Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@03:15:48 GMT

یک میلیون متر عملیات حفاری اکتشافی، هدف جدید ایمیدرو

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۵۶۰۲

یک میلیون متر عملیات حفاری اکتشافی، هدف جدید ایمیدرو

‍‍‍‍‍‍

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: این سازمان، عملیات حفاری اکتشافی به وسعت یک میلیون متر را برای سال های آتی هدفگذاری کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور در جلسه مجمع سالانه ایمپاسکو با بیان این مطلب و با اشاره به تبریک سالروز بازگشت آزادگان به کشور، اظهار داشت: اولویت کشور در حال حاضر، ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی است و رفع ریشه ای این مشکلات، برداشتن گام های بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به شرایط پیش رو، ناچاریم نفت را از سبد صادراتی به حداقل برسانیم و بخش معدن می تواند جایگزین مناسبی برای صادرات نفت و دستیابی به این اهداف شود.

ضرورت جهش در اکتشاف، استخراج و فرآوری

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه برای تحقق جهش تولید در بخش معدن، باید گام های بزرگی برداریم، گفت: برای جهش تولید در این بخش، باید جهش اکتشاف و سرمایه گذاری (استخراج و فرآوری) صورت گیرد و در این روند، تولید حلقه آخر است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان یکی از شرکت های بسیار معتبر دولتی، باید رویکرد جدیدی در حوزه اکتشاف، حفاری و بومی سازی این شرکت صورت گیرد.

غریب پور خاطرنشان کرد: از این رو، باید گلوگاه های این حوزه را از نظر تامین ماشین آلات، تامین ارز و حتی استفاده از پیمانکاران خارجی رفع کنیم.

وی ادامه داد: از نظر تامین مالی، برای توسعه اکتشافات، محدودیتی نداریم.

اکتشاف زیر زمینی تا عمق 2010 متر

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه به شناسایی و اکتشاف معادن زیر زمینی ورود کرده ایم، گفت: در حال حاضر، تقریبا همه معادن روباز کشور شناسایی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است. برخی از آنها نیز همچون چادرملو (تا 4 سال دیگر) رو به اتمام است.

وی ادامه داد: از این رو، ورود ایمیدرو به اکتشافات عمقی و شناسایی معادن عمقی یک ضرورت است که خوشبختانه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، در این مسیر گام برداشته و در عمق 2010 متری اکتشاف کرده است و باید آن را توسعه داد.

ضرورت اصلاح هدفگذاری یک میلیارد دلاری بومی سازی

غریب پور با اشاره به اینکه هدفگذاری یک میلیارد دلاری برای بومی سازی در ایمیدرو صورت گرفته است، گفت: با توجه به جهت گیری و اتکای کشور به ظرفیت داخلی، باید این هدفگذاری در ایمیدرو و شرکت های تابعه اصلاح شود.

وی افزود: با توجه به وجود ذخیره 2 میلیارد تنی سنگ های تزئینی و استخراج ناچیز آن (12 میلیون تن در سال) و در عین حال، امکان ایجاد اشتغال بالای این بخش، خانه معدن با استفاده از کارشناسان در حال تدوین طرحی برای صادرات این نوع سنگ هاست. ایمیدرو نیز در حال بررسی توسعه این بخش است و محدودیتی برای تامین اعتبار مورد نیاز آن نداریم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه این سازمان به عنوان یک نهاد حاکمیتی وظیفه سیاستگذاری دارد، خاطرنشان کرد: واگذاری شرکت های زرشوران، تیتانیوم کهنوج و کک سازی اروند به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، در این راستا انجام شده است.

وی ادامه داد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به دلیل برخورداری از ظرفیت فنی، دانشی و اجرایی، انجام طرح های توسعه، راهبری و حتی اکتشافات را ادامه دهد و ایمیدرو به عنوان ستاد نیز امور ساماندهی، برنامه ریزی و اجرا در بخش معدن و صنایع معدنی را انجام می دهد.

ایمپاسکو پایه گذار سبک جدیدی از واگذاری ها در قالب راهبری است

غریب پور با بیان اینکه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو)، پایه گذار سبک جدیدی از واگذاری ها در قالب راهبری است، گفت: این شرکت در زمینه واگذاری طرح ها و مجتمع ها به بخش خصوصی عملکرد بسیار ارزنده ای داشته است و این روند نشان می دهد که مدل راهبری ایمیدرو موفقیت آمیز و کم نقص بوده است.

وی افزود: این در حالی است که هر جا مدیریت و مالکیت شرکت ها نظیر المهدی، کشت و صنعت، گروه ملی فولاد، هپکو و غیره را به بخش خصوصی واگذار کردیم چندان موفق نبوده ایم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه رشد تولید شرکت های واگذار شده از سوی ایمپاسکو، نویدبخش و امیدآفرین است، گفت: نظارت پس از واگذاری برای افزایش سرعت انجام کار و دستیابی به اهداف، ضروری است تا هر جا مشکلاتی نظیر فنی، تامین مالی و بازاریابی وجود داشته باشد، نسبت به رفع آنها اقدام شود.

انتهای پیام/

R1010113/P/S7,78/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ "استپ وی" ۴۰۰ میلیون تومان شد ۲ گفتگوی تفصیلی تسنیم با کشتی‌آرای/ کاهش قیمت طلا به ۱۷۰۰دلار بعد کرونا/ ذخیره ۳۰۰تن طلاوسکه در خانه مردم/ ماجرای قیمت‌های تلفنی چیست؟ ۳ تابلو معاملات سهام عدالت در بورس تغییر کرد ۴ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۷| قیمت طلا همچنان در حال کاهش ۵ شیوه جدید کلاهبرداری از مردم: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان ۶ اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز ۹۹/۰۵/۲۷ ۷ نصف تازه واردها به بورس ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان پول می‌آورند ۸ قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۵/۲۷|افزایش ۵۵۰ تومانی قیمت ارز در صرافی‌ها/ دلار ۲۲ هزار و ۴۵۰ تومان شد مهمترین اخبار اقتصادی گفتگوی تفصیلی تسنیم با کشتی‌آرای/ کاهش قیمت طلا به ۱۷۰۰دلار بعد کرونا/ ذخیره ۳۰۰تن طلاوسکه در خانه مردم/ ماجرای قیمت‌های تلفنی چیست؟ ۵دلیل نادران برای مخالفت با طرح جدید فروش نفت/دولت بعدی ۳سال باید بدهی دولتِ روحانی را بپردازد/طرح عایدی برای مردم ندارد طرح جدید کفش ملی برای جهش تولید/نمایندگی‌های جدید وام ۱ میلیاری می‌گیرند مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه / ارائه تسهیلات خرید کالای منزل از هفته آینده مهمترین اخبار تسنیم قالیباف: مجالس کشورهای اسلامی مانع طرح سازش امارات و رژیم صهیونیستی شوند "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند تحولات سیاسی لبنان/ نبیه بری، سعد حریری را برای نخست‌وزیری آینده معرفی کرد گفتگوی تفصیلی تسنیم با کشتی‌آرای/ کاهش قیمت طلا به ۱۷۰۰دلار بعد کرونا/ ذخیره ۳۰۰تن طلاوسکه در خانه مردم/ ماجرای قیمت‌های تلفنی چیست؟ روایت نوبخت از تحریم دشمنان علیه ایران/ اجازه فروش نفت را به ما نداده‌اند/ تأخیری در پرداخت حقوق‌ها و یارانه‌ها نداشته‌ایم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس هیات عامل ایمیدرو شرکت تهیه و تولید مواد معدنی غریب پور قیمت طلا شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»

به گزارش خبرنگار مهر، هر گاه حجم و میزان کالایی در بازار بیش از نیاز باشد و کاهش قیمت‌ها موجب زیان تولیدکننده شود دولت ورود کرده و کالاهای مازاد را از سطح بازار جمع‌آوری می‌کند.

ایران در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ به خودکفایی رسیده و در این زمینه می‌تواند درآمدزایی ارزی داشته باشد. ظرفیت کشور در تولید گوشت مرغ سالانه ۳ میلیون تن بوده که این آمار ضمن تأمین داخل می‌تواند بازار صادراتی را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد. مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر ورود محصولات کشاورزی بر بازارهای جهانی گفته، وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است. بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

علی ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست. به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است. در دنیا صادرات مورد حمایت دولت‌ها بوده و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد. این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

تلاش برای بازار سازی

قیمت هر کیلو گرم مرغ سال گذشته ۷۳ هزار تومان تعیین شد که این عدد بین ۷۸ تا ۹۵ هزار تومان در نوسان بود. در مقطعی با کاهش حجم جوجه‌ریزی قیمت گوشت مرغ به حدود ۱۰۰ هزار تومان رسید که با ورود وزارت جهاد کشاورزی و رساندن جوجه‌ریزی به بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه آرامش به بازار گوشت مرغ بازگشت.

در حال حاضر هنوز قیمت جدید تعیین نشده و هر کیلو گرم گوشت مرغ به مبلغ ۷۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در ادامه شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال در حال خدمات رسانی به زنجیره مرغداری کشور است.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، صنعت مرغداری ایران وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفت‌وگوی ملی با مرغداران هستیم. زمان آن رسیده که با بهره‌وری و کارایی بالاتر، تولید انجام شود.

‌حسین شیرزاد نسبت به جمع‌آوری گوشت مرغ مازاد از سطح بازار عنوان کرده، در حال حاضر شرکت‌ها و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و شرکت پشتیبانی امور دام با تمام ظرفیت متعهد به خرید مرغ است؛ به طوری که در یک ماه گذشته رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن رقم خورده است. در ماه مبارک رمضان حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

گفتنی است؛ امسال واردات گوشت مرغ از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف شده و تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

حسین شیرزاد تاکید دارد، صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد. قطعاً باید کریدورهای صادراتی فعال شود و صادرات موفق وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم.

در این زمینه ضروری است تعداد کشتارگاه‌ها متناسب سازی شده و مدیریت صادرات مرغ به لحاظ کیفی تقویت شود. ‌

کد خبر 6089725 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی