Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی لرستان در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: این استان از نظر تنوع محصولات کشاورزی، باغی، دامی، زراعت، شیلات و طیور ظرفیت های بسیاری دارد که یکی از این منابع تولید عسل می باشد.

عبدالله موموندی اظهار داشت: حدود سه هزار نفر در این استان  در زمینه پرورش زنبور عسل فعال هستند که محصول تولیدی آنها کیفیت عالی بوده و نمونه های ملی داشته که دارای رقابت پذیری بسیار با بهترین عسل های ایران و حتی منطقه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با وجود تمامی مزیت های صنعت عسل استان،  اما زنجیره تامین این صنعت ایجاد نشده  و تا سال های اخیر تنها تمرکز بر تولید عسل بوده در حالیکه به تازگی فعالیت در خصوص تولید و برندسازی سایر فراورده های عسل از جمله ژل رویان، زهر زنبور عسل و پرورش ملکه آغاز شده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی لرستان با تاکید بر متنوع سازی فراورده های عسل استان اظهار داشت: روستای کفراج نورآباد بزرگترین کانون روستایی پرورش زنبور عسل کشور است و  ۵۰ تا ۶۰ درصد مردم آن به صنعت زنبورداری مشغول هستند که آموزش و توانمندسازی علمی و بازاریابی این اهالی در دستور کار مدیریت ترویج  جهادکشاورزی لرستان است.

لرستان با تولید حدود ۲ هزار و ۷۰۰ هزار تن، سه درصد عسل کشور را به خود اختصاص داده  و در روستای کفراج شهرستان دلفان بیش از ۲۵۰ زنبوردار به‌طور تخصصی فعالیت دارند .

گفتنی است مراسم شکرگزاری ازطریق نرم افزار ( پرک) به صورت مستقیم پخش شد و بیش از ۱۰۰ هزار بازدیدکننده داشت.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران نورآباد زنبور عسل لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی نورآباد زنبور عسل لرستان وزارت جهاد کشاورزی نورآباد زنبور عسل لرستان زنبور عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کار‌های مرتبط با صنعت گل و گلاب از امروز /۱۳ اردیبهشت/ در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین برگزار شده است.

وی اضافه کرد: جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت ۲۰ روز برپا خواهد بود که ویژه برنامه‌ای شاد و متنوع فرهنگی و هنری نیز در روز ۱۹ اردیبهشت همزمان با آیین کهن پنجاه به در برگزار خواهد شد.

خزائلی گفت: این جشنواره نیز از امروز تا ۲۸ اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا دایر شده و در روز ۲۰ اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده است، ویژه برنامه آن نیز برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: جشنواره‌های گل محمدی معمولا با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران رو به رو بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی که برای برگزاری این ۲ رویداد انجام شده، شاهد حضور گسترده علاقمندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کتاب «معجزه شکرگزاری» کلید رضایت خاطر درونی را بیان می‌کند
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • آیین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی