Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرجی گفت: تمامی مراسم عزاداری که امسال در فضای باز و بسته با یک چهارم ظرفیت برگزار خواهد شد موظف به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، کمتر از سه روز دیگر به آغاز ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان باقی مانده است. اما ماه محرم امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا مانند هر ساله برگزار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این‌که در استان خراسان جنوبی ماه محرم و صفر با شکوه و برنامه‌های عزاداری زیادی هر ساله برگزار می‌شد و آیین‌های سنتی مخصوص به خود را دارد اما امسال در خراسان‌جنوبی نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت هم استانی‌ها، بسیاری از جلسات و مراسم‌های سنتی محرم لغو و برگزار نخواهد شد.

  عبدالله گرجی مسئول کانون مداحان خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد برنامه‌های هیئت‌های مذهبی استان در دهه اول محرم، اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های هیئت‌های مذهبی مانند سال‌های قبل برگزار نخواهد شد.   وی افزود: برگزاری جلسات در فضای بسته باید با یک چهارم ظرفیت فضا و فاصله گذاری اجتماعی به اندازه دو متر برگزار شود.   مسئول کانون مداحان خراسان‌جنوبی بیان کرد: در شهر بیرجند هر هیئت مداح خاص خود را دارد و بسیاری از هیئت اعلام کردند امسال به صورت عمومی و مراسم هر ساله، برنامه نخواهند داشت و برنامه‌ریزی صورت گرفته که اغلب هیئت‌ها در فضای مجازی جلسات را برگزار کنند که اطلاع رسانی خواهد شد.   گرجی بیان کرد: برخی از هئیت‌ها که مکان برگزاری آنها دارای فضای باز است در حال آماده سازی فضا هستند که مراسم را بعد از نماز مغرب و عشا با جمعیت کم و زمان اندک برگزار کنند.   مراسم علم بندان و شیرخوارگان حسینی لغو شد   وی با بیان این‌که امسال آیین‌های سنتی محرم از جمله علم بندان، قتلگاه و همایش شیرخوارگان برگزار نمی‌شود، گفت: مراسم هئیت فاطمیه در شب عاشورا، جلسات حسینیه امام رضا (ع) و حرکت هئیت‌ها داخل خیابان نیز امسال برگزار نخواهد شد.   مسئول کانون مداحان خراسان‌جنوبی عنوان کرد: امسال به منظور حفظ سلامتی عزاداران حسینی طبخ غذا توسط هیئت‌ها ممنوع است و چنانچه هیئتی از این مسئله پیروی نکرد تخلف به حساب می‌آید.   گرجی خاطرنشان کرد: برای توزیع نذری و ادای نیات بانیان جلسات، برنامه‌ریزی شده اقلام خوراکی به صورت خام و بسته بندی در اختیار مردم قرار گیرد.   وی به برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه در ایام محرم اشاره کرد و گفت: تمام هیئت‌های استان در این امر نیکو شرکت کرده و در مرحله اول و دوم رزمایش مواسات برای کمک به اقشار نیازمند بسته‌های معیشتی تهیه و در اختیار نیازمندان قرار دادند و خواهند داد.   مسئول کانون مداحان خراسان‌جنوبی از تهیه مواد ضدعفونی کننده دست برای عزاداران توسط مسئولان هیئت‌ها خبر داد و عنوان کرد: همچنین تمامی عزادارانی که قصد حضور در جلسات را دارند موظف به داشتن ماسک هستند.   گرجی تاکید کرد: حفظ سلامتی مردم مسئله مهمی است که حتما باید به آن توجه شود و از افراد مسن و آنهایی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند درخواست می‌شود در مراسم شرکت نکنند چرا که از راه دور و داخل خانه نیز عزاداری‌ها مورد قبول واقع می‌شود.   وی ضمن تشکر از کادر درمان استان و دعا برای سلامتی مدافعان سلامت، افزود: تمامی جلساتی که امسال در فضای باز و بسته با یک چهارم ظرفیت برگزار خواهد شد موظف به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی است.    مسئول کانون مداحان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دستورالعمل برگزاری جلسات امسال تهیه و در اختیار هیئت‌ها قرار گرفته است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برگزار نخواهد شد هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد

بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی