Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان خداآفرین از ممنوعیت برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی و پرچم گردانی در این شهرستان خبر داد.

علی امیری راد در حاشیه ستاد مقابله با بیماری کرونای شهرستان با موضوع بررسی اجرای پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری ماه محرم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است و واقعه عاشورا با اتفاقات زمانی کم رنگ نمی‌شود، گفت: به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وضرورت مقابله با شیوع بیماری کرونا عزاداری ماه محرم امسال متفاوت از سال‌های قبل برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت اجرای مراسم عزاداری ماه محرم در مکان‌های ثابت و غیر مسقف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیان کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسمات الزامی بوده و فاصله دومتری باید رعایت شود.

وی اظهار کرد: استفاده از طبل و سنج ممنوع بوده و زنجیر بصورت استفاده انفرادی تا پایان مراسم در اختیار هر فرد قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، امیری راد اضافه کرد: جابجایی هیات‌ها و دسته گردانی ممنوع بوده و هیات‌های مذهبی با مجوز نیروی انتظامی در مکانهای ثابت، مشخص و غیر مسقف عزاداری کرده و مطابق مصوبات و پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا ابلاغ دریافت کنند.

وی تاکید کرد: اعضای هیات امنای مساجد به برگزاری برنامه ها و مراسمات نظارت و مدیریت کنند. نذورات برای رعایت نکات بهداشتی صرفا در قالب مواد غذایی خشک یا بیرون بر و یا بصورت توزیع ماسک، انواع مواد شوینده و ضدعفونی کننده پخش شده و در این راستا از ظرفیت جامعه خیرین وعزاداران استفاده شود.

وی متذکر شد: مراسم عزاداری ماه محرم امسال با محدودیت زمانی برگزار شده و بیش از دوساعت طول نکشد. شهرداران و دهیاران نیز نسبت به فضاسازی شهر و روستا وسیاه پوش کردن فضا اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس عزاداری محرم عزاداری ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) گِل‌مالی قمی‌ها در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)

(عکس) گِل‌مالی قمی‌ها در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)

دیگر خبرها

  • (عکس) گِل‌مالی قمی‌ها در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)
  • برگزاری مراسم عزاداری در ساوجبلاغ
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر
  • برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان