Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفت تا زمانیکه طالبان شمار بیشتری از نیروهای دولتی را آزاد نکند ۳۲۰ زندانی باقیمانده آن‌ها نیز آزاد نخواهند شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «صدیق صدیقی» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان مغایر تصمیم لویه‌جرگه مشورتی صلح برای تکمیل روند آزادی زندانیان طالبان گفت، تا زمانیکه طالبان شمار بیشتری از نیروهای دولتی را آزاد نکند دولت نیز 320 زندانی باقیمانده طالبان را آزاد نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آسوشیتدپرس» نوشت که حکم لویه‌جرگه برای آزادی فوری زندانیان طالبان امیدها برای پیشرفت در روند صلح را افزایش داده بود اما این اقدام بیش از گذشته مذاکرات بین‌الافغانی را به تاخیر می‌اندازد.

براساس توافقنامه قطر طالبان باید یکهزار نفر از نیروهای دولت افغانستان را آزاد کند و دولت نیز در مقابل موظف به آزادی 5 هزار نفر از اعضای طالبان است.

صدیقی اظهارداشت: ما آن‌ها را آزاد خواهیم کرد، این مسئله‌ای نیست اما روند آزادی باید دو طرفه باشد.

وی به آسوشیتدپرس گفت: اگر ما این گام جسورانه را برداشته و همه آن‌ها را آزاد کنیم چرا آن‌ها زندانیان ما را آزاد نمی‌کنند که شمارشان بسیار کم است؟

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اما تصریح می‌کند که این گروه تمام تعهداتش را اجرا نموده و همه زندانیان دولتی را آزاد کرده است.

شاهین گفت: ما همه یکهزار زندانی که وعده داده بودیم را آزاد کرده‌ایم.

صدیقی افزود که استرالیا و فرانسه نسبت به آزادی شماری از زندانیان طالبان اعتراض دارند زیرا آن‌ها در حمله به نیروهایشان دخیل بودند. وی همچنین ادامه داد که دولت تلاش دارد تا به این نگرانی‌ها رسیدگی کند.

این در حالی است که اشرف غنی در سال 2016 میلادی باوجود مخالفت کشورهای غربی با «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان به توافق رسید.

در حمله نیروهای حزب اسلامی در سال 2014 میلادی 2 نیروی قراردادی ارتش آمریکا کشته شدند و فرانسه نیز با خارج کردن حکمتیار از فهرست تروریست‌ها مخالفت کرده بود زیرا در حمله جنگجویان حزب اسلامی به نیروهای این کشور در سال 2008 میلادی 10 نظامی فرانسوی کشته شده بودند اما با وجود این مخالفت‌ها اشرف غنی توافق با حکمتیار و فرمان عفو وی را امضا کرد.

آزادی زندانیان طالبان و احتمال تنش روابط افغانستان با برخی کشورهای غربیشورای عالی صلح افغانستان: اعتراض کشورهای خارجی سبب تاخیر آزادی زندانیان طالبان شده استنشنال اینترست: مذاکرات با طالبان منجر به ایجاد «امارت اسلامی» می‌شود

صدیقی گفت که دولت حسن نیت خویش را با آزادی 5 هزار زندانی طالبان نشان داده و تصریح کرد که دولت هرگز نسبت به آزادی یک فهرست مشخص از زندانیان این گروه متعهد نشده است.

وی افزود: زمان آن رسیده که طالبان درک کند که دیگر امتیازدهی نخواهد بود، هر آنچه تاکنون به عنوان دولت افغانستان انجام داده‌ایم باید برای آمدن آن‌ها به میز مذاکره کافی باشد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... فرانسه هم خواستار عدم آزادی برخی از زندانیان طالبان شد طالبان: برای هیچ کشور خارجی تهدید نیستیم/«دولت کابل» را برسمیت نمی‌شناسیم غنی مسئولیت آزادی طالبان را به دوش لویه‌جرگه انداخت/ آیا مذاکرات بین‌الافغانی موفقیت‌آمیز خواهد بود؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... فرانسه هم خواستار عدم آزادی برخی از زندانیان طالبان شد طالبان: برای هیچ کشور خارجی تهدید نیستیم/«دولت کابل» را برسمیت نمی‌شناسیم غنی مسئولیت آزادی طالبان را به دوش لویه‌جرگه انداخت/ آیا مذاکرات بین‌الافغانی موفقیت‌آمیز خواهد بود؟ واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ خطر مرگ از بیخ گوش ترامپ گذشت ۲ نیروی هوایی آمریکا حادثه هواپیمای ترامپ را تایید کرد ۳ روایت متفاوت سیاستمدار ایتالیایی از ایران ۴ شورای همکاری خلیج فارس بالاخره سکوت خود را شکست اما نه علیه امارات ! ۵ رسانه قطری خبر داد: فشار آمریکا بر دولت عراق برای عدم واکنش به توافق امارات و رژیم اسرائیل ۶ اقامه نماز برای اماراتی‌ها در مسجد الاقصی حرام اعلام شد ۷ مصاحبه| ناتالی توچی: رای شورای امنیت شکستی ویرانگر برای دیپلماسی دولت ترامپ بود ۸ نتانیاهو: دیگر کشورها نیز به زودی روابط خود را با اسرائیل عادی سازی می‌کنند مهمترین اخبار بین الملل ظریف: دوران ابرقدرتی آمریکا تمام شده است توصیه‌های سید حسن نصرالله به عزاداران حسینی؛ تاکید بر تبعیت از مراجع دینی و لزوم رعایت اصول بهداشتی بازداشت مامور سابق سیا به اتهام جاسوسی برای چین مصاحبه| ناتالی توچی: رای شورای امنیت شکستی ویرانگر برای دیپلماسی دولت ترامپ بود مهمترین اخبار تسنیم گفتگوی تفصیلی تسنیم با کشتی‌آرای/کاهش قیمت طلا به ۱۷۰۰دلار بعد کرونا/ذخیره ۳۰۰تن طلاوسکه در خانه مردم/ماجرای قیمت‌های تلفنی چیست؟ روایت نوبخت از تحریم دشمنان علیه ایران / اجازه فروش نفت را به ما نداده‌اند / تاخیری در پرداخت حقوق‌ها و یارانه‌ها نداشته‌ایم تولیت آستان قدس رضوی: فرهنگ استقامت ‌راهگشای عبور کشور از گذرگاه‌های سخت خواهد بود گزارش// شروع متفاوت سال تحصیلی دانش‌آموزان؛ برای مشکلات چه چاره‌‌ای اندیشیده‌ایم؟! آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: نباید عزاداری‌های محرم تعطیل شود / برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شوند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان زندانیان طالبان لویه جرگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد

دولت کانادا با اصلاح قوانین ضد تروریسم خود، در سال جاری میلادی کمک‌های توسعه‌ای به افغانستان را از سرمی‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های کانادایی گزارش دادند اتاوا در نظر دارد در سال جاری کمک‌های توسعه‌ای خود را به افغانستان از سر گیرد.

مجلس عوام و سنای کانادا خرداد سال گذشته اصلاحیه‌ای را برای معافیت سازمان‌های امدادی از قوانین ضد تروریسم این کشور علیه طالبان تصویب کردند؛ بدین ترتیب، گروه‌های امدادی هنگام کمک‌رسانی به افغان‌ها به خاطر پرداخت مالیات به طالبان مجرم شناخته نمی‌شوند.

تغییر این حکم قانونی به سازمان‌های امدادرسانی اجازه می‌دهد که با کسب مجوز برای تعامل با طالبان، از مجازات کیفری مصون باشند.

به گزارش «گلوبال نیوز»، اداره امنیت عمومی کانادا در گزارشی دراین‌باره نوشت: تلاش‌ها برای عملیاتی کردن صدور مجوز ادامه دارد.

در این گزارش آمده است: «اتاوا قصد دارد این روند را تا بهار 2024 راه‌اندازی کند و برای دستیابی به ظرفیت کامل عملیاتی تا اواخر سال 2024 تلاش خواهد کرد».

کانادا: برنامه مشخصی برای کمک به افغانستان نداریم تصویب اصلاحیه قانون ضد تروریسم در کانادا برای کمک به افغانستان کانادا درخواست طالبان برای کنترل سفارت افغانستان در اوتاوا را رد کرد

«هارجیت سینگ ساجان» وزیر توسعه بین‌المللی کانادا پیش از این اعلام کرده بود قوانین ضد طالبان این کشور ممکن است با هدف تسهیل کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان دچار تغییراتی شود.

ساجان در گفتگو با «کانادین پرس» تأکید کرده بود با این حال اوتاوا طالبان را از فهرست تروریست‌ها خارج نخواهد کرد.

وی گفته بود: ما در حال بررسی گزینه‌هایی هستیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم انعطاف‌پذیری که سایر کشورها برای کمک به افغانستان دارند را به دست آوریم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد