماشاگران ایرانی بهترین بازیکنان فوتبال ایران هستند. بدون آن‌ها فوتبال به هیچ دردی نمی‌خورد. الان وقتی آن‌ها را نمی‌بینم دلم برایشان تنگ می‌شود. البته این یک روش برای محافظت از کرونا است و با این توجیه خودم را آرام می‌کنم.

کاری کنید که قائدی گریه کند پنجه‌های من را می‌بینید!

وی تاکید کرد: ما خانواده بزرگی هستیم. در خانواده ما ممکن است بچه‌ای باشد که خیلی او را دوست داشته باشیم. او مهدی قائدی است. او فردی مهربان است و با توجه به سنش خیلی خوب بازی می‌کند. اگر دست شما به او بخورد و گریه کند من پنجه هایم را در می‌آورم!

دیاباته در خصوص خوشحالی منحصر به فردش عنوان کرد:خیلی دلم تنگ شده تا این شادی را با تماشاگران تکرار کنم. این حرکت برای آن است که به آن‌ها بگویم من اینجا هستم، نگران نباشید، من برای شما می‌جنگم. این ژست خوشحالی برای مبارزه است. زمین تنها جایی است که خجالتی نیستم وگرنه در کل خجالتی و درونگرا هستم. خیلی‌ها من را در خیابان نمی‌بینند، چون وقتی بازی تمام می‌شود فقط به خانه می‌روم.

بهترین گل این فصلم به شهرخودرو بود

وی در خصوص اینکه بهترین گل فصلش کدام بوده است عنوان کرد:گلی که مقابل شهرخودرو زدم گل خوبی بود.

با علیپور آقای گل شویم، کفش طلا را به کل ایرانی‌ها می‌دهیم

مهاجم استقلال در خصوص تکرار شادی گلش توسط علی علیپور گفت: او بازیکن بسیار خوبی است و من از این کار او خوشم آمد. علیپور داداش من است و این حرکت در خانواده انجام شده است (با خنده). اگر با او مشترک آقای گل شوم آن کفش را به کل ایرانی‌ها هدیه می‌دهیم.

دیاباته در خصوص اینکه چرا زیاد مصدوم می‌شود گفت: نمی‌دانم چرا هر زمان جلوی نفت مسجد سلیمان بازی می‌کنم مصدوم می‌شوم. ما هیچ برخوردی هم با آن‌ها نمی‌کنم، ولی مصدوم می‌شوم. دوست دارم به آن‌ها بگویم مشکلشان با من چیست.

قرمه سبزی غذای مورد علاقه من است

وی با اشاره به اینکه در بین غذا‌های ایرانی قرمه سبزی را دوست دارد عنوان کرد: وقتی می‌گویم ایرانی هستم به این دلیل است، من مادر ایرانی و پدر ایرانی دارم. پدر ایرانی می‌گوید تمام آقایان همسن من می‌تواند پدر تو باشند. مادر ایرانی هم می‌گوید هر زمان قرمه سبزی دوست داری بگو تا برایت درست کنم.

امیدوارم در دربی خوب بازی کنیم

مهاجم تیم استقلال در خصوص دربی حساس هفته آینده عنوان کرد: می‌دانم این بازی خیلی مهم است، برای ما بازیکنان هم مهم است در چنین بازی حضور داشته باشیم. قبل از حضورم در ایران خیلی در مورد این بازی با من صحبت شد. امیدوارم مسابقه خوبی برگزار کنیم. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

نمی‌دانم در استقلال می‌مانم یا نه

وی در خصوص نگرانی هواداران استقلال برای ماندنش در تیم و همچنین موضوع قراردادش گفت:دوست دارم به همه هواداران بگویم نمی‌توانم در مورد آینده صحبت کنم. نمی‌دانم در استقلال می‌مانم یا نه. مهمترین چیز این است که فصل را خوب تمام کنیم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم همین است.

دیاباته ادامه داد: وقتی مقابل سپاهان بازی کردیم مربی سپاهان حضور نداشت. به من گفتند او مریض است، بعد در جام حذفی او ا در رختکن دیدم که نشسته بود. از خدا می‌خواهم سلامتی را به قلعه نویی برگرداند. هیچ زمان به عنوان مربی با او کار نکردم، ولی تمام فکر و ذکرم با او است.

کسی که قراردادم را منتشر کرد را بخشیدم

مهاجم تیم استقلال ادامه داد: قرارداد من را منتشر کردند، من نمی‌دانم چه کسی این کار را کرد، این کار حرفه‌ای نبود. می‌خواهم از همه درخواست کنم کسی که این قرارداد را منتشر کرده را ببخشند. من خودم او را بخشیدم. مسائل مهمتر از انتشار قرارداد من وجود دارد. چند وقت پیش افرادی را در بیمارستان دیدم که روی تخت بودند، این مهمتر از همه چیز است که آن‌ها سلامت باشیند. بعضی مواقع کودکانی را در حال تکدی گری می‌بینم، این یک مشکل بزرگ است. از همه می‌خواهم اگر می‌توانید به آن‌ها کمک کنید. نمی دانم چه کسی قرارداد من را منتشر کرده، او را نمی‌شناسم، ولی شخصی که قرارداد من را منتشر کرد را بخشیدم و به او می‌گویم اگر مصاحبه من را می‌بیند بداند من او را بخشیدم، امیدوارم خدا تو را ببخشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 مکانیسم ماشه جعفر سرقینی محمدرضا شجریان دیاباته پرسپولیس تابناک ورزشی کنکور 99 مکانیسم ماشه جعفر سرقینی محمدرضا شجریان مهاجم تیم استقلال استقلال در خصوص قرارداد من دوست دارم ایرانی ها برای من داد من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد

ابراهیم طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص دیدار دشوار استقلال در خانه تراکتور تبریز اظهار کرد: استقلال اختلاف امتیاز بسیار شکنند‌ه‌ای با پرسپولیس دارد. شکست در جام حذفی مقابل آلومینیوم را نباید جدی گرفت، چون پرسپولیس بیش از اندازه تیم خطرناکی است. تیم اوسمار این توانایی را دارد به هر حریفی گل بزند. تیمی نداریم که از پرسپولیس گل نخورد. استقلال دو راه بیشتر ندارد. تا پایان فصل لغزشی ندارد و همه امتیازات را می‌گیرد یا اینکه می‌لغزد و قهرمانی پرسپولیس را تماشا می‌کند. با وجود آنکه استقلال تا پایان فصل بازی‌های ساده‌تری نسبت به پرسپولیس دارد ولی بعید است حریف سنتی‌اش تا پایان فصل امتیازی از دست بدهد.

یک امتیاز اختلاف اصلاً قابل اطمینان نیست

وی ادامه داد: شانسی که استقلال دارد شرایط نامساعد حریف این هفته‌اش است. تراکتور بیمار شده و این بیماری ناشی از شکست سنگین خانگی مقابل ذوب‌آهن و باخت در خانه تیم در منطقه سقوط نساجی است که با برتری در جام حذفی مقابل ذوب‌آهن اندکی التیام یافت ولی درمان نشده و حمید مطهری هم نمی‌تواند در عرض یک هفته برای تیمی که جایگاهش را نزد هوادارانش از دست داده معجزه کند. از طرفی استقلال برابر مس رفسنجان و شمس آذر ۴ گل خورد تا ثابت شود وقتی روی به بازی هجومی می‌آورد خط دفاعی شکننده‌ای دارد. جذابیت فوتبال به این است که هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. همه چیز دست استقلال است ولی یک امتیاز اختلاف اصلاً قابل اطمینان نیست مگر اینکه سپاهان در ورزشگاه آزادی نسخه پرسپولیس را بپیچد و نظیر این اتفاق در تبریز از سوی استقلال برای تراکتور تکرار شود تا اختلاف امتیاز به ۴ برسد.

پرسپولیس اوسمار تلنگری جدی خورد

مربی سابق استقلال با یادآوری اینکه نباید وداع پرسپولیس با جام حذفی این تصور را ایجاد کند شاگردان اوسمار دچار افت شده‌اند، تصریح کرد: پرسپولیس روی بی‌تجربگی اوسمار جام حذفی را از دست داد. دو مرتبه با اختلاف دو گل پیش افتاد، اما تعویض‌های زودهنگام بازیکنان کلیدی به آلومینیوم فضای جبران داد. روندی که پرسپولیس در لیگ برتر دارد تا پایان بازی حفظ می‌شد در همان ۹۰ دقیقه برنده بود و اصلاً بازی به وقت‌های اضافه نمی‌رفت، چون آلومینیوم توانایی رسیدن به گل را نداشت تا زمانی که پرسپولیس در فرم همیشگی‌اش قرار داشت. اوسمار می‌خواست به بازیکنان تأثیرگذار خود برای بازی با سپاهان استراحت دهد و بهای آن را با وداعی تلخ در جام حذفی داد. استقلال اصلاً فریب آن را نخورد که پرسپولیس باز هم می‌لغزد. آنها تلنگری جدی خوردند و دیگر به تیمی باج نمی‌دهند. در هر بازی هم حداقل انتظار دو گل را از پرسپولیس می‌توان داشت.  

کیفیت دفاعی استلال در بازی هجومی افت پیدا می‌کند

وی تأکید کرد: نقطه عطف این فصل بازی های این چند هفته آخر است و تا هفته آخر رقابت برای قهرمانی ادامه خواهد داشت. استقلال اگر رو به بازی زیبا و هجومی بیاورد از کیفیت دفاعی‌اش کاسته می‌شود مگر با برنامه ویژه به دنبال بازی هجومی باشد. استقلال برای بالا بردن جام قهرمانی باید تا آخر فصل خیلی خوش شانس و هشیار باشد. نکته مثبت تیم استقلال این است که بازیکنان هر چه در توان دارند می‌گذارند و در استفاده از ضربات ایستگاهی تبحر خاصی در این تیم وجود دارد که با این حربه یقه همه تیم‌ها را غیر از پرسپولیس گرفته است، چون در هر دو دربی با این استراتژی گلی زده نشد. بلانکو، آرمان رمضانی و عناصر دفاعی تیم گل‌های مهمی زده‌اند.

بدون شک سپاهان از پرسپولیس گل می‌خورد

طالبی افزود: البته تفاوت استقلال با پرسپولیس در این است که شاید تیمی بتواند تنها راه گلزنی استقلال را ببندد ولی پرسپولیس متنوع بازی می‌کند و استراتژی‌های متعددی به کار می‌گیرد که این روش‌ها پیروزی را به ارمغان دارد. اگر مسعود ریگی در برنامه‌های تدافعی کمک می‌کند، سروش رفیعی، مهدی ترابی و اوستون اورونوف هم برنامه‌های هجومی را راهبری می‌کنند. از چپ، راست و و وسط هجوم می‌آورد و امان را از سازمان دفاعی رقبا می‌برد. سپاهان اگر می‌خواهد برابر پرسپولیس نتیجه بگیرد باید بتواند در گلزنی روز خوبی را سپری کند، چون بدون شک از پرسپولیس گل می‌خورد. استقلال به برتری‌های اقتصادی یک بر صفر کفایت نکند، چون عاقبت خوشی به همراه ندارد و احتمال آنکه امتیاز از دست بدهد به مراتب بیشتر از پرسپولیس است.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرسپولیس تردید ایجاد کرده، استقلال هوادارش را می‌کُشد!
  • تغییرات تراکتور به ضرر استقلال است/ پرسپولیس با «خودزنی» حذف شد
  • عزیزیان: امروز تکلیف قهرمان لیگ روشن می‌شود
  • رامین و پرسپولیسی‌ها در آزادی/ بیرو می‌رسد؟
  • عبداللهی: قهرمانی استقلال مهم‌تر از سبک بازی‌اش است
  • استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد
  • طی‌شدن ۸۰ درصد راه قهرمانی استقلال با شکست تراکتور
  • الکلاسیکوی برگشت ایران بدون 5 بازیکن مشترک
  • شایعه جدید برای آخرین بازی استقلال و پرسپولیس
  • پرسپولیسی‌ها به شیری در این بازی نگاه ویژه دارند