Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@22:43:50 GMT

اختتامیه کنگره سراسری شعر کویر در ابرکوه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۵۵۷۳

اختتامیه کنگره سراسری شعر کویر در ابرکوه برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این مراسم  گفت:در سال‌های گذشته هشت دوره از کنگره سراسری شعر کویر با حضور بیش از ۲۰۰ شاعر از شهرهای مختلف کشور برگزار و دستاوردهای بسیاری برای حوزه هنر، شعر و ادبیات به ارمغان آورد.

جوادیان زاده افزود: برگزاری چنین کنگره‌هایی موجب می‌شود تا علاوه بر ارتقاء میزان کیفیت آثار شاعران، بسیاری از مسائل و ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی نیز معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی شهرستان ابرکوه نه تنها در بخش‌های مختلف هنری ظرفیت و جایگاه ولایی دارد، بلکه در عرصه شعر و ادبیات به طور ویژه فعالیت داشته و هنرمندان این عرصه بارها در صحنه‌های مختلف ملی خوش درخشیده‌اند.

جوادیان زاده اظهار داشت:هدف از برگزاری این رویداد بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگ بومی ، احیای ارزش‌های اجتماعی و سبک زندگی مردمان کویر است که در دل تاریخ شهر باستانی ابرکوه و همچنین یزد نهفته شده  است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، وی تصریح کرد:ضروری است که در قالب‌های مختلف ادبی از جمله شعر، به سراسر ایران و حتی جهان معرفی و به نسل آینده نیز منتقل کرد.

در این مراسم عبدالرضا کوهمال جهرمی از جهرم، امین شیرزادی از کرمانشاه، راشد انصاری از بندر عباس،محبوبه راهپیما از تهران، علی غلامی از  گنبد کاوس، ساغر سلمان نژاد از تهران، اعظم جلالزاده از میبد، معصومه سادات شاکری از  نیشابور، روح الله سرطاوی از تهران و مریم عابدین پور  از ابرکوه بعنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند. 

محمد جواد حیدری از اردکان، مجید عزیزی از خرم آباد، فائزه زرافشان از  میبد، فروغ تنگاب از جهرم، نیره جهان بین از رشت،  طیبه سلمان نژاد از کیش، حمید رضا علی حمزه از یزد، سکینه سلمان نژاد از مهردشت  ، علی دلیر از بیابانک و فریبا قیومی زاده از ابرکوه از دیگر برگزیدگان کنگره یاد شده بودند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد شعر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت معلمِ شهید مرتضی مطهری و ایام بزرگداشت مقام معلم، مسابقه علمی با شرکت طلاب مدارس علمیه پاکستان برگزار شد.

در این رویداد علمی بیش از ۲۵۰۰ طلبه در سطوح مقدماتی، متوسط و عالی به رقابت پرداختند.المپیاد علمی بصورت همزمان در ۵ ایالت پاکستان و در ۳۵ مرکز و با شرکت بیش از ۲۵۰۰ طلبه خواهر و برادر برگزار شد. لازم به ذکر است این المپیاد توسط معاونت آموزش نمایندگی جامعه المصطفی در پاکستان برنامه ریزی و اجرا شد.

به گفته معاون آموزش نمایندگی پاکستان این رقابت علمی با استقبال خوب مدیران، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان همراه بود و این نمایندگی در نظر دارد در سالهای آینده در سطح کمی و کیفی بالاتری این المپیاد را برگزار نماید.

در جلسه هماهنگی برگزاری این برنامه علمی، حجت الاسلام دادسرشت نماینده جامعة المصطفی در پاکستان تاکید کرد که هدف این نمایندگی تقویت حوزه‌های علمیه پاکستان و رشد علمی طلاب و ارتقای کیفیت آموزش آنهاست که یکی از راههای مؤثر آن برگزاری اینگونه مسابقات است.

مدیران و اساتید مدارس پاکستان نیز ضمن تاکید بر ادامه چنین برنامه‌هایی آن را باعث ایجاد فضای رقابت سالم علمی بین طلاب مدارس دانستند.

در روزهای پیش رو نتیجه المپیاد علمی اعلام و طی مراسمی در شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان از طلاب برتر تجلیل بعمل خواهد آمد.

کد خبر 6096100 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند
  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • دعوت سپاه از مردم برای نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان مرکزی
  • گردهمایی جامعه جراحان ایران در تهران/ تبادل اطلاعات علمی
  • عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی در منطقه و جهان داشت
  • اختتامیه ۲۱ المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سی سخت
  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد