Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در دیدار مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور با وی در محل استانداری سمنان گفت: منابع آبی استان سمنان در بخش‌های مختلف وضعیت مطلوبی ندارد و اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی ایران چالش منابع آبی این استان را برطرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به توجیهی بودن انتقال آب دریای خزر به سمنان، تصریح کرد: طرح انتقال آب دریای خزر برای تامین آب آشامیدنی و صنعت، مشکلات چالش کم آبی استان سمنان را رفع می‌کند.

استاندار سمنان افزود: ۵۰ میلیون مترمکعب از انتقال آب دریای خزر برای تامین آب آشامیدنی و ۱۵۰ میلیون متر مکعب آن به منظور استفاده در صنعت است.

آشناگر با اشاره به وضعیت آب در استان سمنان بیان کرد: توسعه و راهکار برون‌رفت از معضل خشکسالی این استان در گرو اجرای طرح‌های آب‌رسانی از جمله طرح انتقال آب خزر است.

آشناگر تاکید کرد: وزارت نیرو طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را پیگیری کند و این طرح علاوه بر داشتن ردیف بودجه، مورد موافقت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

انتقال آب خزر نیازمند پیگیری در سطح ملی است

استاندار سمنان در ادامه ابراز داشت: طرح بزرگ انتقال آب خزر نیازمند پیگیری در سطح ملی است و اجرایی شدن آن به نفع توسعه و شکوفایی اقتصادی در سراسر استان سمنان است.

آشناگر توسعه به ویژه در بخش معدن استان سمنان را در گرو تامین آب دانست و افزود: بخش معادن استان نسبت به دیگر بخش‌ها برای تحقق و اجرایی شدن طرح انتقال آب خزر مشتاق‌تر است چرا که به علت کمبود منابع آب، مواد معدنی بدون فرآوری و به صورت خام به فروش می‌رسد.

استاندار سمنان  بیان کرد: وزارت نیرو در خصوص طرح انتقال آب در شاهرود نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این نشست گفت: قیمت آب مصرفی در بخش صنعت چهار برابر آب آشامیدنی است و این نشان از اهمیت آب در این بخش دارد.

حمیدرضا جانباز ادامه داد: به منظور اجرایی شدن طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان باید شرکت این طرح با همکاری بخش‌های مختلف از جمله صنعت و معدن در این استان تشکیل شود.

مطالعات مرحله اول طرح ملی انتقال آب خزر به فلات مرکزی کامل شده است.

طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران در بودجه ۹۸ کشور ردیف اعتباری گرفت. این ردیف بودجه مربوط به مطالعه و اجرای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی است که با رأی قاطع نمایندگان مجلس در سال ۹۷ تصویب شد.

هدف از اجرای این طرح تأمین بخشی از کمبود آب آشامیدنی و صنعت استان سمنان به میزان ۲۰۰ میلیون متر مکعب در سال است که در افق ۱۴۲۵ حدود ۵۰ میلیون متر مکعب برای بخش آشامیدنی و ۱۵۰ میلیون متر مکعب برای صنعت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو انتقال آب دریای خزر مدیریت مصرف طرح انتقال آب دریای خزر انتقال آب دریای خزر طرح انتقال آب میلیون متر مکعب استاندار سمنان انتقال آب خزر استان سمنان آب آشامیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های نظامی این کشور ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ و آب‌های اقیانوس هند هدف قرار دادند.

به گزارش المسیره، سرتیپ یحیی سریع گفت: علیه کشتی‌های جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله ۲ ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه این عملیات موفقیت آمیز بود، افزود: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، اضافه کرد: هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که این کشتی در ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت) عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای اعزام به بندری دیگر، شده بود.

سریع همچنین گفت: ما با تعدادی پهپاد کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم. ما با حمایت مردم بزرگمان و مردم آزاده امت اسلامی به عملیات نظامی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه می‌دهیم.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در پایان تاکید کرد که عملیات این کشور تنها با برداشتن محاصره غزه و توقف تجاوز نظامی به مردم فلسطین در این باریکه، متوقف خواهد شد.

 ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد