Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:23:07 GMT

توسعه مراکز مشاوره خانواده با هدف کاهش طلاق در همدان

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۳۶۷۹

ایسنا/همدان مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان از توسعه مراکز مشاوره خانواده در استان همدان با هدف تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق خبر داد.

حسین عسگری با اعلام این خبر افزود: مراکز مشاوره خانواده ظرفیت مناسبی هستند تا بتوان با استفاده از تخصص مشاوران حوزه روانشناسی و مددکاران اجتماعی نسبت به ارتقاء مهارت‌های زندگی در زوجین و آموزش سبک زندگی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی مرکز پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در دادگستری استان و نیز حوزه‌های قضایی با توسعه مراکز مشاوره خانواده شاهد کاهش طلاق در استان خواهیم بود.

عسگری با بیان اینکه جایگاه خانواده در جامعه ما چه از منظر عرفی و چه از منظر دینی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بر بحث ازدواج و تشکیل خانواده نیز تأکید زیادی شده و به همین میزان بر طلاق در جامعه نهی شده و ناپسند است.

وی تأکید کرد: اقداماتی که در طول سال‌های اخیر در ارجاع دعاوی خانواده به مراکز مشاوره خانواده صورت گرفت به طور میانگین بیش از ۲۰ درصد صلح و سازش را در بین دریافت کنندگان خدمات مشاوره به همراه داشته است که نشان می‌دهد توسعه این مراکز توانسته اثربخشی لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مشاوره خانواده دادگستري مراکز مشاوره خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در همایش روز جهانی مشاوره گفت: یکی از مسئولیت‌های معاونت امور زنان و خانواده در سند مهندسی و فرهنگی، تدوین منشور مشاوره خانواده است که به تدوین نهایی رسیده و پس از طی مراحل قانونی اعلام خواهد شد.

وی افزود:برای برنامه‌ریزی در پیشگیری یا کاهش طلاق، برنامه مدونی در ستاد زن و خانواده در دولت تصویب و پلتفرم همساز برای زوجین نوپا ایجاد شد و مشاوره برای زوجین و مهارت های زندگی به آنها آموزش داده می شود.

وی با اشاره به صفر شدن پشت نوبتی مستمری زنان سرپرست خانوار، گفت: خدمات و حمایت هایی مشاوره ای به هنگام روانشناسی، خدمات حقوقی و توانمندسازی نیز باید صورت گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به نقش روانشناسان در امیدآفرینی، افزود: نقش روانشناسان در شادی آفرینی در زندگی در روح و جان بشر و تلاش برای بهینه بودن و زیبا زندگی کردن افراد بر کسی پوشیده نیست. در درمان بیماری های جسمی توصیه به روان آرام و سالم و روح شاداب می شود و این روح و روان است که می تواند سلامت جسم را تضمین کند یا به او برگرداند.

خزعلی ایجاد انگیزه، امید آفرینی، عشق و نشاط با توجه به شناخت توانمندی ها را مهمترین نقش روانشناس دانست، گفت: نقش روانشناسان برای جلوگیری از ناهنجاری ها و آسیب ها بر کسی پوشیده نیست و روانشناسان در ارتقای بینش، روش، دانش، کنش و واکنش نقش اساسی دارند و این روانشناسی سلامت و روانشناسی کمال است و روانشناسان می توانند توانمندی های فرد را به خوبی شناسایی کنند و قوه ها، داشته ها، ظرفیت ها و استعدادهای فرد را تبدیل به عمل و فعلیت و زندگی اور را متحول کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق