Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه فروش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به احتمال فعال شدن کانون‌های گردو غبار تا اواسط شهریور ماه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون با وزش بادهای شرقی-غربی ۵ بار کانون‌های گردوغبار فعال شده‌اند.

وی افزود: اوج آلودگی هوا در اثر فعال شدن کانون‌های گرد و غبار در روزهای یازدهم و دوازدهم تیرماه ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به اینکه مقرر شد مطالعات منشأیابی گرد و غبار توسط سازمان زمین شناسی انجام شود، تصریح کرد: در سال گذشته، تیم‌هایی از اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان، هواشناسی و محیط زیست به شناسایی و بررسی ۱۶ کانون گردوغبار در استان اصفهان پرداختند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وسعت یک میلیون و ۹۲ هزار هکتار کانون‌های بیابانی در استان اصفهان، تصریح کرد: کانون‌های گرد و غبار به سه درجه تقسیم بندی شده که منطقه سگزی، انارک در اولویت این مناطق بیابانی جا گرفته است.

وی بیان داشت: کانون‌های بیابانی بیرون از استان هم در فعال شدن گرد و غبار در استان اصفهان نقش دارند.

شیشه فروش با توضیح اینکه استان اصفهان توسط بیابان‌های مرکز فلات ایران محصور شده است، گفت: سه میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مساحت استان اصفهان بیابانی است.

وزش بادهای تابستانی کانون‌های بیابانی را فعال می‌کند

وی با بیان اینکه وزش بادهای تابستانی در استان اصفهان موجب فعال شدن کانون‌های گرد و غبار می‌شود، اذعان داشت: در روز گذشته وزش باد با سرعت ۸۰ الی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت موجب فعال شدن برخی از کانون‌های گردوغبار شد و تردد را در این منطقه با مشکل مواجه کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اشاره‌ای هم به فعالیت یک سال گذشته درجهت مهار کانون‌های گرد و غبار در استان اصفهان داشت و افزود: در وهله نخست، ۱۶ کانون بیابانی در استان اصفهان شناسایی شد و مقرر گردید سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور برای شناسایی و کنترل کانون‌های گردو غبار درجه یک و دو مطالعات ویژه ای انجام دهد.

تخصیص ۱۲ میلیارد تومان جهت کنترل کانون‌های گردو غبار

وی اضافه کرد: در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان به استان اصفهان در جهت کنترل کانون‌های گردو غبار و بیابان زدایی تخصیص داده شد که توسط اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست اجرایی شد.

شیشه فروش با اشاره به هزار و ۴۸۰ هکتار نهال کاری با تخصیص اعتبار ۶ میلیارد تومان توسط اداره کل منابع طبیعی بیان داشت: این نهال کاری‌ها در شهرستان‌های خوروبیابانک، آران و بیدگل، اصفهان، نائین و برخوار با گونه‌های مقاوم به شوری و خشکی انجام شده و تا شهریورماه هم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در مناطقی که مالچ پاشی شده هم بالغ بر ۳۴۰ هکتار نهال کاری صورت گرفت، اظهار داشت: برای کنترل فعالیت کانون‌های گردو غبار و بیابان زایی مالچ پاشی رسی و نفتی در ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان آران و بیدگل با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان انجام شده است که در مراحل پایانی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اشاره‌ای هم به دو هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های اردستان، نطنز و نائین که تحت مدیریت روان آب در آبراهه‌ها درآمده‌اند، تصریح کرد: ۱۵ کیلومتر تله رسوب گیر توسط اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان برای پیشگیری از بیابان زایی اقدام شد.

وی افزود: ۵۰ کیلومتر بادشکن غیرزنده در شهرستان خوروبیابانک برای ممانعت از حرکت شن‌های روان صورت گرفت.

شیشه فروش با اشاره به اقدام ۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های اصفهان، نطنز، آران و بیدگل، نائین برای مبارزه با موش، گفت: تمام اقداماتی که از سال گذشته در استان اصفهان در حال اجراست در جهت پیشگیری از فعالیت کانون‌های گردو غبار و بیابان زایی انجام شده است.

وی بیان داشت: از ابتدا تاکنون اقداماتی برای ۳۰۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های اردستان، آران و بیدگل، کاشان، خوروبیابانک و اصفهان و برخوار و نطنز در جهت پیشگیری از بیابان زایی اجرا شده است.

کد خبر 5001366

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی هوا مدیریت بحران ویروس کرونا محرم 99 روز خبرنگار شیراز ماه محرم بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد عید غدیر خم کرمانشاه گرگان آزادگان جنگ تحمیلی قزوین مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هکتار از اراضی شهرستان کانون های گردو غبار اداره کل منابع طبیعی کانون های گرد و غبار استان اصفهان میلیارد تومان هزار هکتار آران و بیدگل بیابان زایی سال گذشته شیشه فروش فعال شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان گفت: بیشترین شدت بارش‌ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی، مناطق مرتفع شرقی، شمال شرقی، شرقی و شمالی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در بررسی نقشه های پیش یابی تاثیرات سامانه بارشی به تناوب تا اواخر روز شنبه بر روی استان مشاهده می شود که سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط همراه با تندباد لحظه ای خواهد شد.

وی افزود: بیشترین شدت بارش‌ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شرقی، شمال ِشرقی و شرقی و شمالی خواهد بود. همچنین ریزش تگرگ نیز در بعضی مناطق دور از انتظار نیست. روند کاهش دما تا جمعه ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه روند کاهش دما تا جمعه ادامه دارد، ادامه داد: شمال خلیج فارس نیز تا پایان هفته مواج و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

سبزه‌زاری تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته گتوند با ۳۸.۲ و ایذه با ۱۳.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۳۶.۵ وحداقل به ۲۳.۴ د رجه سانتیگرا د رسیده است.

کد خبر 749435

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند
  • سامانه بارشی بهاری چهارشنبه فعال می‌شود
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید + فیلم
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت