Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از صدور 4.5 میلیون کد بورسی در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 100 تا 110 هزار میلیارد تومان نقدینگی توسط تازه واردها به بازار سرمایه وارد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن قالیباف اصل امروز در پانزدهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: بازار سرمایه جایگاه بالایی در اقتصاد ملی باید داشته باشد و سال‌ها این جایگاه را نداشت اما خوشبختانه الان بازار رشد پیدا کرده است البته تعبیر می شود که فقط قیمت‌ها بالا رفته، اما بنظرم این هم مقدمه ای برای توجه بیشتر بازار سرمایه در اقتصاد کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی قانون اصل 44 اجرا می‌شود بحث این بود که این ها شرکت های دولتی هستند که در بازار واگذار می شوند ولی خود همین واگذاری ها باعث شد که بازار متحول شود، وزن بازار در اقتصاد ملی بیشتر شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: الان مردم زیاد در بازار سرمایه حضور پیدا کرده اند، براساس آمار در کل سال گذشته 820 هزار کد معاملاتی صادر شده بود. البته نسبت به سال های گذشته عدد بسیار متفاوت بود. به عنوان مثال در سال 97 در مجموع 100 هزار کد معاملاتی صادر شده بود این در حالی است که اگر در سالهای قبل 50 تا 60 هزار کد صادر می شد می گفتیم که این عدد بالا است و امسال از ابتدای امسال حدود 4.5 میلیون کد جدید در بازار سرمایه صادر شده است که این نشان می دهد مردم الان این بازار را به عنوان یک بازار سرمایه گذاری می دانند و پول مردم وارد این بازار می شود.

 

تازه واردها به طور متوسط 10 تا 15 میلیون نقدینگی وارد بازار سرمایه می‌کنند

قالیباف با بیان اینکه تقاضای بزرگی وارد بازار شده است، گفت: براساس مطالعات ما 50 تا 60 درصد تازه واردهای بازار سرمایه، سرمایه ای حدود 10 تا 15 میلیون تومان وارد بازار می کنند و هر روز نیز حدود 100 تا 120 هزار کد معاملاتی توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی صادر می شود واین بدان معناست که هزار و 500 تا 2 هزار میلیارد تومان پول جدید وارد بازار می شود و مشاهده وضعیت بازار سرمایه از ابتدای سال حاکی از آن است که حدود 100 تا 110 هزار میلیارد تومان پول جدید توسط تازه واردها وارد بازار سرمایه شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه این رقم، بسیار زیاد و قابل توجه است ، بیان داشت: سال گذشته در مجموع 35 هزار میلیارد تومان پول تازه واردها وارد بازار بورس شده بود.

وی بیان داشت: در گذشته چنین ارقامی وارد بازار سرمایه نمی شد و باید عنوان کرد که این ارقام نقدینگی در هر بازاری وارد شود قاعدتا باعث تورم و رشد قیمت ها در آن بازار ها می شود در حالی که اکنون این نقدینگی در بازار سرمایه گردش می کند و قاعدتا باید یک برنامه ریزی شود که این نقدینگی در این بازار بماند و لذا به همان میزان که نقدینگی جدید وارد بازار می شود از سمتی هم عرضه جدید وارد بازار شود تا این نقدینگی حذف شود.

قالیباف اظهار داشت: واقعیت این است که از اول سال براساس اقدامات انجام شده ،اقدام ما این بوده که سهم عرضه را تقویت کنیم و لذا به همان میزان که پول وارد بازار می شود از طرف دیگر سمت عرضه نیز تقویت شودو لذا موضوعی را که ما پیگیری کردیم افزایش سهام شناوری است؛ اکنون سهام شناوری شرکت ها، بالاتر از 27 درصد است در حالی که جای رشد دارد.

قالیباف اظهار داشت: شرکتی که وارد بورس می شود از آنجا که سهام آن بصورت ریز بین سهامدارنش تقسیم می شود لذا حتی بعضی از شرکت ها با 35 درصد و 30 درصد 5 عضو هیئت مدیره دارد.

وی بیان داشت: در بازار سرمایه کاری انجام دادیم و آن است که  برای اولین بار شرکت ها را مجاز کرده ایم که وقتی در بورس پذیرش می شوند بتوانند سهام ممتاز داشته باشند و آریا سوسول در بازار سرمایه با سهام ممتاز عرضه شد.

قالیباف اظهار داشت: این نکته خیلی مهم است و خواهش دارم که افرادی در حوزه صنعت و تجارت هستند بدانند که در بازار سرمایه این امکان هست که شرکت را در بازار سرمایه عرضه کنند اما کنترل آن را نیز در اختیار داشته باشند. برای شرکت هایی که قبلا در بورس بوده اند نمی توان سهام ممتاز تعریف کرد . 

این خبر تکمیل می‌شود...

 

منبع: دانا

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان پول بازار سرمایه وارد بازار بازار می شود تازه واردها شرکت ها هزار کد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که ۱۳ متهم با وارد کردن غیرمجاز داده‌های الکترونیکی در سامانه گمرکی به وسیله ورود اطلاعات نادرست مربوط به شماره گذرنامه و با سوء استفاده از کدملی و کد فراگیر افراد از طریق دفاتر صدور سیم کارت به عنوان مسافر ورودی هویت های جعلی را ثبت کرده‌اند.

همچنین با وارد کردن اطلاعات شناسه IMEI و مدل و مشخصات تلفن همراه تحت رویه مسافری بدون رعایت تشریفات گمرکی، کد فعال سازی دریافت نموده و بدین صورت دست به اقدامات مجرمانه زده‌اند.

بر این اساس، تعداد ۷ هزار و ۳۳۷ دستگاه گوشی تلفن همراه با ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان به صورت قاچاق وارد شده است.

در نهایت با تکمیل تحقیقات در دادسرای یزد، قرار جلب به دادرسی متهمان به اتهاماتی از قبیل مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه ای، دسترسی غیرمجاز به سامانه های مخابراتی و جعل رایانه ای صادر شد و پرونده پس از صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • دلیل دعوای صلاح و کلوپ این اتفاق بود
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت