Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۲۴۸ نقطه حادثه خیز که پلیس راه آن را به ما معرفی کرد ۲۰۰ نقطه، بهینه سازی شده یا در حال نهایی شدن است و در باقیمانده نقاط نیز که باید تقاطع غیرهمسطح ایجاد شود کارگاه تشکیل داده ایم و مقررات رفت و آمد در آن‌ها با حضور پلیس اعمال می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای محمد اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: امیدواریم ساخت این تقاطع‌های غیر همسطح تا پایان سال آینده به اتمام برسد و در مدار قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آقای اسلامی گفت: برای کنترل ترافیک تردد خودرو‌ها و مراقبت از رفتار رانندگان در دو سال گذشته تعداد دوربین‌ها از ۹۰۰ دوربین کنترل جاده‌ها به ۳ هزار دوربین افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در ۷ سال گذشته به طور میانگین سالی ۲۰۶ هزار واحد مسکونی به مردم واگذار کرده ایم.

او با بیان اینکه در ۵ سال گذشته به طور طبیعی ۳۰۰ هزار واحد مسکونی نیز به وسیله مردم ساخته شده است افزود: در ۷ سال گذشته ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل و تحویل داده ایم البته تعدادی از آن‌ها در حال تحویل است.

وی گفت: حدود ۱۶۰ هزار واحدی که بانک مسکن از طریق صندوق پس انداز یکم پول آن را تسهیلات داده نیز به وسیله مردم خریداری شده است.

آقای اسلامی افزود: امسال پرونده مسکن مهر بسته می‌شود.

وی اضافه کرد: اینکه می‌گویند ۴ میلیون مسکن مهر در دولت گذشته ساخته و تحویل داده شد چنین نیست و اسناد آن موجود است.

آقای اسلامی با بیان اینکه همواره ملاک عمل ما طرح جامع مسکن بوده است گفت: بر اساس این طرح برای دهک‌های یک و دو که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند تسهیلات بلاعوض یا کم بهره هر سال در بودجه پیش بینی شده است و دستگاه‌های مربوط برای این دهک‌ها سالانه دستکم ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته اند.

وی افزود: در بخش مسکن روستایی نیز به جز ساخت و ساز‌هایی که بر اساس حوادث غیرمترقبه انجام شده، بنیاد مسکن دستکم سالی ۸۰ هزار واحد ساخته است.

آقای اسلامی گفت: مسکن مهر به وسیله مردم تولید می‌شود و در اساس هیچ دولتی تولید کننده مسکن نبوده و فقط زمینه آن را فراهم کرده است.

وی افزود: با ارزیابی دولت یازدهم از وضع مسکن در جامعه مشخص شد بیش از ۲ میلیون خانه به جز خانه‌های ویلایی و موقت، بیشتر از خانوار در کشور مسکن دارند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تعداد خانه‌های ویلایی و موقت نیز ۲ میلیون واحد است.

آقای اسلامی افزود: ۲۴ میلیون خانه در کشور وجود دارد و بیش از ۲۲ میلیون خانوار داریم بنابراین باید برای نوسازی خانه‌ها در بافت‌های فرسوده تمرکز می‌کردیم.

وی گفت: در بافت‌های فرسوده خیلی تمرکز شد و تصور می‌شد که آسانی می‌توان سالی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ایجاد کرد، اما به دلیل فراهم نبودن ابزار و تعریف غیر واقع بینانه تعداد کمتری واحد مسکونی در این بافت ساخته شد.

آقای اسلامی افزود: سال گذشته با همه تلاشی که کردیم ۱۳ هزار نفر متقاضی ساخت و ساز در بافت فرسوده بودند در حالی که اعتبارات آن در بانک‌ها آماده بود.

وی گفت: قرار بود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن مهر ساخته شود که ۷۰۰ هزار واحد آن تحویل شد و ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد به دولت یازدهم رسید که باید آن را تکمیل می‌کرد.

آقای اسلامی افزود: ما وارث ۵۰۰ هزار مسکن نیمه تمام بودیم که از این ۵۰۰ هزار مسکن حدود ۷۰ هزار واحد در دست اجرا و بقیه تکمیل و در حال واگذاری است.

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح اقدام ملی مسکن گفت: تاکنون حدود ۸۸۰ هزار واحد واجد شرایط نام نویسی کرده اند که با بررسی آن‌ها ۵۳۰ هزار واجد شرایط باقی مانده اند و در حال تشکیل پرونده هستند.

وی افزود: به دلیل شیوع کرونا برخی در ذهن جامعه تردید ایجاد کردند که ممکن است طرح دیگری درباره مسکن مطرح شود، اما در دو هفته گذشته مردم با سرعت بیشتری برای طرح اقدام ملی مسکن حساب باز کرده اند.

آقای اسلامی گفت: بیش از ۱۶ هزار واجد شرایط افتتاح حساب و پول واریز کرده اند که مجموع آن حدود ۹۰۰ میلیارد تومان شده است.

وی افزود: در تعداد زیادی از شهر‌ها نیز به صورت گروهی به مردم زمین واگذار می‌کنیم که از آن استقبال خوبی شده است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: زود است درباره استقبال مردم از طرح اقدام ملی مسکن قضاوت کنیم و باید به مردم فرصت دهیم که پرونده هایشان را تکمیل و حساب بانکی باز کنند.

آقای اسلامی گفت: در این زمینه مصوبات شورای عالی مسکن برای همه لازم الاجراست و بر این اساس با ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌ها زمین‌ها را در مناطق مرغوب انتخاب می‌کنیم و جایی زمین را واگذار می‌کنیم که متقاضی واقعی برای آن وجود داشته باشد.

وی درباره طرح ودیعه مسکن نیز افزود: از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری که پیامکی برای این طرح نام نویسی کرده اند کد ملی ۶۰۰ هزار نفر معتبر نبود و به بقیه پیامک داده شدکه پرونده شان را در سامانه تشکیل دهند.

آقای اسلامی گفت: تاکنون ۳۸۰ هزار نفر پرونده تشکیل داده و بیش یکصد هزار نفر به بانک معرفی شده اند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ارتباط سیستمی در این زمینه ایجاد شده است و از این هفته ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی گفت: از ۱۴۰ هزار صاحبخانه‌ای که در شرایط شیوع کرونا اجاره بهای خود را افزایش ندادند قدردانی می‌کنیم.

آقای اسلامی افزود: برای خانه دار شدن جامعه هدف برنامه ریزی کرده ایم و تلاش می‌کنیم با عرضه پایدار مسکن برای سازنده، مردم و بین سازنده و مردم اعتماد ایجاد کنیم.

وی درباره تأمین نیاز ناوگان هوایی کشور نیز گفت: ایرلاین‌های ما خریدار هواپیما هستند و با راهکار‌هایی که می‌دانند هواپیما‌های مورد نیاز خود را تأمین کرده اند.

آقای اسلامی با بیان اینکه امروز بحران یا کمبود هواپیما نداریم افزود: برنامه ریزی کرده ایم برای افزایش تعداد پرواز‌ها بین برخی شهر‌ها و مقاصد بین المللی، برخی مسیر‌ها و هواپیما‌هایی در اندازه‌های مختلف را تأمین کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با صندوق توسعه ملی نیز برای ارائه تسهیلات در این زمینه هماهنگ شده است.

وی افزود: در پنج ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا ایرلاین‌های کشور ۷۰۰ میلیون دلار ضرر کرده اند.

آقای اسلامی گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات کرونا برای بخش حمل و نقل به ایرلاین‌ها و شرکت‌های ریلی اختصاص داده ایم.

وی افزود: عملکرد این مبلغ کمتر از ۳۰ درصد بوده است و بسیاری از ایرلاین‌ها به دلیل تشریفات بانکی هنوز نتوانسته اند این تسهیلات را دریافت کنند.

آقای اسلامی گفت: در زمینه ایرلاین‌ها آنچه که برای ما مهم است جلوگیری از تعدیل نیرو و پشتیبانی فنی از ناوگان هوایی است.

وی درباره برخی گزارش‌ها مبنی بر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه‌ها و پرواز‌ها افزود: افزون بر ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت راه و شهرسازی نیز مجازات‌هایی را برای متخلفان در نظر گرفته است و همه پروتکل‌های بهداشتی به دستورالعمل تبدیل و به کارکنان آموزش داده شده است.

آقای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری بر اجرای این دستورالعمل‌ها نظارت می‌کنند.

وی افزود: اگر مسافری دید در ایرلاینی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود شماره پرواز و شرکت پشتیبان در فرودگاه را به ما بدهد و به طور قطع با آن برخورد می‌کنیم و مجازات‌های جدی برای آن‌ها در نظر گرفته ایم.

آقای اسلامی گفت: به هیچ وجه رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی قابل تخفیف نیست و برای ایرلاین‌ها ستاد ملی کرونا تصمیم می‌گیرد.

وی افزود: خطوط ریلی در پایان دولت یازدهم به ۱۴ هزار کیلومتر افزایش می‌یابد.

آقای اسلامی گفت: در این دولت ۵ استان جدید به خطوط ریلی متصل شده اند و تا پایان سال آینده نیز سه استان اردبیل، کردستان و خراسان شمالی به خطوط ریلی کشور وصل می‌شوند. برچسب ها: وزیر راه ، محمد اسلامی ، جاده ها ، بهینه سازی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر راه محمد اسلامی جاده ها بهینه سازی وزیر راه و شهرسازی گفت آقای اسلامی هزار واحد مسکونی آقای اسلامی گفت ایرلاین ها سال گذشته پروتکل ها ۲ میلیون مسکن مهر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

سید شهرام کهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰ نقطه پرحادثه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ایمن سازی شده است و ۳۱ نقطه پرحادثه مازاد رفع شده است.

وی گفت: ۹ نقطه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور نیز در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۸۰ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بیان کرد: اکیپ‌های امانی، راهداری در حال رفع و ایمن سازی نقاط پرحادثه در راه‌های فرعی، روستایی و سایر نقاط با احتمال وقوع حادثه‌، هستند که طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۱ نقطه پرحادثه مازاد بر مصوبات در شهرستان‌ها به شرح ایمن سازی انجام شده؛ در شهرستان پاوه ۱۰ نقطه، اسلام آبادغرب ۴ نقطه، دالاهو ۳ نقطه، روانسر ۱ نقطه، ثلاث باباجانی ۳ نقطه، جوانرود ۳ نقطه، سرپل ذهاب ۳، هرسین ۲ و شهرسنان کرمانشاه ۲ نقطه ایمن سازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: شناسایی نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی اهمیت بالایی دارد و امروزه معیارهای استاندارد سازی محورها تغییر کرده است، لذا باید نقاط خطرساز در محورهای مواصلاتی بصورت مستمر شناسایی و برنامه ریزی برای رفع و اصلاح آنها در اولویت قرار دارد زیرا این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش بسزایی دارد.

کهریزی در پایان افزود، سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها پل ارتباطی کاربران جاده با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه است و بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات، دریافت شکایات می‌باشد.

کد خبر 6091012

دیگر خبرها

  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد