Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@21:06:03 GMT

فروش سهام عدالت بلوکی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۴۳۸۱

فروش سهام عدالت بلوکی شد

حسین فهیمی اظهار کرد: فروش سهام عدالت در بازار باعث نزولی شدن بازار سرمایه نشده است و نکته‌ای که این روز‌ها در این رابطه مطرح می‌کنند، صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه حجم بازار سرمایه عمیق شده است، ادامه داد: در بازاری که بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان معامله صورت می‌گیرد عدد‌های چند صد میلیاردی سهام عدالت در برخی روز‌ها تاثیر زیادی در منفی و مثبت شدن بازار ندارد؛ ممکن است در برخی نماد‌ها تاثیر مقطعی داشته باشد، اما اینکه کل شاخص بورس را منفی و مثبت می‌کند، صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فهیمی که در صدا و سیما سخن می‌گفت، اظهار کرد: از ابتدای آزاد سازی سهام عدالت، بیش از ۶۴۰۰ میلیارد تومان سهام عدالت فروخته شد، اما بازار منفی نشد. در این روز‌ها جمعا ۶۰۰ میلیارد تومان سهام عدالت فروخته شده است پس فروش سهام عدالت تاثیری در بازار ندارد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، درباره روش‌های فروش سهام عدالت ادامه داد: فروش سهام عدالت تابع قوانین و مقررات بازار بورس است و در فروش سهام عدالت، سفارشات تجمیع، و در اختیار گارگزاری قرار می‌گیرد. ضمن اینکه اگر سهم کارگزار برای فروش کم بود بصورت کل عرضه می‌کند و اگر بصورت بلوک بود تابع قانون بلوکی خواهد شد؛ به طوری که اگر حجم فروش کارگزاری در یک نماد بزرگ و بلوک باشد مشمول مقررات بلوکی بازار می‌شود و باید سهام را به این روش بفروشد.

فهیمی ادامه داد: با توجه به اینکه اخیرا امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت فراهم شده، ممکن است افراد زیادی اقدام به فروش کنند و احتمال دارد سهام، مشمول فروش بلوک یا عمده شود. وی تصریح کرد: فروش بلوکی سهام عدالت، با نماد ۲ در تابلو بورس درج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فروش سهام عدالت به صورت عمده یا بلوکی برای حمایت بازار و سهامداران است، گفت: با این روش یک رقابت خاصی بین خریداران عمده شکل می‌گیرد و گاهی ممکن است بالاتر از قیمت تابلو فروخته شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سهام عدالت اوراق بهادار بازار سرمایه پارسی خبر سهامداران فروش سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم سیب زرد ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۴۴.۸۰۰، کیوی ۵۲ تا ۹۸، توت فرنگی ۹۸ تا ۱۸۹، گریپ‌فروت ۱۸ تا ۲۴.۸۰۰ به ۲۸ و پرتقال ۱۳ تا ۵۹.۸۰۰ تومان است.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۶ تا ۲۰، خربزه ۱۶.۸۰۰، جانا ۱۸.۵۰۰، طالبی ۱۸.۵۰۰ تا ۳۶، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۱۶.۸۰۰ تا ۲۸.۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۶۰ تا ۸۸.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵ و آناناس ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع سبزی و صیفی جات تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز می آید؛

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۱۵.۹۰۰ تا ۲۳، هویج ۱۰.۵۰۰ تا ۱۲.۸۰۰، کاهو ۱۴.۵۰۰ تا ۲۵، کدو ۲۱ تا ۲۲.۸۰۰، کرفس ۱۲ تا ۲۴.۸۰۰، کلم پیچ ۷.۵۰۰ تا ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۲۰ تا ۶۸، خیار ۲۰ تا ۲۹.۸۰۰، لیمو ترش ۳۷ تا ۱۲۰، لوبیا سبز ۳۲ تا ۴۶.۸۰۰ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۳.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۴.۹۰۰ تا ۳۴.۸۰۰ و پیاز زرد ۱۸ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۰ درصد و سبزیجات ۳۲ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۳ درصد، غلات ۸ درصد، مرغ ۶ درصد، تخم مرغ ۱۴ درصد و قند ۱۳ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

کد خبر 6092281 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • بازار فروش گیاهان محلی زنجان در فصل بهار
  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • رونالدو در اندیشه فروش وایادولید
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند