Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مهمترین قطب آموزشی مدیریت بحران با هدف تقویت زیرساخت های آموزشی و ترویج فرهنگ مدیریت بحران در قلب پایتخت افتتاح خواهد شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در جریان دیدار رضا کرمی محمدی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با تورج فرهادی، شهردار منطقه 6 بر اجرای مستمر برنامه های آموزشی، مانورهای محلی و تقویت خانه های دوام و ایمنی سراهای محلات تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دیدار کرمی محمدی، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، ضمن ابراز رضایتمندی از اقدامات انجام شده منطقه 6 در حوزه مدیریت بحران گفت: با توجه به پتانسیل بسیار بالای مشارکت شهروندان در حوزه آموزش می توان از گروه های دوام به عنوان بازوی اجرایی ستادهای مدیریت بحران مناطق یاد کرد که باید در حفظ و پایدار سازی این گروه ها تلاش کرد.
کرمی محمدی اضافه کرد: منطقه 6 با توجه به اینکه قلب اداری ، تجاری ، آموزشی و فرهنگی شهر تهران است و به طبع آن شریان های حیاتی از جمله نهادهای تخصصی درمانی – امدادی بسیاری را در خود جای داده است. این مراکز بعضاً ملی و حتی بین المللی هستند که می توانند کمک های بسیار مؤثری در زمینه های آموزش به شهروندان و امداد رسانی به موقع و سریع در زمان وقوع حوادث انجام دهند.
رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اقدامات ستاد مقابله با کرونا گفت: منطقه 6 به عنوان یکی از مناطق نمونه در این امر به خوبی فعالیت کرد.
در ادامه این دیدار، تورج فرهادی، شهردار منطقه 6 تهران با ابراز خرسندی از فعالیت های انجام شده در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و با اشاره به برخی از اقدامات در دست اجرای این منطقه در آینده نزدیک گفت: یکی از مهمترین برنامه هایی که قرار است در این منطقه به بهره برداری برسد افتتاح پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران والفجر می باشد.
او افزود: امیدواریم این مجموعه پس از بهره برداری به عنوان مهمترین قطب آموزشی در مرکز شهر تهران مورد استفاده قرار گیرد و شهروندان ساکن در این منطقه و سایر مناطق شهر تهران که عضو گروه های دوام خواهند شد بتوانند به راحتی از آموزش های لازم و تخصصی این مجموعه بهره مند گردند. ضمن اینکه حضور شرکت های دانش بنیان و استارت آپ هایی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند میسر خواهد شد.درصدد هستیم در این منطقه با یک برنامه ریزی هدفمند مراکز اسکان اضطراری موقت بسیاری را برای خانواده ها در زمان وقوع حوادث در نظر بگیریم .
او با اشاره به برنامه های آموزشی و آمادگی سازمان مدیریت بحران تهران در مناطق از جمله ساخت برنامه تلویزیونی شهر آماده ابراز امیدواری کرد ساخت این برنامه در دیگر محلات این منطقه با تخصیص اعتبارهای لازم در این زمینه انجام شود.
در ابتدای این دیدار مهدی خسروانی دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 6 گزارشی از روند اجرای برنامه های تدوین شده از سوی سازمان مدیریت بحران شهر تهران مانند برگزاری جلسات مستمر با مسئولان خانه دوام و ایمنی ، برگزاری جلسات کمیته ایمنی ساختمان ها و اجرای کارگروه های 5 جانبه در خصوص ویروس کرونا و نظارت دقیق بر آنها ارائه داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران شهر تهران منطقه 6

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم

به گزارش خبرگزاری مهر؛ محمد حسن نامی، در آئین کلنگ زنی مکان نصب نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری جزیره قشم، اظهار کرد: بنا به دستور آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری، سازمان مدیریت بحران در مسیر هوشمندسازی دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای هوشمندسازی برای آمادگی در مقابل حوادث و بحران‌ها، ایجاد ایستگاه‌های مدرن لرزه نگاری در نقاط مختلف کشور است که امروز شاهد کلنگ زنی نخستین ایستگاه در این زمینه در جزیره قشم بودیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در حال ۱۲۲۲ لایه مکان محور در نقاط مختلف کشور توسط سازمان نقشه برداری کشوری تهیه شده است که پایه اصلی نقشه‌ها به صورت دیجیتالی هستند و روی این لایه‌ها ۱۳۰ لایه هوشمند در ابعاد مختلف هواشناسی، پایش ماهواره‌ای سرزمین و… را پوشش می‌دهد.

نامی در پایان خاطرنشان کرد: با هوشمندسازی فرآیندها و زیرساخت‌های مدیریت بحران به دنبال این هستیم که کمترین تلفات انسانی و حادثه دیده را در اثر وقوع حوادث طبیعی و در زمان بحران‌ها داشته باشیم.

آئین کلنگ زنی محل نصب نخستین ایستگاه لرزه نگاری قشم که در محوطه بیمارستان جی جیان قشم با حضور عادل پیغامی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، بهزاد پورمحمد، معاون اجرایی مرکز لرزه نگاری کشور، مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، محمد محمد حسینی فرماندار شهرستان قشم برگزار شد.

کد خبر 6095908

دیگر خبرها

  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • رصدخانه دانش‌آموزی به نام شهید تهرانی مقدم افتتاح می‌شود