Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حیدری، اظهار داشت: وزش این باد شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۴۰۰۰ متر کاهش داده و شرایط کیفی هوا را از حالت سالم خارج کرده است.

وی ادامه داد: هم اکنون سرعت لحظه‌ای وزش باد در زابل ۹۴ کیلومتر بر ساعت است که شعاع دید افقی را به شدت کاهش داده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: علاوه بر زابل وزش باد شدید سایر شهر‌های شمال استان را فرا گرفته به طوری که گردوخاک حاصل شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی زهک را به ۱۰۰۰ متر کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حیدری گفت: انتظار می‌رود از ظهر به بعد در نواحی مرکزی شاهد افزایش غبار ناشی از باد در شمال استان باشیم. البته به تدریج وزش باد با شدت کمتر در نوار شرقی استان نیز جریان خواهد یافت.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه حداقل تا جمعه پیش رو ادامه داشته باشد، افزود: وزش این باد شدید سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در مناطق روستایی و برخی محور‌های مواصلاتی شمال استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد: در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد‌ها و سفر‌های غیر ضروری خودداری شود.

حیدری اضافه کرد: با توجه به شدت وزش باد و فعال بودن برخی چشمه‌های تولید گردوغبار در شمال استان انتظار می‌رود شدت گردوخاک در برخی نقاط محور زاهدان به زابل به ویژه محدوده «یادمان شهدا» تا «شیله» بیشتر باشد و شاهد کاهش شدید دید افقی باشیم.

وی تصریح کرد: با شدت گرفتن جریانات شمالی دمای هوای نیمه شمالی استان نیز بین سه تا پنج درجه نیز کاهش می‌یابد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: باد 120 روزه سیستان و بلوچستان پارسی خبر فرودگاه زابل شمال استان دید افقی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف دلخراش در یک بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت (فیلم)

 

منبع: آخرین خبر

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصادف وحشتناک در هند؛ پرت شدن تریلی به سمت دره (فیلم) تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت (فیلم) تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی در ارمنستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • تصادف دلخراش در یک بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت (فیلم)
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟