Web Analytics Made Easy - Statcounter

صحن رسمی شورای کلانشهر اراک در حالی برگزار شد که در پایان این جلسه و قبل از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه دوره چهارم سه تن از اعضای شورا با نمایشی خواندن این انتخابات و انتقاد از عملکرد فراکسیون ۸ نفره امید از صحن خارج شدند و به علت از نصاب خارج شدن جلسه این انتخابات برگزار نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ صحن رسمی شورای کلانشهر اراک شامگاه دوشنبه ۲۷ مردادماه با حضور شهردار و ۹ نفر از اعضا با دستور کار بررسی و تأیید درخواست شهرداری اراک در خصوص انعقاد قرارداد پروژه‌های شهری با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و انتخاب هیئت‌رئیسه دوره چهارم این شورا برگزار شد که در اواخر جلسه پیرامون برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه با حواشی همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین محمد اله داد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در ابتدای این جلسه میهمان اعضای شورای شهر اراک بود و مواردی در رابطه با فعالیت‌ها و همکاری‌های فی‌مابین شهرداری اراک و شرکت توزیع برق موردبحث و بررسی قرار گرفت.

محمدحسین فدایی رئیس شورا در آغاز این جلسه با اشاره به اینکه تحقق بودجه سال ۹۸ شهرداری اراک ۱۱۰ درصد بوده است گفت: انتظار این است که تمامی ردیف‌های بودجه تأیید و تصویب‌شده در شورا که به شهرداری ابلاغ‌شده است برابر با ۱۱۰ درصد محقق شود و ۱۰ درصد آن در قالب متمم ابلاغ شود ولی متأسفانه این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: ۴۲ پروژه دارای پیش عملکرد صفر هستند و حدوداً در همین تعداد پروژه درصد پیشرفت فیزیکی بودجه‌ای که در سال ۹۸ مصوب شده است از صفر تا حدود ۸۷ درصد اجرایی شده و حدود سه پروژه را داریم که بیشتر از ۱۰۰ درصد اعتبار دارند و این آمار باهم در تناقض است.

علیرغم افزایش مصرف برق استان مرکزی تابستان امسال را با حداقل خاموشی پشت سر گذاشت

محمد اله داد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در صحن رسمی شورای شهر اراک ضمن تقدیر از شهروندان به‌منظور همکاری در مدیریت مصرف برق گفت: تابستان امسال را با حداقل خاموشی پشت سر گذاشتیم و علیرغم مصرف بیشتری که اتفاق افتاد  و در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، کشاورزی و مخصوصاً صنعتی که بیش از ۱۰ درصد رشد مصرف در این حوزه را داشته‌ایم شرمنده مردم نشدیم و در سال جهش تولید توانستیم زیرساخت‌های تولید برق را فراهم کنیم.

وی در ادامه افزود: در حوزه خدمات شهری کلانشهر اراک اگر همراه هم نباشیم مطمئناً خدمت‌رسانی هم هزینه‌های مضاعف و هم انتظاراتی به همراه خواهد داشت و آماده‌ایم تا در این زمینه  تعاملات را افزایش دهیم.

اله داد تصریح کرد: در راستای ارتقا ایمنی و بهبود مبلمان شهری به دنبال احداث شبکه‌های زمینی هستیم و مهم‌تر از آن احداث کانال است که در زمینه‌ی عوارض حفاری و هزینه‌های سنگین آن با شهرداری‌های مناطق دچار اختلاف‌نظرهایی هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار داشت: تقریباً ۵۰ درصد شبکه برق استان را به این سمت برده‌ایم که شبکه هوایی را حفظ کنیم و سیم هوایی بدون روکش را با کابل تعویض کنیم.

وی ضمن انتقاد از برخی ساخت‌وسازهای غیرمتعارف در برخی مناطق شهر نیز گفت: در برخی مناطق به علت مزاحمت بالکن‌ها و نماهایی که داده‌شده است مجبور به تغییر مسیر شبکه برق شده‌ایم که ممکن است شبکه ایمنی و استحکام خود را از دست بدهد و همچنین جلوه‌ی شهری زیبایی ندارد که تأثیرات آن در توزیع ناهمگون شبکه‌های توزیع برق در  شهر ک های پردیس ۱ و ۲ شاهد هستیم.

اله داد با بیان اینکه در اجرای شبکه‌ی هوایی هزینه‌های مجموعه‌ی توزیع برق به‌مراتب کمتر است افزود: وقتی به سمت شبکه‌ی زمینی می‌آییم بعضاً هزینه‌ی حفاری و کندمان از هزینه‌ی اجرای پروژه بیشتر است و عمده این مشکل را در اراک داریم و از شورای شهر و شهرداری اراک درخواست داریم در این زمینه برنامه‌ی مشخصی را تدوین کنند و در اجرای آن مشارکت داشته باشند تا بتوانیم در شبکه‌ی توزیع برق یک مبلمان زیبای شهری ایجاد کنیم.

در ادامه جلسه نامه‌ی شرکت توزیع نیروی برق در رابطه با موضوع اخذ عوارض سنگین حفاری توسط شهرداری از پروژه‌های شبکه‌ی زمینی توزیع برق قرائت و درخواست بررسی این موضوع در شورای شهر مطرح گردید.

محمدکریم شفیعی شهردار اراک دریافت این عوارض را بر مبنای تکلیف قانونی شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: عوارض حفاری دو بخش دارد که یک بخش توسط هیئت‌وزیران تصویب و از سوی وزارت کشور ابلاغ می‌شود و همچنین بخش دیگری تحت عنوان بهای خدمات توسط شورای شهر تصویب و به شهرداری ابلاغ می‌گردد لذا درمجموع موافق هستیم که عوارض کندمان برای برق کاهش یابد و پیشنهاد تخفیف ۵۰ درصدی آن را ارائه می‌دهیم تا هر چه شورا در این زمینه تصمیم بگیرد عمل کنیم و درجایی که نیاز است بخصوص در بافت تاریخی شهر که به مبلمان شهری نیاز داریم با شرکت توزیع برق همراهی کنیم.

همچنین در راستای تعامل بیشتر مقرر شد با تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگان شورای شهر، شهرداری و شرکت توزیع برق موضوع دریافت عوارض حفاری و اختلافات موجود در این زمینه موردبررسی کارشناسی قرار گیرد.

سورانه نائب رئیس شورای شهر اراک نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: با توجه به تمام تلاش‌ها اما اراک شهر تاریکی است و طبق بررسی‌ها این شهر ۱۷۰ نقطه تاریک دارد که در شب بسیار جرم خیز و خطرآفرین است و مسائلی مانند تصادف و سرقت ممکن است اتفاق بیفتد و ما به‌عنوان نمایندگان مردم می‌خواهیم وضعیت اراک بهتر باشد.

وی در ادامه افزود: ساکنین کوی کوثر اراک به شورای شهر مراجعه داشته‌اند و گلایه کردند که بعد از چندین سال به علت اختلافات بین شهرداری و اداره برق در رابطه با کابل‌های برق موجود هنوز در این منطقه یک پل هوایی عابر پیاده نصب نشده است و اداره برق انتقال کابل را به علت هزینه‌ی سنگین آن وظیفه‌ی شهرداری می‌داند که امیدواریم این موضوع حل شود.

تصویب درخواست شهرداری اراک برای انعقاد قرار داد ۵ پروژه شهری با قرارگاه خاتم الانبیا 

دستور کار دیگر صحن رسمی شورای شهر اراک قرائت درخواست شهرداری اراک در خصوص تهیه طرح و اجرای پروژه‌های شهری اراک به مبلغ برآوردی ۳۰۰ میلیارد تومان توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بود که جزئیات آن بدین شرح است:

-طراحی و احداث زیرگذر خیابان قائم‌مقام با بزرگراه شهید آنجفی در محل میدان مقاومت با برآورد اولیه به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان

-طراحی و احداث زیرگذر جاده فراهان در محل تلاقی با بزرگراه شهید آنجفی با برآورد اولیه به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان

-طراحی و احداث ادامه بزرگراه شهید آنجفی تا آرامستان و اتصال به ضلع غربی کمربند جنوبی با برآورد اولیه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان

-طراحی و احداث تقاطع غیر همسطح در کمربندی جنوبی در محل اتصال به جاده فرودگاه با برآورد اولیه به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان

-طراحی و احداث تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی (ره) با برآورد اولیه به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان

در ادامه پس از بحث‌هایی پیرامون مبلغ کلی این قرارداد و صحبت‌های موافقین و مخالفین و همچنین انتقاد شهردار اراک و تعدادی از اعضا از بلاتکلیفی بیش از یک‌ساله پروژه‌های مذکور به علت معطل بودن برای دریافت مصوبه شورا صحن رسمی شورا وارد رأی‌گیری شد که درنهایت این درخواست با ۷ رأی موافق و ۲ رأی مخالف از مجموع ۹ عضو حاضر در جلسه به تصویب رسید تا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا کماکان در پیشبرد پروژه‌های توسعه شهری اراک دخیل باشد و بعد از دریافت تأییدیه شورای ترافیک استان قرارداد مذکور به روش EPC با قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد گردد.

در ادامه ی جلسه‌ی شورا حامد آجرلو عضو شورا طی سخنانی ضمن انتقاد به نحوه‌ی عملکرد شهردار اراک در زمینه‌ی انتصابات و عدم استفاده از نیروهای متخصص در جایگاه درست و تخصصی و ضعف در حوزه مدیریت منابع انسانی شهرداری اراک یکی از ضعف‌های این مجموعه را عدم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های شهری عنوان کرد و کارنامه‌ی شهردار اراک در این زمینه را ضعیف توصیف کرد.

فراکسیون امید به رأی ۳۰ درصد مردم شریف اراک اهمیتی نمی‌دهند/ انتخابات هیئت رئیسه شورا نمایشی غم انگیز و خنده دار است

بعد از بررسی سایر موضوعات و تقریباً در اواخر جلسه و قبل از ورود شورا به دستور کار پایانی که موضوع انتخاب هیئت‌رئیسه دوره چهارم شورای شهر اراک بود علیرضا مرادی عضو شورا طی سخنانی بابیان اینکه انتقاد برای رفع تنش‌ها است در اعتراض به شیوه عملکرد جناحی گروه ۸ نفره فراکسیون امید شورا گفت: نقد امروزم نسبت به گروه ۸ نفره است و با اشخاص کاری ندارم و این شیوه عملکرد نمی‌خواهم با دنیای ذهن امثال ما بسازد بلکه برای حل مشکلات است و نقدم به عملکرد ۳ ساله نه بر اساس برداشت‌های ذهنیت شخصی بلکه واقعی است.

وی ادامه داد: کسی حق انتقاد کردن دارد که قصد کمک کردن داشته باشد و ولله قصدمان این است که کمک کنیم تا هزینه‌ها، انتصابات و خدمات شهری درست انجام گیرد، قسم به شرف مردم رأی‌دهنده قصدمان کمک به حرکت جمعی و خدمت‌رسانی به مردم است

مرادی با بیان اینکه فقط نمایندگی مردم کفایت می‌کند که بنده حق انتقاد داشته باشم افزود: به‌واسطه معلم بودنم تخصص نقد را هم دارم ولی شاید سؤال باشد که اگر ما به‌جای این گروه ۸ نفره بودم چه می‌کردیم؟ ولله قسم از توان و تخصص غیر خودمان استفاده می‌کردیم.

این عضو شورای شهر اراک با تأکید بر اینکه امروز و همین ساعت و دقیقه زمان نقد است چراکه بعدازاین احتمالاً سکوت خواهیم کرد اظهار داشت: از این منظر روش این گروه ۸ نفره را می‌پسندم که هماهنگ هستند اما دستور قرآن این است که هماهنگ بودن را بر تقوا قرار دهیم نه بر ظلم کردن، منافع شخصی و گروهی را کنار بگذاریم و یک حرکت گروهی را برای استفاده از تمام توان‌ها آغاز کنیم.

مرادی که از سوی سه عضو اصولگرای شورا سخن می‌گفت با اشاره به موضوع انتخابات هیئت‌رئیسه شورای شهر اراک تصریح کرد: با توجه به اینکه چهارمین دفعه‌ای است که این نمایش غم‌انگیز و ضرر زننده و خنده‌دار در حال اجراست و گروه ۸ نفره شورا به حدود ۳۰ درصد از نمایندگان مردم یعنی رأی ۳۰ درصد مردم شریف اراک هیچ‌گونه اهمیتی نمی‌دهند و نمایش غم‌انگیز سپردن کارهای کاملاً تخصصی در کمیسیون‌ها به افراد غیرتخصصی ضرر زننده است با عنایت به جمیع جهات ما (سه عضو اصولگرا) جلسه را ترک می‌کنیم.

سپس علیرضا مرادی، علی جعفر محصولی و حامد آجرلو سه عضو اصولگرای شورای شهر اراک به نشانه اعتراض به عملکرد جناحی و نادیده گرفته شدن سه عضو شورا طی سه سال گذشته توسط فراکسیون امید که اکثریت را در اختیار دارند صحن شورا را ترک و با توجه به غیبت دو تن از اعضا این جلسه برای برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه از نصاب افتاد.

 درنهایت مذاکرات رئیس و نائب رئیس شورا نیز با این سه عضو به نتیجه نرسید و با توجه به اینکه جایگاه هیئت‌رئیسه فعلی فقط تا ۱ شهریورماه معتبر و قانونی است مقرر شد موضوع تشکیل جلسه‌ی فوق‌العاده برای برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه موردبررسی و رایزنی قرارگرفته و تا پایان هفته جاری نسبت به انجام این موضوع اقدام شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شرکت توزیع نیروی برق استان برق استان مرکزی صحن رسمی شورای شورای شهر اراک میلیارد تومان طراحی و احداث خاتم الانبیا شهرداری اراک شهردار اراک گروه ۸ نفره ی توزیع برق عضو شورا ی شهردار هزینه ها سه عضو شبکه ی ی شورا ی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد

سرپرست شهرداری کرمان با اشاره به آغاز به کارنهضت آسفالت معابر شهری کرمان، گفت :برای توسعۀ شهر کرمان، چاره‌ای نیست جز اینکه همگی با اهتمام مضاعف، پای کار شهر کرمان باشیم.

وی افزود:  از الطاف اعضای شورای اسلامی شهر در همراهی با شهرداری در سرعت‌بخشی به آغاز جهاد آسفالت معابر و همچنین از همکارانم که بی‌چشم‌داشت و تمام‌وقت کار می‌کنند، تشکر می‌کنم.

تویسرکانی بیان کرد: قرارگاه جهاد آسفالت شهرداری کرمان را تشکیل دادیم تا آسفالت معابر در اسرع وقت، رصد و اجرا شود.

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این مراسم گفت:طی دوسال گذشته معابر حاشیۀ شهر کرمان و شهرک‌های اطراف آسفالت شد  و در برنامه‌ریزی روکش آسفالت سال‌جاری، معابر داخل شهر و معابر خاکی بالای ۱۴ متر آسفالت می‌شود. 

ر پایان این آیین توسط شهردار کرمان، احکام «محمدرضا یحیی‌زاده»، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان به‌عنوان «فرمانده قرارگاه جهاد آسفالت» و «قاسم بابایی»، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری به‌عنوان «جانشنین فرمانده قرارگاه جهاد آسفالت» اعطا شد.

طی دو روز گذشته با آسفالت خیابان‌های «شهید کامیاب» و «پاسداران»، روکش آسفالت دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر در قالب «جهاد آسفالت» آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کلیات طرح تقاطع غیر همسطح آیت الله طالقانی شهرکرد تصویب شد
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم