Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضایی گفت: در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی اعلام شده توسط هیات ها در سه مرحله نسبت به تذکر کتبی، ممنوعیت فعالیت و قطع خدمات و لغو مجوز و معرفی متخلفان به مراجع قضایی اقدام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران ؛ عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به نزدیکی ماه محرم و دستورالعمل های اجرایی توسط عزاداران در شهرستان پردیس گفت: در دین مبین اسلام بر رعایت حق الناس بسیار تاکید شده است و ارادت شیعیان به ویژه ملت شریف ایران به اهل بیت عصمت و طهارت و سالار شهیدان این الزام را برای ما به وجود می‌آورد که سلامت هیچ‌کدام از عزاداران را به خطر نیندازیم و با برقراری تعادل میان انجام مراسم عزاداری و سلامت جامعه، محرم امسال را به یاد ماندنی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار پردیس افزود: دشمنان اسلام و ایران اسلامی در تلاشند با ایجاد دوگانگی و تقابل میان مراسم عزاداری سالار شهیدان و سلامت مردم، موجب فرافکنی و تفرقه شوند و میان مردم و مسئولان فاصله ایجاد کنند اما باید هوشیارانه عمل کنیم و با رعایت پروتکل هایی که در ستاد ملی کرونا برای برگزاری مراسم محرم در نظر گرفته شده است، این فرصت را از دشمنان سلب کنیم.

 رضایی در ادامه با تاکید بر نظارت کامل مسئولان بر رعایت پروتکل های بهداشتی در هیئت‌ها و مساجد به تشریح دستورالعمل های ابلاغی مربوطه پرداخت.

 وی افزود: در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی و دستورالعمل های اعلام شده سازمان تبلیغات اسلامی در سه مرحله نسبت به تذکر کتبی، ممنوعیت فعالیت و قطع خدمات سازمان تبلیغات اسلامی و در صورت تکرار بیشتر لغو مجوز و معرفی متخلفان به مراجع قضایی اقدام خواهد کرد، از این رو مسئولین هیئت ها باید ضمن تبیین دستورالعمل ها برای همکاران خود در برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان بر رعایت پروتکل ها اهتمام داشته باشند.

گفتنی است:  ثبت اطلاعات هیئت ها در سامانه بیرق و دریافت مجوز، رعایت فاصله گذاری در انجام مراسم عزاداری، خودداری از سینه زنی و زنجیرزنی در فضای بسته، ممنوعیت جابجایی دسته‌های عزاداری و عدم استفاده از طبل و سنج و سایر ادوات، ممنوعیت برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی، عدم پخش غذا در داخل هیئت ها و جلوگیری از تجمع، کاهش ساعت برگزاری به حداکثر ۲ ساعت و ضدعفونی محل برگزاری مراسم قبل و بعد از برگزاری از جمله مواردی بود که توسط فرماندار پردیس تشریح و تبیین شد.

لازم به ذکر است به همین منظور جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان پردیس جهت تبیین دستورالعمل‌های صادر شده به مداحان و برگزار کنندگان مراسم های عزاداری در  ایام محرم و صفر با حضور امام جمعه شهرستان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی و روسای ادارات تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرماندار پردیس دستورالعمل ها مراسم عزاداری هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم

به مناسبت فرارسیدن شهادت مظلومانه رئیس مذهب شیعه، امام جعفر صادق (ع) هیئت زنجیرزنی امام حسین (ع) محله اردی از مسجد جامع تا مسجد امیرالمؤمنین (ع) مهردشت به عزاداری‌ پرداختند.

مردم این دیار با زنجیرزنی در این هیئت عزاداری عشق و ارادت خود را به امام صادق (ع) نشان دادند.

شهر مهردشت در بخش بهمن شهرستان ابرکوه در فاصله حدود ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان یزد و ۱۲ کیلومتری مرکز شهرستان ابرکوه واقع شده و مرکز بخش بهمن است.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • برگزاری مراسم عزاداری در ساوجبلاغ
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر
  • برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • واکنش ائمه جمعه به برخورد مقامات غربی با تجمع دانشجویان