Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی در حاشیه نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران که به طور زنده از شبکه خبر سیما پخش شد، اظهار داشت: ۸ نماینده سوالات متنوعی را در این نشست مطرح کردند و بر اساس سوالات مطرح شده، از صبح امروز تا کنون در این جلسه حاضر بوده و به سوالات نمایندگان پاسخ دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره سؤالات مطرح شده از سوی نمایندگان، گفت: بیشترین سوالات نمایندگان مجلس درباره نوسازی بافت فرسوده، بازار مسکن، توسعه زیرساخت‌های ریلی، احداث خانه‌های روستایی، پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و تدوین ضوابط و مقررات ملی احداث بنا بود؛ این در حالی است که در بحث تنظیم ضوابط، وزارت راه و شهرسازی مقید به این است که مقررات ملی ساختمان را مرتباً به روزرسانی نماید که به عنوان مثال، آئین نامه ۲۸۰۰ که درباره روش‌های احداث بنای مقاوم در برابر زلزله است، مرتباً به روز رسانی می‌شود و اخیراً جدیدترین نسخه آن نیز، منتشر شده است.

وی تأکید کرد: در آسیب شناسی که پس از زلزله‌های اخیر صورت گرفت، به به این نتیجه رسیدیم که دیوارهای جداکننده داخلی در ساختمان‌ها بیشترین آسیب را تجربه کرده‌اند؛ به گونه‌ای که حتی اگر خودِ بنا مقاوم بوده، اما بیشترین آسیب را دیوارهای جداکننده و سازه‌های مشابه وارد کرده‌اند.

اسلامی تصریح کرد: تکنولوژی جدیدی طراحی شده تا نوعی از دیوارهای جداکننده داخلی ساخته شود که هم عایق صدا باشد و هم آسیب جانی در هنگام زلزله نداشته باشد.

کد خبر 5001649

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد اسلامی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی زلزله کمیسیون عمران مجلس ویروس کرونا بورس قیمت دلار تولید نفت قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت دارا دوم بانک مرکزی ایران اوراق سلف نفتی بازار سهام ایالات متحده آمریکا شاخص کل بورس سهام عدالت دیوارهای جداکننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست مشترک اعضای هیات دولت و استانداران گفت : مشکلات استان‌هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه‌های فعلی حل نمی‌شود و این استان‌ها نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد، برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

وی اظهار کرد: حمایت‌های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می‌تواند منجر به رونق طرح‌ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان‌ها شود.

 صحرایی گفت: یکی از مهمترین راهکار‌های کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح‌ها و اقدامات نیمه تمام است.

وی با اشاره به برخی اقدامات نیمه تمام در استان، گفت: دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالیکه بسیاری از ساختمان و زیرساخت‌های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند و اکنون ترمیم تخریب‌های ناشی از زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح‌های زیربنایی و اشتغالزای استان را راه آهن کرمانشاه - خسروی نام برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیشگوی معروف، تاریخ زلزله جدید را اعلام کرد
  • دلیل پیشگوی هلندی درباره احتمال زلزله قوی در روزهای آینده
  • مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر
  • زلزله بخش‌هایی از تهران را لرزاند/ جزئیات
  • شهر بدون کوچه ایران را بشناسید
  • آیلتس چیست؟
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • اعتراض برخی دانشجو معلمان به نحوه گزینش در آموزش و پرورش استان گیلان