Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه شهرستان شاهرود قابلیت تبدیل به قطب گردشگری را دارد گفت: جاده جنگل ابر بازسازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، علی‌اصغر مونسان شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان شاهرود با توجه به قابلیت‌های طبیعی و تاریخی که در خود جای داده است و مفاخر ارزشمندش، قابلیت تبدیل به یک قطب گردشگری را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جاذبه‌های زیبا و کم‌نظیر این شهرستان به‌ویژه جنگل‌های هیرکانی ابر بیان کرد: اکوتوریسم به معنای گردشگری بر پایه جاذبه‌های طبیعی چندی است که در کشور ما آغاز ‌‌شده است و بسیاری از دوستداران طبیعت در این زمینه وارد شده‌اند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه تلاش می‌شود تا تحولی در صنعت گردشگری در شهرستان شاهرود صورت گیرد افزود: خوشبختانه در شهرستان شاهرود با وجود نماینده پیگیر و با نفوذ و فرماندار ویژه مسلط و کار بلد، ظرفیت ویژه‌ای برای تحول در صنعت گردشگری فراهم‌شده است؛ تا جایی که اگر در وضعیت کرونا قرار نداشتیم، قول صریح و قطعی در این زمینه‌ها انجام می‌شد اما حتماً با گذشت از شرایط کرونا، حتماً به توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان در کنار ایجاد اشتغال پایدار، خواهیم پرداخت.

جشن مردمی ثبت جهانی جنگل ابر با حضور وزیر میراث فرهنگی در شاهرود برپا می‌شودبرترین‌های صنعت گردشگری ‌سمنان معرفی شدند؛ رونمایی از تمبر یادبود جنگل ابر ‌

مونسان پیگیری بازسازی و احیاء جاده جنگل ابر را به‌عنوان یکی از قول‌ها و تعهدات خود مطرح و بیان کرد: بازسازی این جاده باید هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار بگیرد و من همان‌طور که به مدیران شهرستان وعده دادم با همکاری که استان در زمینه اعتبارات خواهد داشت، وزارت میراث فرهنگی به دین منظور حتماً باقی‌مانده اعتبارات لازم را اختصاص خواهد داد.

وی ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان را مطالبه‌ای درست و به‌جا دانست و تأکید کرد: با توجه به رویکرد جدید سازمان یونسکو، هر سال تنها یک اثر از کشورها امکان ثبت جهانی را خواهند داشت که برای 2 سال 2022 میلادی راه‌آهن شمال-جنوب و سال 2023 مجموعه کاروانسراهای ایرانی ثبت جهانی خواهند شد و امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های یونسکو و همچنین تلاش مدیران شهرستانی و محلی در راستای آزادسازی عرصه و حریم این مجموعه‌های ارزشمند، شاهد ثبت جهانی هر چه زودتر آن باشیم.

انتهای پیام/363/ی

R41366/P1549/S6,64/CT11 بیشتر بخوانید... سمنان| ۱۳ خودروی گرفتار در گل و لای جنگل ابر شاهرود رهاسازی شد/امدادرسانی به ۳۲ حادثه‌دیده سمنان| آخرین جزئیات از آتش‌سوزی جنگل ابر شاهرود؛ آتش مهار شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سمنان| ۱۳ خودروی گرفتار در گل و لای جنگل ابر شاهرود رهاسازی شد/امدادرسانی به ۳۲ حادثه‌دیده سمنان| آخرین جزئیات از آتش‌سوزی جنگل ابر شاهرود؛ آتش مهار شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ ۲ سرمایه‌گذاری ۷۰میلیون‌دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌ ۳ گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد ۴ مدیرکل فرودگاه‌های گلستان در دفتر تسنیم: پروازهای فرودگاه گرگان ۵۰ درصد افزایش یافت ۵ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل: دولت ۵۰ کیلومتر از جاده‌های شمال استان اردبیل را ساماندهی کند ۶ آیت‌الله خاتمی: هیچ‌کس در پی تعطیلی عزاداری‌های محرم نیست / حفظ سلامت عزاداران ‌واجب است ۷ روزانه ۲۵ تن مرغ در استان قم توزیع می شود ۸ ۷۰ درصد نیروی انسانی نداجا در مرکز تخصص‌های دریایی رشت تربیت می‌شود مهمترین اخبار استانها روایت نوبخت از تحریم دشمنان علیه ایران / اجازه فروش نفت را به ما نداده‌اند / تاخیری در پرداخت حقوق‌ها و یارانه‌ها نداشته‌ایم آیت‌الله خاتمی: هیچ‌کس در پی تعطیلی عزاداری‌های محرم نیست / حفظ سلامت عزاداران ‌واجب است ابتکارات هیئات مذهبی خراسان رضوی در آستانه محرم/ از خرید ونتیلاتور تا برپایی ایستگاه‌های نذر سلامت + فیلم‌ واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه ‌مجلس به اظهارات نوبخت / عجولانه سخن نگویید ‌بازار ‌کالاهای اساسی ‌آشفته است مهمترین اخبار تسنیم گفتگوی تفصیلی تسنیم با کشتی‌آرای/کاهش قیمت طلا به ۱۷۰۰دلار بعد کرونا/ذخیره ۳۰۰تن طلاوسکه در خانه مردم/ماجرای قیمت‌های تلفنی چیست؟ روایت نوبخت از تحریم دشمنان علیه ایران / اجازه فروش نفت را به ما نداده‌اند / تاخیری در پرداخت حقوق‌ها و یارانه‌ها نداشته‌ایم تولیت آستان قدس رضوی: فرهنگ استقامت ‌راهگشای عبور کشور از گذرگاه‌های سخت خواهد بود گزارش// شروع متفاوت سال تحصیلی دانش‌آموزان؛ برای مشکلات چه چاره‌‌ای اندیشیده‌ایم؟! آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: نباید عزاداری‌های محرم تعطیل شود / برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شوند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جنگل ابر شاهرود شهرستان شاهرود میراث فرهنگی ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان و یازدهمین دوره استانی آن طی ۲ روز گذشته در منطقه جعفرآباد بیله‌سوار مغان با حضور عشایر غیور استان اردبیل، اقوام عشایر استان‌های مختلف و میهمانان خارجی برگزار شد.
وی افزود: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث فرهنگی ارائه کردیم تا از میراث گرانبهای عشایر استان پاسداری کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی اردبیل گفت: لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل با عنوان "تومان کوینک" و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
محمدی ادیب تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون دشت مغان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان اردبیل به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایر برگزار شد.
وی افزود: گردشگری، صنایع دستی عشایر و حمایت از آنها در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل است و در این راستا اقدامات متنوعی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی