Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه ترکیه برنامه پروازی خود به ایران را اعلام کرده است، اظهار داشت: ترکیش ایرلاین، شرکت هواپیمایی حامل پرچم ترکیه، در جدیدترین بروزرسانی برنامه‌های پروازی خود اعلام کرد، از اوایل سپتامبر پروازهای خود را به ۵ شهر ایران از سر می‌گیرد.

وی درباره جزییات پروازهای ترکیه به 5 شهر تهران، تبریز، شیراز، مشهد و اصفهان گفت: طبق برنامه اعلام شده ترکیه از اول سپتامبر ۲۱ پرواز در هفته به تهران، 4 پرواز در هفته به تبریز و شیراز و از پنجم سپتامبر 2 پرواز در هفته به مشهد و اصفهان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: با از سرگیری پروازهای ترکیه به ایران، پروازهای ایران به شهرهای ترکیه هم آغاز خواهد شد و به این صورت نیست که پروازها فقط با ایرلاین ترکیه انجام شود.

اسعدی سامانی درباره احتمال افزایش قیمت بلیت پروازهای ایران و ترکیه تاکید کرد: نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای خارجی تابع نرخ دلار است اما به طور مستقیم به تعداد پروازها و میزان تقاضا بستگی دارد. اگر تعداد پروازها کم و تقاضا بالا باشد احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به برقراری تورهای ترکیه گفت: فعلا در این مرحله درباره پروازهای بین دو کشور تصمیم گیری شده است و هنوز هیچ تصمیمی درباره برقراری تورهای مسافرتی و گردشگری ترکیه اخذ نشده است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پروازهای خارجی پرواز در هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار

تین نیوز

داریوش تیمسار متولد 1302 در تهران است. وی که از دوران نوجوانی علاقه ویژه ای به پرواز داشت پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان البرز ، برای فراگیری فنون خلبانی در باشگاه هواپیمایی که بعدها به نام باشگاه هواپیمایی کشوری معروف شد ثبت نام کرد و در سال 1323 از این باشگاه فارغ التحصیل شد.

وی اولین خلبان ایرانی می باشد که با گذراندن دوره خلبانی غیرنظامی موفق به دریافت گواهینامه خلبانی بازرگانی گردید و با نظر موافق مرحوم رضا افشار از سال 1325 در شرکت سهامی هواپیمایی ایران که توسط مرحوم افشار راه اندازی شده بود ، به عنوان اولین کمک خلبان ایرانی استخدام شد و مدتی بعد با هواپیمای داکوتا DC-3 شروع به پرواز نمود.

وی بعدها به عنوان کاپیتان با هواپیمای مذکور به پرواز خویش ادامه داده و همزمان معلم خلبان این نوع از هواپیماها شد.با شکل گیری شرکت هواپیمایی ملی ایران "هما" در سال 1340 ، وی نیز به این شرکت منتقل شد و خلبانان بسیاری را تربیت و به عملیات پرواز هواپیمایی ملی ایران تحویل داد. مرحوم تیمسار سال ها مدیرکل عملیات پرواز ایران ایر بود و همچنین خلبانی است که آخرین پرواز مسافری ما بین تهران به نیویورک را به هواپیمای بوئینگ747 سری SP در تاریخ 13 آبان 1358 به انجام رساند و به دلیل تصرف سفارت ایالت متحده در تهران ، با هماهنگی ایستگاه "هما" در فرودگاه جان اف کندی نیویورک ، هواپیما در شهر مونترال کانادا به زمین نشست و پس از آن این خط هوایی برای همیشه بسته شد.

کاپیتان تیمسار به عنوان یکی از بهترین خلبانان تاریخ کمپانی هواپیماسازی بویینگ ، از این کمپانی دارای نشان افتخار است.مرحوم داریوش تیمسار بر اثر عارضه قلبی در سال 1377 بدرود حیات گفت و آسمانی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • غیبت مشکوک لژیونر‌های ایران در ترکیه
  • رسم نادرست تیراندازی در عروسی پرواز‌های یک استان را لغو کرد!
  • پلمپ تالاری که باعث لغو پروازهای یک فرودگاه در ایران شد!
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • دادستان مرکز لرستان: تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند
  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته
  • اعلام جزییات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران