Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علینقی حیدریان صبح سه شنبه در مراسم تقدیر از جنگلبانان نمونه استان تهران که با حضور تعدادی از اعضای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد اظهار داشت: نیروهای خدوم حفاظت منابع طبیعی در خط مقدم مبارزه با زمین خواری و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی قرار دارند که با توجه به کار سخت و طاقت فرسای این عزیزان برگزاری این جشنواره به منزله ارج نهادن به مقام جنگلبان و تکریم و تجلیل از خدمات فداکارانه آنان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی را حفاظت و حراست از عرصه‌های ملی دانست و افزود: عرصه‌های ملی که جز انفال هستند از سرمایه‌های ملی و متعلق به تمامی نسل‌ها محسوب می‌شوند که بر همین اساس حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از اولویت‌های مهم مجموعه منابع طبیعی به شمار می‌آید.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران نقش مشارکت مردم را در اجرای طرح‌های منابع طبیعی و حفظ عرصه‌های ملی بسیار مهم برشمرد و عنوان داشت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و بدون مشارکت مردم و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، توفیقی در اجرای طرح‌ها و حفظ عرصه‌ها حاصل نخواهد شد.

حیدریان با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی عاملی مهم در پیشگیری از تخلفات و تصرفات به عرصه‌های ملی قلمداد می‌شود گفت: از آنجایی که اسناد تک برگ کاداستری دارای اطلاعات دقیق حقوقی، ثبتی و توصیفی هستند، سودجویان دیگر نمی‌توانند به اراضی ملی دست اندازی کرده که بدین صورت شاهد کاهش شدید تخلفات به عرصه‌های ملی خواهیم بود.

بر اساس این گزارش همزمان با چهارمین جشنواره ملی روز جنگلبان از جمشید جویباری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند، مهدی جدیدی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ری و مهدی حلاج از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان شمیرانات به عنوان جنگلبانان نمونه از سوی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تقدیر شدند و همچنین از شراره معصومی به عنوان همیار طبیعت محافظ و سیده مینا حسینی اشکذری به عنوان جنگلبان افتخاری نمونه تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5001636

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی استان تهران کاداستر ویروس کرونا محرم 99 روز خبرنگار شیراز ماه محرم بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه عید غدیر خم گرگان آزادگان جنگ تحمیلی قزوین عرصه های ملی منابع طبیعی اجرای طرح عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان های طبس، بشرویه‌ و زیرکوه بوده است.


نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، 25 میلیون متر مکعب برآورد شده است.


وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.


مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم