Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز تعویض پلاک خاوران در شرق تهران و تعویض پلاک میثم در غرب تهران تنها در صورت اخد نوبت به صورت اینترنتی خدمات ارائه می دهند.

اخبار اجتماعی-  نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک از اول شهریور به صورت اینترنتی خواهد بود و قبل از مراجعه به مراکز تعویض پلاک باید نسبت به اخد نوبت اینترنتی اقدام کنند تا از تجمع در مقابل مراکز تعویض پلاک به منظور جلوگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه جزئیات بیشتر از ساعت کاری و نحوه اخد نوبت گیری اینترنتی را بخوانید.

به گزارش افکارنیوز،  سرهنگ "علی محمدی" رییس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا گفت: برابر تدبیر سردار  رییس محترم پلیس راهور ناجا طرح نوبت دهی اینترنتی از روز یکشنبه مورخ ۹۹/۰۵/۱۹ با ظرفیت یک سالن از هرکدام از دومرکز تعویض پلاک خاوران در شرق تهران و تعویض پلاک میثم در غرب تهران بصورت آزمایشی آغاز گردیده بود.

آدرس سامانه اخذ نوبت دهی مراکز تعویض پلاک

رییس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا افزود:  این طرح که بمنظور جلوگیری از تجمع در مراکز شماره گذاری و تسهیل در ارائه خدمات طراحی گردیده ، از روز شنبه مورخ ۹۹/۰۶/۰۱ ، در دو مرکز تعویض پلاک اتحاد در شرق تهران و تعویض پلاک الغدیر در یافت آباد تهران با تمام ظرفیت صرفا با اخذ نوبت از سامانه نوبت دهی  nobatdehi.epolice.ir و سایت راهور۱۲۰ به مراجعین خدمات رسانی خواهند نمود.

مراکزی که به صورت حضوری خدمات رسانی می کنند

سرهنگ محمدی اظهار داشت: مرکز چیتگر ، باقرشهر و بخشی از ظرفیت مرکز میثم و خاوران فعلا بصورت حضوری خدمات رسانی می نمایند که بزودی کل مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک در تهران و مراکز استانها با اخذ نوبت دهی اینترنتی خدمات رسانی خواهند کرد.

 

 

وی در پایان اضافه کرد: کلیه مراکز ، هم حضوری و هم اینترنتی خدمات رسانی میکنند، ضمناً درب ورودی به مراکز برای مراجعین اینترنتی ، بصورت جداگانه تعبیه شده و حتماً از ورودی مربوطه وارد مرکز شماره گذاری بشوند.

مدارک لازم برای تعویض پلاک خودرو

تعویض پلاک خودرو یکی از الزامات نقل و انتقالات خودرو است و اگر شما  جزو کسانی هستید که این روزها تصمیم به خرید یا فروش خودر گرفته اید باید مراحل تعویض پلاک خودرو را پشت سر بگذارید که این موضوع نیازمند آن است که شما با از مدارک تعویض پلاک خودرو و مراحل تعویض پلاک اشنایی داشته باشید. در این متن شما می توانید از تمام مدارک تعویض پلاک خودرو و مراحل آن اطلاع پیدا کنید.

 

 

شما باید این نکته را بدانید که پس از توافق با طرف معامله و قبل ثبت معامله در دفتر اسناد رسمی باید همه مراحل تعویض پلاک را انجام داده و برگه نهایی را در دفتر اسناد رسمی به همراه خود داشته باشید. این روزها به واسطه شیوع کرونا در کشور بسیاری برای انجام مراحل تعویض خودرو مردد باشند. از آنجا که در این مراکز به دلیل ازدحام متقاضیان احتمال ابتلا به کووید 19 بالا است پلیس راهور تلاش کرده است تا با رعایت پزوتکل های بهداشتی کار تعویض پلاک در اسرع وقت انجام شود.

زمانی که شما به یکی از مراکز تعویض پلاک خودرو می روید پس از گرفتن  نوبت باید به مسئول باجه مدارکی را ارائه کنید. اصل کارت ملی، شناسنامه، سند خودرو از جمله اسنادی است که شما و طرف معامله باید به مسئول باجه تحویل دهید. اما این تنها قسمت کار نیست و شما هنوز مراحل زیادی را باید پشت سر بگذارید، مراحلی مانند فک پلاک  خودرو، تحویل پلاک خودرو به انبار پلاک.  البته تعویض پلاک خودرو هزینه ای دارد که شما باید آن را پرداخت کنید.  در ادامه مراحل کامل تعویض پلاک خودرو را بخوانید.

مراحل تعویض پلاک

برای انجام تعویض پلاک شما باید همه مراحل زیر را طی کنید:

پرداخت ورودی پارکینگ تعویض پلاک و دریافت یک برگه نوبت‌دهی. طبق شماره برگه ورودی به غرفه مورد نظر خود در ساختمان اداری مراجعه کنید. بعد از دریافت پوشه، مدارک مورد نیاز را در داخل پوشه گذاشته و جهت بررسی نهایی به کارشناس حقوقی غرفه مربوطه تحویل می‌دهید. یک کاغذ برای بازدید خودرو به شما داده می‌شود که افسر حاضر در تعویض پلاک، شماره شاسی، شماره موتور، شماره بدنه و اصالت خودرویتان را بررسی و تایید می‌کند. برگه تایید بازدید فنی به همراه شرایط خلافی خودرو به شما داده می‌شود. در صورتی که خودرو دارای خلافی باشد، این مبلغ باید توسط فروشنده و با دستگاه POS موجود در مرکز تعویض پلاک پرداخت شود. واریز وجه تعویض پلاک برابر تعرفه به حساب خزانه در باجه بانک ملی پس از تایید نقل و انتقال و سند مالکیت خودرو، دستور فک پلاک و سپس برگه سبز خودرو را دریافت می‌کنید و پس از آن پلاک قدیم را تحویل انبار پلاک داده و پلاک جدید دریافت می‌کنید. برای نصب پلاک اگر بخواهید پلاک جدیدی بر روی خودرو نصب کنید حدودا 10 دقیقه و اگر پلاک قبلی خود را برای تعویض بخواهید حداکثر 1 ساعت باید منتظر بمانید. برای خروج از پارکینگ برگه ورودی را تحویل داده و خارج می‌شوید.

 

مراحل انتقال سند خودرو

۱- تنظیم قرارداد یا مبایعه نامه

همانند سایر معاملات، ابتدا طرفین قرارداد (خریدار و فروشنده) بایستی یک قرارداد خصوصی بین خود منعقد کنند که در آن مواردی مانند مشخصات کامل خودروی فروخته شده (مدل، رنگ، لوازم جانبی و…) و هم چنین نحوه و چگونگی پرداخت مبلغ توافقی خودرو، زمان تحویل و تعویض پلاک، پرداخت مالیات و عوارض و هر آنچه در عرف معاملات خودرو متعارف است، مورد توافق طرفین قرار می گیرد.

۲- تعویض پلاک خودرو

پس از تنظیم قرارداد، طرفین بایستی برای تعویض پلاک خودرو به مراکز تعویض پلاک مراجعه و نسبت به فک پلاک قدیم و اخذ پلاک جدید اقدام کنند. در ادامه، به شرح کامل جزییات تعویض پلاک خواهیم پرداخت.

۳- مراجعه به دفاتر اسناد رسمی

پس از تعویض پلاک طرفین قرارداد مطابق قانون، مکلفند برای تنظیم سند قطعی خودرو به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

مدارکی که برای تنظیم سند قطعی خودرو لازم است شامل موارد زیر می شود:

۱. اصل شناسنامه یا کارت ملی طرفین

۲. برگ سبز جدید و تأییدیه نقل و انتقال خودرو (صادره از مراکز تعویض پلاک)

۳. کارت سوخت

۴. بیمه شخص ثالث

۵. سند مالکیت خودرو

۶. برگ مفاصا حساب پرداخت عوارض سالانه شهرداری

تعویض پلاک خودرو

تعویض پلاک به معنای فک پلاک قبلی و نصب پلاک جدید برای خودروهاست. هدف اصلی از اجبار رانندگان به تعویض پلاک، ثبت سوابق جرایم رانندگی، کاستن از هزینه های ثبت معامله، دسترسی نیروی انتظامی به هویت و نشانی مالکین خودرو و نقل و انتقالات صورت گرفته در این حوزه است.

 

استعلام تعویض پلاک خودرو

خریداران خودرو قبل از هر گونه اقدام و بستن قرارداد بهتر است با استعلام تعویض پلاک، از سرقتی نبودن خودرو خریداری شده اطمینان حاصل کنند. به کمک استعلام خودرو خریداران می توانند از طریق پلاک وسیله نقلیه مورد نظر، به اطلاعات مربوط به محل صدور پلاک، استان و شهر محل سکونت فروشنده دسترسی داشته باشند.

استعلام تعویض پلاک از راه های مختلف مانند مراجعه به پلیس +۱۰، ارسال پیامک و مراجعه به سامانه های در نظر گرفته، امکان پذیر می باشد.

مراحل تعویض پلاک خودرو + مدارک و هرینه های تعویض پلاک در سال 99

معاینه فنی برای تعویض پلاک

بر اساس تبصره ۶ ماده ۶ قانون هوای پاک، فروشندگان خودرو مکلفند هنگام انجام معامله وسایل نقلیه زمینی، نسبت به ارائه گواهی معتبر معاینه فنی اقدام کنند. بنابراین فروشندگان خودرو در زمان مراجعه به مرکز تعویض پلاک بایستی قبلا برای دریافت معاینه فنی خودرو خود (که در مراکز مجاز معاینه فنی انجام شده است) اقدام کرده باشند.

 

مدارک تعویض پلاک در سال ۱۳۹۹

فروشنده و خریدار بایستی در هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک مدارک زیر را به همراه داشته باشند:

 

مدارک تعویض پلاک ۹۹ برای فروشنده

 

۱- اصل کارت شناسایی خودرو

۲- اصل سند فروش کارخانه سازنده (برای خودروهای داخلی)

۳- اصل سند مالکیت (برگ سبز پلیس)

۴- اصل شناسنامه یا کارت ملی فروشنده یا نماینده قانونی آن

۵- اصل بیمه نامه شخص ثالث

۶- اصل کارت معاینه فنی که مربوط به سن معاینه فنی خودرو است با این توضیح (برای خودروهای شخصی و دولتی که بیش از ۴ سال از زمان تولید آن ها می گذرد و وسایل نقلیه عمومی که بیش از یک سال از تاریخ تولیدشان سپری شده است)

۷- ارائه برگ عدم خلافی

 

مدارک تعویض پلاک در سال ۹۹ برای خریدار

 

۱- مدارکی مبنی بر احراز محل سکونت خریدار

بنا به گفته پلیس راهور ناجا خریداران وسایل نقلیه قبل از مراجعه به مراکز تعویض پلاک بایستی یکی از مدارک زیر را برای احراز محل سکونت خود به همراه داشته باشند:

 

– سند مالکیت منزل مسکونی بنام خریدار وسیله نقلیه به همراه اصل فیش آب، برق یا گاز به تاریخ روز

– سند اجاره (دارای هالوگرام و کد رهگیری) منزل مسکونی به نام خریدار، همراه با اصل فیش آب، برق یا گاز به تاریخ روز

– ارائه جواز کسب معتبر بنام خریدار به همراه اصل فیش آب، برق یا گاز به تاریخ روز

– گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان با ذکر آدرس محل سکونت والدین که به تائید آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد

– معرفی نامه از اداره محل خدمت (ویژه کارکنان دولت و نیروی های مسلح) با ذکر آدرس محل سکونت کارکنان مزبور

– در صورت ادعای سکونت خریدار در منزل والدین، ارائه سند (استیجاری- ملکی) بنام پدر یا مادر به همراه اصل فیش آب، برق یا گاز به تاریخ روز

– ارائه سند واحد مسکونی بنام همسر خریدار به همراه اصل فیش آب، برق یا گاز به تاریخ روز

در صورت عدم ارائه مدارک فوق الذکر، براساس محل صدور شناسنامه اقدام می گردد (به همراه اصل فیش آب، برق یا گاز به تاریخ روز)

– دفترچه بیمه تأمین اجتماعی معتبر مربوط به شهرستان محل اخذ کد پلاک (با توجه به عدم درج آدرس در دفترچه خدمات درمانی، دفترچه خدمات درمانی پذیرفته نمی شود).

– ارائه تأییدیه معتبر ممهور به مهر شورای محل یا روستا برای ساکنین شهرها و روستاهای مرزی که در زمان جنگ تحمیلی به شهرهای دیگر نقل مکان نموده و دارای محل تولد و صدور شناسنامه مغایر با والدین خود می باشند.

– تایید شورای محل/ روستا برای منازل اوقافی و روستایی و همچنین نامه رسمی از ادارات عشایر و امور روستایی سازمان جهاد کشاورزی برای عشایر با نظر مدیر فنی

– سازمانها، کارخانجات، شرکتها، اساسنامه و روزنامه رسمی که حداکثر دو سال از تاریخ ثبت در روزنامه گذشته باشد و براساس شهرستان محل ثبت شرکت با ذکر آدرس دقیق محل فعالیت ، احراز آدرس محل سکونت مالک خودرو، صورت می گیرد.

– سازمانها، کارخانجات، شرکتها که دارای شعبه و یا دفتر در سایر شهرها (به غیر از شهری که سازمان، کارخانه، شرکت در آنجا به ثبت رسیده) می باشند، احراز آدرس محل سکونت مالک خودرو جهت شماره گذاری، براساس مندرجات اساسنامه و روزنامه رسمی آنها با ذکر آدرس دقیق محل شعبه صورت خواهد گرفت.

۲- شناسنامه یا کارت ملی

چه مقدار زمان باید در مراحل تعویض پلاک صرف کنیم؟

مدت زمان تعویض پلاک به دو عامل بستگی دارد:

اگر شما قبلا پلاکی به نام خود نداشته باشید، مدت زمان صدور پلاک بسته به شلوغی مرکز تعویض پلاک معمولا بین یک تا سه ساعت متغیر است.

اگر قبلا پلاکی به نام خود داشته اید و از زمان نقل و انتقال آن کمتر از یک سال گذشته است (در صورتی که پلاک شما در انبار موجود باشد) پلاک قبلی به سرعت به شما تحویل داده خواهد شد.

اما اگر بیش از یک سال از تاریخ نقل و انتقال خودروی شما می گذرد، پلاک قبلی قیچی شده و بعد از گذشتن حداقل دو ساعت، پلاک جدید به شما تحویل داده خواهد شد.

مراحل تعویض پلاک خودرو

پس از آماده کردن مدارک مورد نیاز، خریدار و فروشنده بایستی با مراجعه به مراکز مشخص شده و طی مراحل تعویض پلاک نسبت به فک پلاک قبلی و اخذ پلاک جدید اقدام کنند.

مرحله اول: مراجعه به مراکز تعویض پلاک به آدرس مراکز تعویض پلاک خودرو مراجعه کرده و سپس مرحله ورود به پارکینگ اصلی مرکز تعویض پلاک و دریافت برگه نوبت دهی (که در آن شماره نوبت شما و باجه ایی که باید به آن مراجعه کنید قید شده است)

مرحله دوم: تحویل مدارک به متصدی باجه شما بایستی به واحد اداری مراجعه و در غرفه تعیین شده، مدارک خود را ارائه دهید.

مرحله سوم: دریافت برگه تأیید بازدید فنی خودرو در این مرحله شما ابتدا بایستی فرم بازدید خودرو را دریافت کرده و به افسر حاضر در محل (برای بررسی و تأیید شماره شاسی، شماره بدنه، شماره شاسی و اصالت خودرو) مراجعه کنید. پس بررسی های لازم برگه تأیید بازدید فنی خودرو به شما داده خواهد شد.

مرحله چهارم: پرداخت خلافی خودرو اگر خلافی خودروی مورد نظر پرداخت نشده باشد بایستی ابتدا مبلغ خلافی توسط دستگاه خودپرداز موجود در مرکز تعویض پلاک پرداخت گردد تا بتوانید سایر مراحل تعویض پلاک را انجام دهید.

مرحله پنجم: پرداخت وجه در مرحله پنجم از مراحل تعویض پلاک، وجه تعویض پلاک مطابق با تعرفه مقرر به حساب خزانه، در باجه بانک ملی قابل پرداخت است که مقدار آن هرسال اعلام می شود.

مرحله ششم: صدور برگ سبز و فک پلاک خودرو در ششمین مرحله از مراحل تعویض پلاک خودرو، فک پلاک خودروی شما انجام خواهد شد. در این گام بعد از تأیید و بررسی نقل و انتقال و سند مالکیت خودرو، دستور فک پلاک صادر شده و برگ سبز خودرو به شما تحویل داده می شود.

لازم به ذکر است که در این مرحله، حضور فروشنده و خریدار الزامی است.

چنانچه خریدار، وکالت فروش خودرو یا تعویض پلاک را از جانب فروشنده داشته باشد شخصا می تواند برای انجام کلیه امور مربوطه اقدام کند.

مرحله هفتم: دریافت پلاک جدید در آخرین مرحله از مراحل تعویض پلاک خودرو، پلاک پیشین تحویل انبار داده شده و شما پلاک جدید را دریافت خواهید کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تعویض پلاک چیتگر تعویض پلاک تعویض پلاک نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک مراجعه به مراکز تعویض پلاک مراحل تعویض پلاک خودرو نوبت دهی اینترنتی مدارک تعویض پلاک مرکز تعویض پلاک پلیس راهور ناجا آدرس محل سکونت تعویض پلاک تعویض پلاک تعویض پلاک نقل و انتقال خودرو به شما خدمات رسانی شماره گذاری ذکر آدرس سند مالکیت اقدام کنند تحویل داده معاینه فنی برای تعویض اسناد رسمی فنی خودرو پلاک قبلی پلاک جدید کارت ملی خواهد شد برگ سبز فک پلاک یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: مراحل راه اندازی و فعالیت ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است، این جلسه در جهت احصای موانع و مرتفع کردن آن‌ها در جهت اجرای کامل برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون جهت نظارت بر حسن اجرای قوانین موضوع فعالیت سامانه املاک و اسکان اظهار داشت: با توجه به اینکه با پیگیری‌های کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مراحل راه اندازی و فعالیت ابتدایی سامانه آغاز شده است، این جلسه در جهت احصای موانع و مرتفع کردن آن‌ها در جهت اجرای کامل برگزار شد.

وی افزود: کمیسیون از ابتدای دوره فعالیت خود در مجلس یازدهم موضوع سامانه املاک و اسکان را پیگیری کرده و این حکم قانونی که از سال ۱۳۹۴ یعنی زمان تصویب ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اجرایی نشده بود، در مراحل اولیه و استقرار سامانه اجرا شد. پس از آن در مراحل مختلف و با تشکیل جلسات تخصصی و با حضور دستگاه‌های مرتبط وظایف هر دستگاه در تعامل با سامانه املاک و اسکان پیگیری و احکام آئین نامه‌ها و مقررات اجرا شدند.

خضریان تصریح کرد: در این جلسه که با حضور مدیران وزارت راه و شهرسازی، سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون به ریاست حجت‌الاسلام پژمانفر برگزار شد، ابتدا مدیران سامانه گزارشی از آخرین وضعیت سامانه را ارائه کردند؛ و بر اساس گزارش‌های اعلامی تا به حال ۵۷۰ هزار واحد خانه خالی در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطار‌های لازم به صاحبان آن‌ها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود: تاکنون بیش از ۷۰ درصد اطلاعات اسناد تک برگ ارائه شده از سوی سازمان ثبت اسناد در سامانه وارد شده است و با اتصال سامانه خودنویس، اطلاعات مؤجران و مستأجران نیز به این سامانه متصل شده است. همچنین در حال حاضر اطلاعات خرید و فروش در دفاتر اسناد رسمی نیز به صورت برخط به سامانه املاک و اسکان اتصال یافته است و در حال حاضر محل سکونت اصلی ۷۵ میلیون کد ملی بر مبنای کدپستی در سامانه مذکور احصاء شده است.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای الزام افراد به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای صدور دسته چک از سوی بانک مرکزی صورت پذیرد و سازمان ثبت احوال نیز مکلف شد، اقدامات اولیه برای ارائه خدمات چهارگانه خود یعنی تولد ازدواج طلاق و وفات از طریق تعیین محل اقامت توسط سامانه املاک را انجام دهد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد اقدامات دستگاه‌های اجرایی به دقت توسط این کارگروه رصد شده و در صورت استنکاف دستگاه‌ها از انجام تکالیف قانونی خود، این موارد ضمن ارجاع به مرجع قضایی، مطابق قانون برای اقدامات نظارتی به کمیسیون اصل نود ارسال شود.

دیگر خبرها

  • لوازم یدکی رنو
  • نارضایتی متقاضیان از تاخیر در تحویل خودروی جک اس ۵
  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳